  • 1. Data: 2009-03-17 23:49:42
    Temat: Re: Czy są jeszcze nowe i sensowne karty gfx na AGP?
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Sqeeb pisze:

    > Mam problem jak w temacie. W domowej puszce siedzi sobie od ładnych kilku lat
    > gf4mx440. W codziennym uzytkowaniu wystarcza mi w zupelnosci, jednak czasami
    > bawię się grafiką, czy też włączę jakiś symulator ze średniej półki. No i
    > wtedy mi zaczyna doskwierać syndrom 'Low Quality albo nie da sie grać'.

    Jeśli tyle czasu siedziałeś na MX440, to zmiana na cokolwiek z PS 3.0
    będzie wyraźną poprawą.

    > Na płycie mam AGPx8, no i tak przeglądam sobie allegro... Przywykłem do Nvidii,
    > i przypomniał mi się 'GeForce 6800GT', ale z tego co widzę to można go mieć
    > już tylko z drugiej ręki, a ja wolałbym jednak coś z fabryki.

    Jak coś z tego segmentu cenowego to raczej GF7600GT - nowsza
    technologicznie, pewnie dłuższe wsparcie w sterownikach oraz mniejszy
    pobór mocy. IMHO nie ma co się zastanawiać - są tanie jak barszcz.
    Swojego Palita Sonica z którego przez 2 lata byłem bardzo zadowolony,
    sprzedąłem pół roku temu za 90 zł. Pewnie coś koło tego chodzą na
    Allegro. IMHO nie ma sesnu płacić 2-3 razy tyle za nową kartę, zwłaszcza
    że coraz trudniej dostępne, a ludzie sprzedają nie z powodów
    technicznych tylko zestarzenia się moralnego.
    Jeśli ma być coś bardziej wydajnego ze stajni nVidii i Twój zasilacz
    sobie poradzi to w grę wchodzi jeszcze GF7900GS/GT. To już 256bit i
    wyraźnie wydajniejszy rdzeń - w DX9 (DX10 nie obsługuje) nadal można na
    niej pograć we wszystko z wyjątkiem najnowszych tytułów na max.

    > Jeżeli ktoś przedstawi mi rozsądne argumenty, to mogę zdecydować się na produkt
    > ATI. A konkretnie szukam czegoś, co wystarczy mi na kolejne kilka lat, czyli
    > musi to być coś z średnio-wysokiej półki, o ile jeszcze takie są na AGP...

    ATI R3850/70 - najwydajniejsza i najnowocześniejsza karta jaką możesz
    kupić pod AGP (zapowiadanych R46xx z mostkiem do AGP nie ma jeszcze i
    pewnie będą drogie). W odróżnieniu od nVidii na AGP wspiera już DX10 i
    GPGPU, o czy w przypadku kart nV na AGP można zapomnieć.
    Niestety z powodu swojej specyficznej pozycji (nie ma konkurencji) oraz
    możliwości dozbrojenia starszych konfiguracji bez zmiany całości -
    trzyma cenę nieproporcjonalnie do konkurencji na PCI-E, podobnie jak
    jest z Athlonami X2 pod S939. A szkoda, bo sam bym chętnie wziął 2-3
    karty w rodzaju GF8800GT/R3850, nawet z uszkodzoną pamięcią byle sprawny
    był GPU do wstawienia w stare konfiguracje walające się po domu i
    postawienia w piwnicy do liczenia projektów rozproszonych jak
    distributed.net, GPUGRID itp. - przy starych zestawach z AGP + linux
    jako OS zarządzający koszt jest prawie zerowy, jeśli trzeba kupić
    specjalnie konfig z PCI-E (rzadko ma się walające się niepotrzebnie całe
    konfiguracje z PCI-E) koszt staje się zbyt duży jak na takie zabawy :(

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 2. Data: 2009-03-24 14:50:47
    Temat: Czy są jeszcze nowe i sensowne karty gfx na AGP?
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
[...]

    Z góry dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 3. Data: 2009-03-24 14:59:08
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 24-03-2009 o 15:50:47 Sqeeb <s...@i...community> napisał(a):

> [...]
    > czyli
    > musi to być coś z średnio-wysokiej półki, o ile jeszcze takie są na

    http://www.bitcomputer.pl/
    http://www.apollo.pl/

    jest pare pozycji pod AGP - moze nie cudo, ale moze wystraczy

    leon