  • 1. Data: 2009-03-24 14:30:54
    Temat: Nowy komp - prośba o fachowe porady
    Od: "Pedrosa" <p...@w...pl>

    Witam,
    Leciwy komp właśnie dogorywa, stąd pomysł o zakupie nowego. Warunki są
    następujące:
    - cichy zasilacz,
    - mocny RAM (2GB? ile Hz?),
    - płyta powinna wystarczyć na ok. 2-3 lata,
    - raczej Intel.

    Komp pracuje sobie 24/7. Przede wszystkim net, czasem film, zabawa
    zdjęciami. W obecnej maszynie (2,4 Intel; 1,5GB, dysk SATA) do szewskiej
    pasji doprowadza mnie spowolnienie systemu przy równocześnie działajacych
    3-4 aplikacjach. Tego chciałbym uniknąć w nowym kompie.

    Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:
    - co kupić, aby w drugim pokoju również postawić komp (stacjonarny, bez
    WLAN/WIFI) z dostepem do netu. Router? Coś jeszcze?
    - jakiego dysku przenośnego, podłączanego przez USB _NIE_ kupować.
    Potrzebuję kupić pewny hdd, na którym zarchiwizuję najważniejsze pliki (ok.
    100 GB zdjęć, któych nie chce mi się zgrywać na DVD).

    Dzięki.

  • 2. Data: 2009-03-24 15:06:27
    Temat: Re: Nowy komp - prośba o fachowe porady
    Od: "Pedrosa" <p...@w...pl>

    > Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:

    no i jeszcze kluczowe: na te potrzeby Core 2 Duo, czy Athlon 64 X2 (5400 lub
    5600) wystarczy?

  • 3. Data: 2009-03-24 16:51:09
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Pedrosa <p...@w...pl> napisał(a):

    > no i jeszcze kluczowe: na te potrzeby Core 2 Duo, czy Athlon 64 X2 (5400 lub
    > 5600) wystarczy?

    Jak 24/7 to może jakiś oszczędniejszy proc jak AMD Athlon 64 x2 5050E.

  • 4. Data: 2009-03-25 00:57:12
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Pedrosa" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Leciwy komp właśnie dogorywa, stąd pomysł o zakupie nowego. Warunki są
    > następujące:
    > - cichy zasilacz,
    > - mocny RAM (2GB? ile Hz?),

    2GB zwykłych 800-ek (róznica wydajnościowa między 667, a 1066 to kilka %)

    > - płyta powinna wystarczyć na ok. 2-3 lata,
    > - raczej Intel.

    Jak na 2-3 lata to raczej tylko i7.

> [...]
    > pasji doprowadza mnie spowolnienie systemu przy równocześnie działajacych

    Dlaczego nie wymieniłeś procesora na szybszy / dwurdzeniowy ?

    > Tego chciałbym uniknąć w nowym kompie.
    >
    > Mam jeszcze 2 pytania natury organizacyjnej:
    > - co kupić, aby w drugim pokoju również postawić komp (stacjonarny, bez
    > WLAN/WIFI) z dostepem do netu. Router? Coś jeszcze?

    Skoro komp główny chodzi 24/7, to nie trzeba routera wystarczy windowsowy,
    softwarowy router ICS. Do tego drugiego kompa dokup sieciówkęWifi na PCI /
    USB.