  • 191. Data: 2015-01-20 15:36:04
    Temat: Re: python...
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 2:00:18 PM UTC+1, Wojciech Muła wrote:

    > Mnie to nie przeszkadza, kwestia gustu.
    Może na dłuższą metę też bym się przyzwyczaił, na razie
    nie lubię.

    > Chociaż dla długich bloków i dużej liczby wcięć przestaje być
    > czytelnie - ale wtedy i tak znaczy, że coś jest nie tak z kodem,
    > niezależnie od języka.
    Niby w 'językach klamerkowych' też się robi wcięcia. Jednak jak coś
    się w pośpiechu zepsuje, to ostatecznie decydują klamerki. Czy coś
    z kodem jest nie tak? Niekoniecznie. Rozbijanie na małe funkcje
    dużego, ale prostego kodu, pisanego na szybko, często do
    jednokrotnego użycia, moim zdaniem to strata czasu. W takich
    sytuacjach ta klamerka jakoś dodaje mi pewności siebie.

    Pozdrawiam

  • 192. Data: 2015-01-20 16:05:28
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 15:36:05 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > jednokrotnego użycia, moim zdaniem to strata czasu. W takich
    > sytuacjach ta klamerka jakoś dodaje mi pewności siebie.

    da mnie (mimo ze jestem srednio zaawansowanym z grubsza programista) klamerki bywają
    ciegle od czasu do czasu przyczyną błedów (kompilacji)

    dluzsze bloki tez mi sie zdarzają,
    (zarowno dluzsze i takie z nawet
    3-ma 4-rema 9ale 4 raczej max wiecej chyba nie ma) zagniezdzeniami klamer)
    chyba dletego ze jak sie optymalizuje
    kod to wole miec wiekszy kawalek w jednym miejscu i tez czesta wylaczam
    bloki kodu przez if(0) co daje dodatkowe klamry - klamry nie sa wtedy wygodne;
    ostatnio rozwalazlem wersje c bez klamer, gdzie blok sie konczy srednikiem ; czy
    czyms takim - moze to by lepiej dzialalo...

    trzebby wogole opracowac jakis nowy pomysl, bo od gadania z roznymi debilami z
    zagranicy czuje ze oslabla
    mi głowa, trzeba by sobie udowodnic ze stary fir costam jeszcze umie (fir stary
    (ostatnio czuje sie polamany jak
    emeryt z deuchlandu) i bez formy a robota nawet nie zaczeta, nie jest dobrze)

  • 193. Data: 2015-01-20 17:59:21
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 4:05:29 PM UTC+1, firr wrote:

> [...]
    ostatnio rozwalazlem wersje c bez klamer, gdzie blok sie konczy srednikiem ; czy
    czyms takim - moze to by lepiej dzialalo...
    Hmmmm to mamy odwrotne doświadczenia. Ja taki kod produkuję w innych
    sytuacjach niż podczas optymalizacji. Produkuję np. gdy nie wierzę że
    w przyszlości da się łatwo wykorzystać, gdy np. wolę cały moduł wywalić i
    napisać na nowo. Albo gdy program ma być uruchomiony doslownie jeden raz.
    Wtedy mam procedury po 200 linijek. No i też wtedy klamerki ratują mi
    życie, a przynajmniej tak mi się wydaje.
    Pozdrawiam

  • 194. Data: 2015-01-20 18:10:49
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 2:45:37 PM UTC+1, M.M. wrote:

> [...]
    > Gdy schodziłem na coraz niższy poziom, to w 3ciej wersji miałem
    > xmle wrzucone do struktury mniej/więcej takiej:
    > struct Tag {
    > QString name;
    > QString tag;
    > }
    > QVector< QVector< Tag > > xml;
    >
    > I takie rozwiązanie też nie daje rady. Żałuję że od razu nie
    > skroiłem aplikacji na miarę. Nauczkę tego typu mam już któryś
    > raz w życiu, ale zawsze jest pokusa żeby użyć czegoś wysokopoziomowego,
    > choćby w stringu trzymać inty, aby nie rzeźbić N struktur danych.

    Trudno ocenić złożoność problemu bez znajomości struktury XML-i,
    rozmiaru danych itd. Do pythona są wrappery na popularne biblioteki
    do XML, które są pisane w C, więc tam narzutu pamięciowego nie
    ma wiele. Jak robiłeś listy list obiektów na poziomie pythona,
    to rzeczywiście mógł zeżreć dużo pamięci.

    W mojej poprzedniej pracy mieliśmy skrypt w phpie, który coś wrzucał
    do bazy danych. Działał dobrze przez długi czas, aż któregoś dnia przestał.
    Okazało się, że na skutek zwiększenia ilości wrzucanych danych zżerał
    całą pamięć serwera, czyli kilka GB, i malowniczo zdychał. Po moich
    drobnych usprawnieniach w najgorszym momencie zużywał kilkaset MB.

    BTW w Pythonie można ograniczyć rozmiar własnych obiektów używając
    __slots__, tu dość spektakularny przykład:
    http://tech.oyster.com/save-ram-with-python-slots/

    w.

  • 195. Data: 2015-01-20 18:18:59
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 3:36:05 PM UTC+1, M.M. wrote:
    > Może na dłuższą metę też bym się przyzwyczaił, na razie
    > nie lubię.

    Wydaje mi się, że to właśnie kwestia przyzwyczajenia. Trochę inaczej
    się wtedy patrzy na kod.

> [...]
    > jednokrotnego użycia, moim zdaniem to strata czasu. W takich
    > sytuacjach ta klamerka jakoś dodaje mi pewności siebie.

    Ale wiesz, że prowizorka jest najtrwalsza? :) Jasne, w językach
    klamerkowych to wyznaczają bloki i wtedy możesz pisać jak chcesz.
    Np. w C i C++ nie podoba mi się, że można pominąć klamerki, co
    może powodować niefajne błędy, jak np. heartbleed w openSSLu.

    w.

  • 196. Data: 2015-01-20 18:38:15
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 17:59:22 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > Wtedy mam procedury po 200 linijek. No i też wtedy klamerki ratują mi
    > życie, a przynajmniej tak mi się wydaje.

    ja raczej nie mam sklonnosci do dlugich funkcji, moj naturalny 'styl' to takie
    10-centymetrowki, 20-stki
    30-stki (gdzies tak pewnie do 70-tek
    ale wiecej chyba krotkich)

    200 linijek to nie sa jeszcze jakos specjalnie dlugie, to pewnie gdzies tak ze 4
    ekrany (w malej czcionce) czyli nie tak duzo

  • 197. Data: 2015-01-20 19:17:56
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 6:38:16 PM UTC+1, firr wrote:

> [...]
    >
    > 200 linijek to nie sa jeszcze jakos specjalnie dlugie, to pewnie gdzies tak ze 4
    ekrany (w malej czcionce) czyli nie tak duzo

    W normalnym kodzie, o którym wiem, że będę go pielęgnował przez
    długi czas, to 20 linijek na procedurę wydaje mi się dużo, no
    powiedzmy, że 20 linijek to dopuszczalny max.

    Pozdrawiam

  • 198. Data: 2015-01-21 00:13:22
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 19 Jan 2015 05:51:08 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > upierdliwe, żeby tę składnie porzucić? W meta-kodzie zgadzam się
    > że tak jest czytelniej, ale tak? To się nie miesza w oczach?

    Mi się nie miesza, ale to zależy od tego ile kto razy zagnieżdża.

    RW

  • 199. Data: 2015-01-21 00:14:08
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Mon, 19 Jan 2015 08:49:56 +0100, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > W sprawie Cythona slawek ma 100% racji.
    > Pomieszanie z poplataniem (wlacznie z delikatnie mowiac "falujaca"
    miedzy
    > (sub)wersjami stabilnoscia, a nawet kompilowalnoscia).

    Ale przyspieszenie kodu bywa spore.

    RW

  • 200. Data: 2015-01-21 01:11:19
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 18:38:16 UTC+1 użytkownik firr napisał:

> [...]
    >
    > 200 linijek to nie sa jeszcze jakos specjalnie dlugie, to pewnie gdzies tak ze 4
    ekrany (w malej czcionce) czyli nie tak duzo

    fajnie jest wogole przeliczac kody na dlugosc (10 linijek nieco mniej niz 10 cm 0,
    wtedy takie typowe moduly czyli zwoje/scrolle maja po kilka metrów

    to jest o tyle sensowne ze wlasnie
    wygoda uzywania i tez wlasnie rozwoj podzialu wiaze sie niejako z fizykalnymi
    cechami, nie inaczej