  • 1. Data: 2010-06-28 15:52:25
    Temat: diody - prosta sprawa
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś może mi wyjaśnić czy to normalne, że po przepuszczeniu przez diody
    prostownicze 2A stałego prądu 400mA diody robią się gorące?

  • 2. Data: 2010-06-28 16:07:56
    Temat: Re: diody - prosta sprawa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> n
    > czy Ktoś może mi wyjaśnić czy to normalne, że po przepuszczeniu
    > przez diody prostownicze 2A stałego prądu 400mA diody robią się
    > gorące?

    Jesli prad staly a diody zwykle, to jednak 1.4W mocy.
    Trzeba zadbac o chlodzenie - dlugie koncowki, albo krotkie ale
    wlutowane w gruba miedz :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-06-28 16:12:55
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> n
    >
    > Jesli prad staly a diody zwykle, to jednak 1.4W mocy.

    Skąd 1.4 W ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-06-28 17:09:39
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > czy Ktoś może mi wyjaśnić czy to normalne, że po przepuszczeniu przez
    > diody prostownicze 2A stałego prądu 400mA diody robią się gorące?

    A ten prąd jest zupełnie stały ? :P... bo jak nie, to problem może być z
    przełączaniem ;)...

    Konop

  • 5. Data: 2010-06-28 17:22:30
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > Skąd 1.4 W ?

    Z sufitu albo z wykopalisk - np. stary prostownik selenowy.
    Przeciętna, zwykła krzemowa dioda 2A ma w kierunku przewodzenia spadek
    napięcia przy małym prądzie od 0.6 do ok 1.0V.
    1,0Vx0,4A=0.4W - ale nieduża (gabarytowo) dioda będzie dosyć ciepła.
    Wmak

  • 6. Data: 2010-06-28 17:54:00
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Wmak pisze:

> [...]
    > napięcia przy małym prądzie od 0.6 do ok 1.0V.
    > 1,0Vx0,4A=0.4W - ale nieduża (gabarytowo) dioda będzie dosyć ciepła.

    A to nie będzie ( 1V-0.7V)x 0.4 A ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2010-06-28 17:54:40
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Wmak pisze:

> [...]
    > napięcia przy małym prądzie od 0.6 do ok 1.0V.
    > 1,0Vx0,4A=0.4W - ale nieduża (gabarytowo) dioda będzie dosyć ciepła.

    A napięcie progowe gdzie się podziało ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-06-28 20:52:17
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > A napięcie progowe gdzie się podziało ?

    Już uwzględnione w całkowitym spadku napięcia przy przepływie prądu.
    Charakterystyki np. tutaj, fig.3:
    http://www.vishay.com/docs/88587/88587.pdf
    Statyczne trudno zdjąć, do wraz z nagrzewaniem przesuwają się w stone
    niższych napięć.

  • 9. Data: 2010-06-29 06:08:18
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > czy Ktoś może mi wyjaśnić czy to normalne, że po przepuszczeniu przez
    > diody prostownicze 2A stałego prądu 400mA diody robią się gorące?

    Kwestia, co oznacza twoim zdaniem gorące?
    Nie podałeś nic na temat diody.
    Ale ogólnie jeśli ma 2A to oznacza zwykle, że wtedy przy 25 stopniach
    otoczenia struktura ma 150.
    Czyli wychodzi 125st więcej niz otoczenie dla 2A.
    Idąc tym tropem (mocno upraszczając - rzeczywiście będzie mniej) dla 0,4A
    wychodzi przyrost ok. 25 stopni.
    Czyli przy 50st C to jeszcze nie powinna być gorąca.

    Teraz ogólnie są diody, które np. w obudowie SMA (DO214AC), czyli takiej w
    której są montowane diody 1A mają po 3A. Ale nie oznacza to, że wytrzymują
    te 3A bez specjalnych zabiegów - wymagają montowania z powierzchniami
    'chłodzącymi' lub na MCPCB.
    EM

  • 10. Data: 2010-06-29 10:55:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Z sufitu albo z wykopalisk - np. stary prostownik selenowy.

    Z nieczytania - dojrzalem 2A, nie dojrzalem 400mA.

> [...]
    > spadek
    > napięcia przy małym prądzie od 0.6 do ok 1.0V.
    > 1,0Vx0,4A=0.4W - ale nieduża (gabarytowo) dioda będzie dosyć

    Przy tak malym w stosunku do znamionowego pradzie to raczej blizej
    0.7V niz 1.0V.

    J.