  • 1. Data: 2010-11-09 16:49:23
    Temat: różnica w przebiegu opon
    Od: "Lukas_Rzeszow" <l...@o...pl>

    Witam !

    Proszę o opinie,
    czy różnica 7800km w przebiegu pomiędzy prawą a lewą oponą na tylnej osi
    (oczywiście ten sam model opony)
    jest na tyle znacząca, że nie należy stosować takiego połączenia ?

    Uszkodziłem oponę letnią (uszkodzenie boczne, rozcięcie o krawężnik więc
    naprawa nie wchodzi w grę),
    komplet opon ma pół roku i jak wspomniałem przebieg 7800 km,
    zastanawiam się czy muszę zakupić dwie nowe opony, czy może wymienić tylko
    uszkodzoną ?

    pozdrawiam !
    Łukasz

  • 2. Data: 2010-11-09 16:50:57
    Temat: Re: różnica w przebiegu opon
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lukas_Rzeszow" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > komplet opon ma pół roku i jak wspomniałem przebieg 7800 km,
    > zastanawiam się czy muszę zakupić dwie nowe opony, czy może wymienić tylko

    Opone mozna zajechac w 78 kilometrow, to zaden wyznacznik. Patrz na stan
    bieznika.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-11-09 16:52:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > "Lukas_Rzeszow" <l...@o...pl> wrote in message

    > Opone mozna zajechac w 78 kilometrow, to zaden wyznacznik. Patrz na stan
    > bieznika.

    Tak swoja droga, w wielkiej brytanii chocby mozesz miec dwie zupelnie rozne
    opony na jednej osi i legalnie tak jezdzic, zima wszyscy na letnich pomykaja
    i jakos kraj zyje. Nie demonizuj jakichs pomijalnych roznic w glebokosci, bo
    wystarczy ze mocniej przez kilka rond pocisniesz i juz masz z lewej co
    innego, niz z prawej. Zaloz i tyle.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-11-09 16:54:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Lukas_Rzeszow

    > Uszkodzi?em opone letni? (uszkodzenie boczne, rozciecie o krawe?nik wiec
    > naprawa nie wchodzi w gre),
    > komplet opon ma pó? roku i jak wspomnia?em przebieg 7800 km, zastanawiam
    > sie czy musze zakupiae dwie nowe opony, czy mo?e wymieniae tylko
    > uszkodzon? ?

    Zmierz bieżnik, jeśli jest jak nowy to nie ma co się wygłupiać i kupować
    dwóch.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-11-09 17:09:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> wrote in message

    > I w wielu krajach postbrytyjskich. W Nowej Zelandii wynajmowalem, to
    > dostalem auto z kazda opona inna.

    Skoro jeszcze jestes w stanie pisac, znaczy ze milimetr czy dwa roznicy na
    oponach autora watku niewiele mu zaszkodza. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-11-09 17:09:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin =Marcos=

    > I w wielu krajach postbrytyjskich. W Nowej Zelandii wynajmowalem, to
    > dostalem auto z kazda opona inna.

    U nas zwykle wszystkie takie same i wszystkie z kibla.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-11-09 17:09:48
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > z lewej co innego, niz z prawej. Zaloz i tyle.

    I w wielu krajach postbrytyjskich. W Nowej Zelandii wynajmowalem, to

    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjecia z podrózy

  • 8. Data: 2010-11-09 18:06:58
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Lukas_Rzeszow <l...@o...pl> napisał(a):

    W niektórych autach nawet niewielka różnica w zużyciu bieżnika na przedniej,
    szczególnie gdy jest napędzana, osi może spowodować odczuwalne ściąganie auta.
    Na tylnej osi różnica będzie niezauważalna.
    Śmiało wymieniać jedną sztukę, byle na ten sam model.

  • 9. Data: 2010-11-09 20:17:00
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > Tak swoja droga, w wielkiej brytanii chocby mozesz miec dwie zupelnie rozne
    > opony na jednej osi i legalnie tak jezdzic, zima wszyscy na letnich pomykaja
    > i jakos kraj zyje.

    Mieszkalem pól roku w wielkiej brytanii i raz przez ten czas spadlo kilka cm sniegu.
    Potem
    chyba z tydzien gazety sie rozpisywaly o karambolach na autostradach i chaosie jaki
    zapanowal.

  • 10. Data: 2010-11-09 20:20:13
    Temat: Re: ró?nica w przebiegu opon
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Tue, 9 Nov 2010 15:52:15 -0000, kamil wrote:

    > Tak swoja droga, w wielkiej brytanii chocby mozesz miec dwie zupelnie rozne
    > opony na jednej osi i legalnie tak jezdzic, zima wszyscy na letnich pomykaja
    > i jakos kraj zyje.

    Masz na mysli ostatnia zime, kiedy to 5cm warstwa sniegu sparalizowala
    Londyn? :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl