  • 1. Data: 2014-11-17 02:36:36
    Temat: zakaz fotografowania - cd
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Tym razem - wybory.
    Poniewaz w tym roku jakos namnozylo sie komitetow wyborczych, chcialem
    sobie przegooglowac potencjalnych kandydatow, na ktorych chcialem
    glosowac.
    Niestety, choc w internecie jest wszystko, to jakos nie udalo mi sie
    znalezc miejsca gdzie mialbym wylistowanych kandydatow z konkretnej
    komisji wyborczej wraz ich przynaleznoscia partyjna i programem
    wyborczym.

    Pomyslalem, ze wyskocze pod lokal wyborczy, pstrykne obwieszczenia z
    listami kandydatow, a potem wg tego znajde sobie reszte w googlach.
    Niestety, pod lokalem czekal juz (2 w nocy) partrol Strazy Miejskiej,
    ktory chroniac lokal nie pozwalal mi na zblizenie sie do lokalu a
    fotografii w ogole nie chcial slyszec.
    Nadmieniam, ze mialo to byc fotografownie komorka.

    W dniu wyborow - na szczescie mieszkam rzut beretem od lokalu wyborczego
    - postanowilem powtorzyc ten manewr.
    Udalem sie do lokalu i trzymajac w reku komorke _grzecznie zapytalem_
    pania z komisji, czy nie beda mieli nic przeciwko, jesli pstrykne sobie
    wiszace w przedpokoju obwieszczenia z listami kandydatow.

    Oczywiscie, mieli przeciwko.
    Najpierw pani z komisji, a potem szef komisji.
    Szef komisji przekonywal mnie z duza pewnoscia siebie, ze zdjecia moga
    robic tylko ... akredytowani fotografowie.
    Niemal rozesmialem sie mu w nos.
    Skonczylo sie na wertowaniu jego instrukcji postepowania i choc
    faktycznie bylo cos tam o akredytacji, ale chodzilo o zdjecia
    dokumentujace prace komisji...
    Ale szef komisji nie byl przekonany.
    Wreszcie wyszedl na dluzsza chwile (zdaje sie ze gdzie zadzwonil) i
    kiedy wrocil oswiadczyl, ze nic nie stoi na przeszkodzie zebym sobie
    zrobil zdjecia tych obwieszczen.
    I to koniec historii.
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-11-18 14:11:17
    Temat: Re: zakaz fotografowania - cd
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...
> [...]
    > Wreszcie wyszedl na dluzsza chwile (zdaje sie ze gdzie zadzwonil) i
    > kiedy wrocil oswiadczyl, ze nic nie stoi na przeszkodzie zebym sobie

    Ja -na Twoim miejscu napisałbym pismo do Straży Miejskiej z prośbą, by
    sobie to ustalili raz, a porządnie w PKW i nie zawracali "d....."
    pierdołami na przyszły raz. Bo pewnie grupy nie czytają. Pomożesz innym.
    Naprawisz kawałek świata. Będziesz miał satysfakcję.

  • 3. Data: 2014-11-18 15:40:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <546b45d2$0$2856$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > pierdołami na przyszły raz. Bo pewnie grupy nie czytają. Pomożesz innym.
    > Naprawisz kawałek świata. Będziesz miał satysfakcję.

    No, ale jak widzisz wszedzie jest podobnie - kwestia mentalnosci
    funkjonariuszy.
    Obojetnie czy straz miejska, policja, straz muzealna czy komisja
    wyborcza.
    Opisywalem tu historie spod Teczy, z Muzeum Narodowego, spod Belwederu,
    teraz znowu ta komisja...
    --
    TA

  • 4. Data: 2014-11-18 18:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik T...@n...news.atma
    n.pl...

    >Wreszcie wyszedl na dluzsza chwile (zdaje sie ze gdzie zadzwonil) i
    >kiedy wrocil oswiadczyl, ze nic nie stoi na przeszkodzie zebym sobie
    >zrobil zdjecia tych obwieszczen.
    >I to koniec historii.

    Bylo pojechac drugi raz i sfotografowac protokol po wywieszeniu.

    Ciekawe czy ktos by bronil :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-11-27 15:00:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2014, T...@s...in.the.world wrote:

    > No, ale jak widzisz wszedzie jest podobnie - kwestia mentalnosci
    > funkjonariuszy.

    ...i to jest samoistny problem prawny, znacznie większy niż denna
    świadomość prawna u większości obywateli.
    Wszak to ci funkcjonariusze mają realizować art.2 Konstytucji RP,
    znaczy "państwo prawa".
    Punkt pierwszy - jak nie wiem, to jako urzędnik nie wyrażam
    stanowiska. Jest obowiązek przyjęcia zgłoszenia (z obu stron :>),
    patrz KPA, i przejście w "tryb PKW" (znaczy zawieszenie systemu)
    Telefon do przyjaciela ;) (znaczy przełożonego)

    > Obojetnie czy straz miejska, policja, straz muzealna czy komisja
    > wyborcza.

    Ba, listonosz (czyli pracownik instytucji któremu powierzono "fukcje
    publiczne") też (od czasu, kiedy sądy wysyłają listy postczymśtam
    nie tylko listonosze PP, ale wszyscy)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-11-28 16:41:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > znaczy "państwo prawa".
    > Punkt pierwszy - jak nie wiem, to jako urzędnik nie wyrażam stanowiska.

    I tu trafiasz bardzo celnie w seno sprawy. Wszyscy wymagadzam siją, by
    urzednik znał się na wszystkim - zwłaszcza policjant. Sędzia, prokurator na
    decyzje mają wieledni, ale policjant, to ma natychmiast i dobrze podjąć
    decyzję. Jest to z gruntu głupie i nierealne założenie.

    W odniesieniu do fotografii, to od samego początku piszę, by dać takiemu
    policjantowi wybór - jasny i czytelny. Nie zgadzam się z pana zakazem.
    Jesli uważa pan, że popełniłem przestępstwo / wykroczenie fotografując coś
    tam, to proszę o wykonanie czynności procesowych. A jeśli nie, to idź pan
    precz i nie przedszkadzaj w robieniu zdjęć. I to naprawę działa. Bo nawet w
    ten protokół zatrzymania trzeba wpiosać konkluzję i szybko się okazuje, że
    nie ma co wpiosać.