  • 1. Data: 2011-08-15 18:24:24
    Temat: przerwanie w programie
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    przepraszam, że znów zawracam głowę, ale mam szybkie pytanko: istnieją
    jakieś techniki programowania przerwań w prockach które nie mają peryferiów
    w postaci szyny danych i szyny adresowej, a wymagających więcej operacji do
    wymiany I/O?
    wysiadłem właśnie na zaprogramowaniu multipleksowanego LED 7-seg w
    przerwaniu i obsłudze peryferiów w programie głównym na małym procku...

  • 2. Data: 2011-08-15 18:28:55
    Temat: Re: przerwanie w programie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-15 20:24, identifikator: 20110701 wrote:
    > istnieją
    > jakieś techniki programowania przerwań w prockach które nie mają
    > peryferiów w postaci szyny danych i szyny adresowej

    Co brak szyny ma do przerwania?

    >, a wymagających
    > więcej operacji do wymiany I/O?

    Co to jest "wymiana I/O"?

    > wysiadłem właśnie na zaprogramowaniu multipleksowanego LED 7-seg w
    > przerwaniu i obsłudze peryferiów w programie głównym na małym procku...

    I w czym problem? Przerwanie różni się zazwyczaj tylko
    prologiem/epilogiem dodanym do zwyklej procedury. Bez względu jaki to
    procesor obsługa multi 7-seg jest raczej zadaniem trywialnym.

  • 3. Data: 2011-08-15 18:54:35
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > wysiadłem właśnie na zaprogramowaniu multipleksowanego LED 7-seg w
    > przerwaniu i obsłudze peryferiów w programie głównym na małym procku...

    Parsekurwaerror.

  • 4. Data: 2011-08-15 18:58:28
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Parsekurwaerror.

    spoko już się nie odzywam przecież.

  • 5. Data: 2011-08-20 19:28:40
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > I w czym problem? Przerwanie różni się zazwyczaj tylko prologiem/epilogiem
    > dodanym do zwyklej procedury. Bez względu jaki to procesor obsługa multi
    > 7-seg jest raczej zadaniem trywialnym.

    no nie wiem, a jak masz kilka instrukcji do obsługi transferu I/O i nad tym
    latają przerwania?

  • 6. Data: 2011-08-20 19:32:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-20 21:28, identifikator: 20110701 wrote:
    > no nie wiem, a jak masz kilka instrukcji do obsługi transferu I/O i nad
    > tym latają przerwania?

    - To weź inny procek.

    - To weź szybszą wersję.

    - To wyprowadź część RT do osobnego procesora.

    - To obsługuj wyświetlacz w koprocedurach.

    - To napisz coś więcej.

  • 7. Data: 2011-08-21 19:54:02
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 20-08-2011 21:32, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    Moze jakis konkret. W/w jest mega niejasne.

    > - To weź inny procek.
    >
    > - To weź szybszą wersję.

    Do wyswietlacza 7-segmentowego ?

    Pozdr

    Marek

  • 8. Data: 2011-08-21 22:48:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.08.2011 21:54, Marek Borowski pisze:

    > Do wyswietlacza 7-segmentowego ?
    Skoro inaczej nie potrafi... Przecież zrobienie multipleksowanego
    wyświetlacza to konfiguracja timera + malutka procedura obsługi
    przerwania - może z 20k cykli na sekundę.

    Michoo

  • 9. Data: 2011-08-21 23:07:05
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-22 00:48, Michoo pisze:

    > Skoro inaczej nie potrafi... Przecież zrobienie multipleksowanego
    > wyświetlacza to konfiguracja timera + malutka procedura obsługi
    > przerwania - może z 20k cykli na sekundę.

    Może zatrudnić kogoś kto troszkę potrafi programować.

    MD

  • 10. Data: 2011-08-22 09:33:45
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j2bo8o$i39$1@news.onet.pl...
> [...]
    > wysiadłem właśnie na zaprogramowaniu multipleksowanego LED 7-seg w
    > przerwaniu i obsłudze peryferiów w programie głównym na małym procku...

    W czym tkwi problem? Co to za wymiana I/O? Ile trwa? Czy ilenie urządzeń I/O
    kolidują z wyświetlaczem, tzn. są na jakiejś wspólnej magistrali?

    Michał