  • 41. Data: 2005-02-06 01:28:19
    Temat: Re: promocyjny FR w tp
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 4 Feb 2005 13:22:35 +0100,
    Andrzej P. Wozniak <u...@f...onet.pl> screamed:

    > Zestaw iso-8859-1 jest nieodpowiedni, bo nie daje możliwości poprawnego
    > pisania po polsku. Poza tym utrudnia automatyczną odpowiedź we właściwym
    > zestawie.

    Nie używał 8. bitów. Czyli mógł równie dobrze wpisać US-ASCII.
    To też chyba utrudniłoby automatyczną odpowiedź we właściwym zestawie,
    nieprawdaż? (:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 02:27:19 user up 10514 days, 14:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I believe in youthenasia.

  • 42. Data: 2005-02-06 16:39:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> writes:

    > Jeśli te zestawy zawierają US-ASCII jako podzbiór, to tak. Nie jest to dobrą
    > praktyką, ale jest całkowicie legalne.

    In general, mail-sending software must always use the "lowest
    common denominator" character set possible. For example, if a body
    contains only US-ASCII characters, it must be marked as being in
    the US-ASCII character set, not ISO-8859-1, which, like all the
    ISO-8859 family of character sets, is a superset of US-ASCII. More
    generally, if a widely-used character set is a subset of another
    character set, and a body contains only characters in the
    widely-used subset, it must be labeled as being in that subset.

    MJ

  • 43. Data: 2005-02-06 21:29:10
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sun, 06 Feb 2005 17:39:28 +0100, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > character set, and a body contains only characters in the
    > widely-used subset, it must be labeled as being in that subset.

    Hmmm. Dałbym sobie głowę uciąć, że "should", nie "must". Dobrze, że nie
    dałem...

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 44. Data: 2005-02-06 22:43:40
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
    > Hmmm. Dałbym sobie głowę uciąć, że "should", nie "must". Dobrze, że nie
    > dałem...

    Mogłeś dać.

    MIME w 1341 ma "should", w 1521 ma "must", w 2046 ma "SHOULD".

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 45. Data: 2005-02-06 23:03:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> writes:

    > Hmmm. Dałbym sobie głowę uciąć, że "should", nie "must". Dobrze, że nie
    > dałem...

    Chłe, chłe.

    Właściwie to sam nie wiem. W RFC 1341 jest "should", w RFC 1521 jest
    "must".

    Ale w RFC 2046 znowu jest "should"...

    MJ

  • 46. Data: 2005-02-06 23:15:58
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Właściwie to sam nie wiem. W RFC 1341 jest "should", w RFC 1521 jest
    > "must".
    >
    > Ale w RFC 2046 znowu jest "should"...

    Zasadniczo z punktu widzenia amerykańskiego różnicy nie ma żadnej między
    tymi dwoma słowami...

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 47. Data: 2005-02-07 00:09:40
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On 6 Feb 2005 23:15:58 GMT, Andrzej Bursztynski wrote:

    > Zasadniczo z punktu widzenia amerykańskiego różnicy nie ma żadnej między
    > tymi dwoma słowami...

    Ale z punktu widzenia RFC jest. RFC 2119:

    1. MUST This word, or the terms "REQUIRED" or "SHALL", mean that the
    definition is an absolute requirement of the specification.

    2. MUST NOT This phrase, or the phrase "SHALL NOT", mean that the
    definition is an absolute prohibition of the specification.

    3. SHOULD This word, or the adjective "RECOMMENDED", mean that there
    may exist valid reasons in particular circumstances to ignore a
    particular item, but the full implications must be understood and
    carefully weighed before choosing a different course.

    Dość zasadnicza różnica.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O
    http://home.agh.edu.pl/szymon/ PGP key id: RSA: 0x2ABE016B, DSS: 0xF9289982 F
    Free speech includes the right not to listen, if not interested -- Heinlein H

  • 48. Data: 2005-02-07 00:11:13
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On 6 Feb 2005 22:43:40 GMT, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Mogłeś dać.
    >
    > MIME w 1341 ma "should", w 1521 ma "must", w 2046 ma "SHOULD".

    Dziękuję, przywracasz mi wiarę (ostatnio mocno nadszarpniętą[1]) w moją
    pamięć.

    [1] duży w tym udział ma właśnie MJ, patrz <2...@c...fuw.edu.pl>

  • 49. Data: 2005-02-07 07:51:53
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 06 Feb 2005 17:39:28 +0100, w <2...@c...fuw.edu.pl>, Michal
    Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > contains only US-ASCII characters, it must be marked as being in
    > the US-ASCII character set, not ISO-8859-1, which, like all the

    Tylko, że tam było kodowanie 7bit, więc ta definicja powinna być zignorowana.