  • 1. Data: 2005-08-26 20:41:23
    Temat: robak NetSprint -a ma błędne pole User-Agent
    Od: "M-rycy" <t...@N...gazeta.pl>

    Hej,

    robak NetSprinta (w tym również Wirtualnej Polski) identyfikuje się czasami
    jako Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322).
    Podejżewam że panowe deweloperzy z zespołu NS-a się walneli i nie ustawili
    właściwej wartości.
    W każdym bądź razie ostrzeżenie dla webmasterów, których strony generują
    identyfikator sesji w URL gdy przeglądarka nie przyjmuje ciasteczek. Ja u
    siebie zblokowałem ich IP. I tak 99% wejść jest z googla.

    Pozdrówka
    M-rycy

  • 2. Data: 2005-08-26 21:38:30
    Temat: Re: robak NetSprint -a ma błędne pole User-Agent
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    M-rycy <t...@N...gazeta.pl> wrote:
    > robak NetSprinta

    A nie pająk? Albo robot?

    > (w tym również Wirtualnej Polski) identyfikuje się
    > czasami jako Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET
    > CLR 1.1.4322).

    Fakt.

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 3. Data: 2005-08-26 21:59:46
    Temat: Re: robot NetSprint -a ma błędne pole User-Agent
    Od: "M-rycy" <t...@g...pl>

    Przemyslaw Popielarski <p...@h...pl> napisał(a):

    > A nie pająk? Albo robot?

    Fakt.

    W międzyczasie o wirusach czytałem i się pomerdało.

    Zmęczenie...

    M-rycy

  • 4. Data: 2005-08-27 21:25:56
    Od: "[cookie]" <c...@p...com>

    "M-rycy" <t...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Ja u siebie zblokowałem ich IP.

    tak z ciekawosci. po co?

  • 5. Data: 2005-08-28 07:39:56
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    [cookie] napisał(a):
    > tak z ciekawosci. po co?

    Napisał o jaki przypadek chodzi. Można więc wywnioskować, że crawler się
    zapętla.

    --
    Jakub

  • 6. Data: 2005-08-28 13:05:56
    Od: "M-rycy" <t...@g...pl>

    > tak z ciekawosci. po co?

    na 50 niezalogowanych użytkowników serwisu, 35-40 to byli oni, non-stop.
    Rozumiem anty-cloaking ale dziękuję bardzo.

    Żeby było śmieszniej to nadal się dobijają...

    M-rycy

  • 7. Data: 2005-08-28 19:05:57
    Od: Denken <d...@i...pl>

    M-rycy wrote:

    > na 50 niezalogowanych użytkowników serwisu, 35-40 to byli oni, non-stop.
    > Rozumiem anty-cloaking ale dziękuję bardzo.
    >
    > Żeby było śmieszniej to nadal się dobijają...

    Mialem zamiar podac Ci linka do forum.idg.pl gdzie Artur Banach
    odpowiada na pytania odnosnie Netsprinta ale widze ze dales juz rade sam
    mu je zadac :)

    To co chcialem dodac to to ze w sobote na zlocie Forum IDG.pl Artur
    mowil cos o tym ze wlasnie sa w fazie intensywnego indeksowania stron i
    podobno mieli jakis problem zwiazany z tym ze gdy mocno indeksowali to
    odczuwali cos w stylu ataku DDOS (tak sie teraz zastanawiam czy czasem
    nie indeksowali sami wlasnych wynikow wyszukiwania ;).

    --
    Denken

  • 8. Data: 2005-08-28 21:08:41
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Denken wrote:
    > odczuwali cos w stylu ataku DDOS (tak sie teraz zastanawiam czy czasem
    > nie indeksowali sami wlasnych wynikow wyszukiwania ;).

    niektóre stosy IP mogą źle reagować na bardzo wiele wiszących (po
    stronie klienta) i nieodebranych prób połączeń (SYNC), tj. wtedy gdy
    blokada (po stronie serwera) nie polega na odbijaniu (RSET), ale na
    ignorowaniu połączeń. Tak gdzieś mi kołacze w pamięci.

    B.