  • 1. Data: 2010-05-14 18:06:11
    Temat: pytanie olejowe - z czym mieszac, i czy wogole?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    czesc,

    w sprowadzonym aucie był lany olej selenia star.
    mam na to faktury, wiem, że tak było;) tak że tu jestem spokojny.

    zakładając wymiane co 10 000 km, wymiana przypadnie mi za jakieś 4 tysiące.

    wymienie na coś innego, przy wymianie, ale mam pytanie teraźniejsze:
    gdybym potrzebował dolać, to co robić?:)
    mieszać to z czymś, jeśli tak to z czym?
    oczywiscie mowimy o jakiejs minimalnej ewentualnej dolewce - auto nie zjada
    oleju, ale przy wakacyjnych trasach warto to mieć na uwadze.

    czy jednak.... zdecydować się na szybką wymianę oleju już teraz, na coś w
    normalniejszej cenie i większej dostępności? [ta selenia na allegro za 5 l
    kosztuje 230 zł]

    co radzicie?

    No, i przyokazji - co lejecie do turbodiesla?

    do moich poprzednich aut lałem midlanda, bo był tani i podobno dobry,
    co lać do tego? jakiegoś lepszego midlanda do turbo, jeśli mają, może
    jakiegoś motula, ktorego poleca Adam F?:)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2010-05-14 18:07:35
    Temat: Re: pytanie olejowe - z czym mieszac, i czy wogole?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak dolejesz innego oleju to spokojnie nic sie nie stanie*

    *nie dotyczy roslinnego;)

  • 3. Data: 2010-05-14 18:39:56
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Generalnie cenowo najlepiej wychodzi Norauto 5W/xx do turbodiesli, trafiło się też
    0W/xx w jakiejś promocji.
    Czasem akurat w trasie wypadło Orlen 5w/xx do turbodiesli.
    Kiedyś GM 5W/40 i 5W/30 z ASO Opla jak był tani, ale drogi się zrobił, a z aukcji nie
    mam zaufania co w butelce będzie.

    -----

  • 4. Data: 2010-05-14 20:55:10
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Czasem akurat w trasie wypadło Orlen 5w/xx do turbodiesli.
    > Kiedyś GM 5W/40 i 5W/30 z ASO Opla jak był tani, ale drogi się zrobił, a z aukcji

    A nauczyć się cytować to nie łaska?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2010-05-15 17:51:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś GM 5W/40 i 5W/30 z ASO Opla jak był tani, ale drogi się zrobił, a z
    > aukcji nie mam zaufania co w butelce będzie.

    ja kupilem półsyntetyk GM dwa dni temu za 66 zł/5l (ale to tak ze zniżka dla
    stałego klienta)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 6. Data: 2010-05-15 20:29:55
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hsjsee$qa7$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > jak dolejesz innego oleju to spokojnie nic sie nie stanie*

    jako ze gwaltownych sprzeciwow brak, a moje przemyslenia sa identyczne -
    wiec chyba spokojnie jadac w trase zaopatrze sie w 1 l dowolnego oleju o
    podobnych parametrach;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 7. Data: 2010-05-16 17:22:47
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    syntetyk polsyntetyk mieszalne sa
    mineralny z powyzszymi niebardzo

  • 8. Data: 2010-05-16 17:42:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Maj, 17:22, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
    > syntetyk polsyntetyk mieszalne sa
    > mineralny z powyzszymi niebardzo

    a niby dlaczego nie? zwlaszcza, ze polsyntetyk to olej mineralny +
    troche syntetycznego (raczej mniej niz pol tego syntetycznego jak
    moglaby sugerowac nazwa ;) )?

    WS

  • 9. Data: 2010-05-17 16:56:45
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Bartek pisze:

    > zakładając wymiane co 10 000 km, wymiana przypadnie mi za jakieś 4
    > tysiące.

    dlaczego mając po drodze jeszcze wakacje, o których piszesz nie wymienisz
    oleju, filtrów i przy okazji innych rzeczy i masz spokój.

    > No, i przyokazji - co lejecie do turbodiesla?

    Patrzymy do instrukcji, mamy tam napisaną lepkość o klasę jakości oleju i
    takiego szukamy.
    Ja leję 5w30, ACEA A3/B4 C3, ale to nie ma nic do rzeczy, bo już do
    turbodiesla vw jest inna specyfikacja, do toyoty może być inna, a do
    fiata jeszcze inna.

    --
    Piotr Czyż