  • 1. Data: 2014-05-08 07:44:15
    Temat: przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
    Od: "Krzychu" <v...@w...pl>

    Witam!

    Kupiłem używany samochód wraz z OC. Chcę go przerejestrować ale zachować OC
    (zapłaciłem jego drugą ratę).
    Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na
    polisie OC (inny właściciel). Czy tak mogę jeździć?

  • 2. Data: 2014-05-08 07:53:35
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Krzychu" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na
    > polisie OC (inny właściciel). Czy tak mogę jeździć?

    Możesz.

    Wiwo

  • 3. Data: 2014-05-08 08:26:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 8 May 2014 07:44:15 +0200
    "Krzychu" <v...@w...pl> wrote:

    > Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na
    > polisie OC (inny właściciel).

    najlepiej skontaktuj się po przerejestrowaniu z ubezpieczalnią i pewnie wydadzą Ci
    nowy kwit na nowe dane auta i właściciela

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 4. Data: 2014-05-08 09:10:34
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Krzychu wydumał(a) w news:lkf5jn$3ir$1@node1.news.atman.pl :
> [...]
    > Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na
    > polisie OC (inny właściciel). Czy tak mogę jeździć?

    Oczywiście, musisz jednak pamietać że obecna umowa ubezpieczenia konczy się
    po roku od jej zawarcia przez poprzednika, czyli wygasa i nie jest
    automatycznie przedłużana, inaczej mówiąc, jesli chcesz zmienić
    ubezpieczyciela, nie musisz wypowiadac umowy przed jej zakończeniem.
    Zawarcie nowej umowy bedzie w oparciu o Twoje dane.
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-05-08 09:38:13
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Oczywiście, musisz jednak pamietać że obecna umowa ubezpieczenia konczy
    > się po roku od jej zawarcia przez poprzednika, czyli wygasa i nie jest
    A co w przypadku kiedy nabywca nie ma takich zniżek jak sprzedający? Nie
    będzie problemu?

  • 6. Data: 2014-05-08 10:09:05
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    BaX wydumał(a) w news:536b3474$0$2232$65785112@news.neostrada.pl :
    > A co w przypadku kiedy nabywca nie ma takich zniżek jak sprzedający? Nie
    > będzie problemu?

    Niby czemu miałby być? Umowa zawierana jest na rok z konkretną
    osobę/samochód i kto zapłaci ratę jest nieistotne. W momencie zbycia
    samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli
    kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    włascicielowi. Owszem, powinien się zglosic do ubezpieczyciela celem
    rekalkulacji stawki ale nie jest to wymagane. Zauważ że działa to w dwie
    strony, czyli kupujacy może miec znizki i wtedy ubezpieczyciel powinien
    rekalkulowac stawkę i oddać pieniadze nowemu nabywcy, co raczej sie nie
    zdarza :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-05-08 10:37:00
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na
    > polisie OC (inny właściciel). Czy tak mogę jeździć?

    nie wiem jak twoj wydzial komunikacji ale w moim do odbioru twardego dowodu
    chca do wgladu oc na nowego wlasciciela- wtedy trzeba udac sie do
    ubezpieczyciela i przepisac polise

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2014-05-08 11:38:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości

    >Niby czemu miałby być? Umowa zawierana jest na rok z konkretną
    >osobę/samochód i kto zapłaci ratę jest nieistotne. W momencie zbycia

    No wlasnie - na konkretna osobe, ktora sie zmienila :-)

    >samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy,
    >jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    >włascicielowi. Owszem, powinien się zglosic do ubezpieczyciela celem

    Poprzedniemu ... czy aktualnemu ? Bo posiadacz polisy sie wlasnie
    zmienil.

> [...]
    >dwie strony, czyli kupujacy może miec znizki i wtedy ubezpieczyciel
    >powinien rekalkulowac stawkę i oddać pieniadze nowemu nabywcy, co

    P.S. Uwaga na jeden myk w aktualnych przepisach - wypowiedzenie
    obowiazuje z dniem wplyniecia.
    Jesli polisa sie wkrotce konczy, to nie nalezy skladac
    wypowiedzenia, jesli trzeba zaplacic druga rate i chcemy zmienic wtedy
    polise to tez najpierw nowa a potem wypowiedzenie, albo co najmniej
    nowa w tym samym dniu.

    J.

  • 9. Data: 2014-05-08 12:43:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *MichaelDataR* napisał(-a):

    > Umowa zawierana jest na rok z konkretną
    > osobę/samochód i kto zapłaci ratę jest nieistotne. W momencie zbycia
    > samochodu, prawa

    i obowiązki ;)

    > przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy,
    > jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
    > włascicielowi.

    Jak nie wypowie, to jaki zwrot??

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2014-05-08 14:29:54
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > nie wiem jak twoj wydzial komunikacji ale w moim do odbioru twardego
    > dowodu chca do wgladu oc na nowego wlasciciela- wtedy trzeba udac sie do

    Następnym razem zażądaj podstawy prawnej. Masz mieć aktualne OC, nic więcej,
    nic mniej.
    Niedawno odbierałem twardy dowód w swoim urzędzie i dałem kwitek z
    nazwiskiem poprzedniego właściciela. Urzędniczka nawet nie jęknęła, a
    oglądała kwitek kilka minut (trochę podniszczony).

    Wiwo