  • 1. Data: 2011-08-17 22:30:04
    Temat: przenośne fotoradary ?
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Witam

    Trafiłem dzisiaj na panów policjantów. Troche przekroczyłem prędkość więc
    już zaczynam
    oswajać się z myslą że dostane mandat. Zastanawiam się tylko jak oni to
    robią. Widziałem
    ich już kilka razy w tym miejscu i w przeważnie przypadkach mieli zatrzymane
    jakieś auto. Czyli mogli
    używać zwykłego radaru. A co jeżeli stoją obok auta, auto w sumie w takim
    miejscu że w nim
    raczej nie mogli mieć żadnego sprzętu, nie zauważyłem żadnego błysku
    (miejsce akurat oświetlone
    ale to chyba za słabo na zrobienie porządnego zdjęcia). Raczej nie mieli
    akurat przerwy. Jak
    to działa ?

  • 2. Data: 2011-08-17 22:39:36
    Temat: Re: przenośne fotoradary ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Haha" <e...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (miejsce akurat oświetlone
    > ale to chyba za słabo na zrobienie porządnego zdjęcia). Raczej nie mieli

    jeszcze raz, w jakimś zrozumiałym jezyku prosze...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-08-17 22:46:12
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeszcze raz, w jakimś zrozumiałym jezyku prosze...

    Wierze że jak się postarasz to zrozumiesz.

  • 4. Data: 2011-08-17 22:48:58
    Temat: Re: przeno?ne fotoradary ?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 17 sierpnia 2011 (22:46:12) napisano:

    > Wierze że jak się postarasz to zrozumiesz.

    Raczej to Ty musisz się postarać pisząc posta, bo ja też nie
    zrozumiałem, o co Ci chodziło.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 5. Data: 2011-08-17 22:51:56
    Od: Paweł W. <p...@w...onet.pl>

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wierze że jak się postarasz to zrozumiesz.

    Też nie łapię o co Ci chodzi (kilka razy to przeczytałem), piszesz, że trafiłeś
    na policjantów, ale w sensie, że co? Zatrzymali Cie i radaru u nich szukałeś czy
    jak?

    p.

  • 6. Data: 2011-08-17 23:06:37
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    >
    > Też nie łapię o co Ci chodzi (kilka razy to przeczytałem), piszesz,
    > że trafiłeś na policjantów, ale w sensie, że co? Zatrzymali Cie i

    Nie zatrzymali mnie. Stali przy samochodzie - troche to wyglądało jakby
    zrobili co mieli zrobić i czekali na kolejną ofiarę. Jestem przekonany że
    mnie namierzyli ale skoro nie zatrzymali to musieli mieć jakiś fotoradar
    (bo chyba musieliby mieć jakiś dowód ??). I zastanawiam sie co to było
    skoro w sumie nie było żadnego błysku. A poza tym to gdyby był fotoradar
    to chyba nie byłoby potrzeby stać obok auta bo te urządzenia to pewnie
    dosyć mądre są i same sobie poradzą.

  • 7. Data: 2011-08-17 23:12:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > skoro w sumie nie było żadnego błysku. A poza tym to gdyby był fotoradar
    > to chyba nie byłoby potrzeby stać obok auta bo te urządzenia to pewnie

    1. skoro przekroczyleś prędkość, a Cie nie zatrzymali tzn że Cie nie
    mierzyli.
    2. mogli mieć przenośny, ręczny radar - nie widziałeś go, bo Cie nie
    mierzyli, bo akurat rozmawiali o nowej dupie kolegi
    3. kiedyś policja używała przenośnych radarów (nie ręcznych), które nie byly
    fotoradarami, tylko radarami - czyli mierzyły prędkość i pokazywały ją na
    wyświetlaczu, a nie robiły zdjęcia.
    4. fotoradary czasem usatwają koło siebie. Robią one zdjęcie, a policmajstry
    od razu zatrzymują sprawce. Jeśli przyjmują mandat to zdjęcie idzie w
    niepamięć, jeśli nie przyjmuje mandatu to zdjęcie jest dowodem w sądzie.
    5. fotoradary mogą być doswietlane swietłem widzialnym - wtedy widzisz
    błysk, albo podczerwienią - wtedy nie widzisz błysku. W dzien, w dobrym
    świetle nie musi być wymagane żadne doświadczenie.
    6. Skąd w ogole przekonanie, ze Cie 'namierzyli'?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-08-17 23:18:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > 5. fotoradary mogą być doswietlane swietłem widzialnym - wtedy widzisz
    > błysk, albo podczerwienią - wtedy nie widzisz błysku.

    Może ja jakiś dziwny jestem, ale doskonale widzę błyski w tej
    "podczerwieni". Wystarczająco dużo tego wystaje w stronę zwykłej
    czerwieni żeby nie było żadnych wątpliwości, że FR zrobił zdjęcie.

    > 6. Skąd w ogole przekonanie, ze Cie 'namierzyli'?

    No właśnie też coś czuję, że policjanci sobie stali, zatrzymywali może
    wyrywkowo, może wcale, a Haha panikuje.

    Tak poza konkurencją - policja już ponoć fotoradarów nie ma, bo
    przekazali wszystkie ITD.

  • 9. Data: 2011-08-17 23:22:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Może ja jakiś dziwny jestem, ale doskonale widzę błyski w tej
    > "podczerwieni". Wystarczająco dużo tego wystaje w stronę zwykłej czerwieni
    > żeby nie było żadnych wątpliwości, że FR zrobił zdjęcie.

    c o nie zmienia faktu, ze błysk jest zdecydowanie mniej intensywny niż taki
    zwykly w czestotliwościach widzialnych

    > No właśnie też coś czuję, że policjanci sobie stali, zatrzymywali może
    > wyrywkowo, może wcale, a Haha panikuje.

    też mi sie tak zdaje.

    > Tak poza konkurencją - policja już ponoć fotoradarów nie ma, bo przekazali
    > wszystkie ITD.

    przenośnie mają i będą mieli... nie obsługują tylko stacjonarnych.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2011-08-18 00:20:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 23:22:06 +0200, Kuba \(aka cita\) napisał(a):

    > c o nie zmienia faktu, ze błysk jest zdecydowanie mniej intensywny niż
    > taki zwykly w czestotliwościach widzialnych
    Tylko jak się to ma do nieprzeźroczystości szyb w podczerwieni?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski