  • 1. Data: 2010-11-09 14:45:52
    Temat: wysokie spalanie HDI
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Witam
    Otóż moje Picasso pali średnio 10 l ropy na 100 km. Silnik 90 km. Co
    może być przyczyną. Auto nie kopci, filtr powietrza ok, paliwa - tego
    nie wiem, dynamika ok, na zimno zapala bez problemu.
    Ja rozumiem że jak się kręci krótkie odcinki spalanie może być wyższe
    ale tu jestem mocno rozczarowany. Trasa 70% miasto, dodam jeszcze że
    mniej więcej w podobny sposób użytkowany Golf TDI oraz Mondeo TDDI
    spalały odpowiednio 7 i 7,5 l/100 km. Auto ma przebieg 220 tys km,
    serwis w ASO. Z tego co się zorientowałem to 7-8 l to jest wynik ok.
    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2010-11-09 14:47:27
    Temat: Re: wysokie spalanie HDI
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Jan <t...@g...pl> writes:

    > Ja rozumiem że jak się kręci krótkie odcinki spalanie może być wyższe
    > ale tu jestem mocno rozczarowany.

    A jak krótkie odcinki jeździsz?

    MJ

  • 3. Data: 2010-11-09 18:04:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Passat sedan 110 KM na pompowtryskach palił mi w trasach 4,5 (zima) ~5,5
    > (lato).
    > Alfa 159 1,9 kombi na common railu w podobnych warunkach (lato) 7~8.
    > Czyli wychodzi, że common rail spala ~2 l więcej, co pasuje do Twojej
    > sytuacji.

    W trasie 8 litrów?
    2 paczki po autostradzie, po S'kach też nie wolno, 4 osoby na pokładzie plus
    bagażnik, 1000 km plus miasto Warszawa (jak nie depszesz to Cię zabiją,
    takie wrażenie) i 7.5/100 mój staruszek spalił.
    Ostatnio 6,5 mi wyszło pół/pół miasto trasa ale też bez oszczędzania. A
    silnik mam większy i starszy.
    Chyba że masz max dociążony i ciągle zawijasz tarczę i jedziesz pod wiatr.

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 4. Data: 2010-11-09 18:15:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 09 Nov 2010 14:45:52 +0100, Marcin Jan napisał(a):

> [...]
    > spalały odpowiednio 7 i 7,5 l/100 km. Auto ma przebieg 220 tys km,
    > serwis w ASO. Z tego co się zorientowałem to 7-8 l to jest wynik ok.

    sprawdź ciśnienie w kołach, sprawność hamulców (czy nie ocierają klocki),
    sprawdź termostat (czy silnik się prawidłowo nagrzewa).
    Sprawdź czy wszystkie czujniki masz sprawne - może któryś walnięty i
    komputer głupieje itp.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-11-09 18:56:53
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "J_K_K" napisał w wiadomości:

    > Passat sedan 110 KM na pompowtryskach palił mi w trasach 4,5 (zima) ~5,5
    > (lato).

    Jedno zdanie i dwa błędy (a nawet trzy).
    Nie mam zwyczaju obrażać ludzi bez podania uzasadnienia ale dla Ciebie
    zrobie wyjątek - głupi jesteś że takie bzdury wypisujesz.

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 6. Data: 2010-11-09 22:31:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > A jak krótkie odcinki jeździsz?

    I jak długo stoi w korkach. Od czasu rozwalenia ronda Ofiar Katynia
    w Krakowie muszę jeździć dokoła Krakowa. Trasa zamiast 15 km ma ich 25,
    a sporą część czasu stoję w korku, albo na zmianę rozpędzam się i hamuję.
    W efekcie spalanie miejskie skoczyło mi z 7 l/100km do 8,5 l/100 km.

    W trasie niezmiennie 5,5..6 l/100 km.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek
    (też Pikuś)

  • 7. Data: 2010-11-09 22:52:14
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-09 22:31, Jacek_P pisze:

> [...]
    > a sporą część czasu stoję w korku, albo na zmianę rozpędzam się i hamuję.
    > W efekcie spalanie miejskie skoczyło mi z 7 l/100km do 8,5 l/100 km.

    Ja mam tak samo w moim 307. Jak jeżdżę tylko po mieście, to zaliczam
    głównie ścisłe centrum. Czyli światła co chwilę, korki, itp. I też
    wychodzi 8,5L średnio na 100km.
    Choć to i tak o niebo lepiej niż poprzednie moje auto (Laguna I 1.8 90KM
    benzynowa) - tam, przy tym samym stylu, trzeba się było spinać by nie
    wyjść ponad 12L.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 8. Data: 2010-11-10 08:31:52
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > spalały odpowiednio 7 i 7,5 l/100 km. Auto ma przebieg 220 tys km,
    > serwis w ASO. Z tego co się zorientowałem to 7-8 l to jest wynik ok.

    Spalanie istotnie spore nawet w mieście. Jak masz komputer, to określ jaką średnią
    prędkość w tym mieście osiągasz.
    Jak masz możliwość zatankuj do pełna, przejedź ze 100 km po trasie i zatankuj, żeby
    zobaczyć ile spalił. Jak w trasie wyjdzie więcej niż normalnie to warto dalej
    poszukać przyczyn.
    Zimno się ostatnio zrobiło, nie zacząłeś intensywniej ogrzewać auta i używać częściej
    ogrzewania szyb itp?

  • 9. Data: 2010-11-10 08:55:02
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-09 15:36:16 J_K_K

    > Czyli wychodzi, że common rail spala ~2 l więcej,

    Masz coś zepsute.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2010-11-10 09:21:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > odpowiednio 7 i 7,5 l/100 km. Auto ma przebieg 220 tys km, serwis w ASO. Z
    > tego co się zorientowałem to 7-8 l to jest wynik ok.

    1. picasso jest większy od golfa
    2. porównywanie spalania, w celu sprawdzenia sprawności jednegio z nich,
    między różnymi autami jest co najmniej bez sensu
    3. zazwyczaj wysokość spalania jest wynikiem stulu i warunków jazdy, a nie
    samego (sprawnego) silnika jako takiego
    4. 10 litrów ON w sporym samochodzie i małym słabym silnikiem wcale nie jest
    niczxym nowym. Założe sie, ze gdybyś miał 2,0HDI 136KM to paliłby mniej
    5. Mamy jesien, temperatury są stosunkowo niskie. Być moze jeździsz w
    korkach, na krótkich odcinkach. Być moze termostat sie nie domyka i silnik
    jest niedogrzany. Być moze przepływomierz (bo pewnie tam jest) nie pracuje
    już optymalnie. Być może nie potrafisz jeździć tym samochodem. Być moze być
    więcej być może.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl