  • 1. Data: 2011-05-09 09:17:55
    Temat: sensor optyczny/miniaturowa kamerka
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    na potrzeby monitoringu, chcialbym zainstalować jakis prosty sensor
    optyczny/kamerkę (o niewielkiej rozdzielczosci). Chodzi tylko o to, by
    wykryć czy na tle sciany budynku coś się rusza czy nie. Nie musi być widać
    detali, wystarczy, że będzie można rozróżnić czy jest to człowiek czy jakies
    małe zwierzę.

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 2. Data: 2011-05-09 10:38:26
    Temat: Re: sensor optyczny/miniaturowa kamerka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Walenciak na potrzeby monitoringu chcialby zainstalować
> [...]

    > rusza czy nie. Nie musi być widać detali, wystarczy, że będzie
    > można rozróżnić czy jest to człowiek czy jakies małe zwierzę.

    Już z grubsza wiemy o co chodzi, a teraz -- jakie jest pytanie?
    Wiemy tylko z grubsza, bo do końca nie jestem pewien, czy chodzi
    o odróżnienie małego zwierzęcia od człowieka, czy o coś innego.
    W każdym razie trudno jest dzisiaj znaleźć tanią kamerkę do
    moinitoringu, która nie ma możliwości detekcji ruchu. Można też
    zastosować optyczną mysz (małe zwierzę) -- jak się zmieni optykę,
    to też sobie poradzi.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2011-05-09 12:22:18
    Od: Kicer <...@...c>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Już z grubsza wiemy o co chodzi, a teraz -- jakie jest pytanie?

    pytanie jest takie: gdzie takie coś kupię i jak się nazywa ;)

    > Wiemy tylko z grubsza, bo do końca nie jestem pewien, czy chodzi
    > o odróżnienie małego zwierzęcia od człowieka, czy o coś innego.

    chodzi o takie coś: czujka ruchu wykrywa poruszenie. Chcialbym z grubsza
    wiedziec co się dzieje, wiec na jakims prostym monitorze wyświetliłbym obraz
    z takiej kamery/czujnika. Jak mowilem chodzi raczej o coś prostego, byle móc
    odróżnić człowieka od kota.

> [...]
    > moinitoringu, która nie ma możliwości detekcji ruchu. Można też
    > zastosować optyczną mysz (małe zwierzę) -- jak się zmieni optykę,

    to już jakis pomysl, ale wolałbym nie rozbierać myszek, tylko kupić coś
    gotowego

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 4. Data: 2011-05-09 12:42:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-09 14:22, Kicer pisze:
> [...]
    > z takiej kamery/czujnika. Jak mowilem chodzi raczej o coś prostego, byle móc

    trochę kombinowane. nie masz miejsca na mini kamerkę?
    obraz wyświetlisz na monitorze/tv

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 5. Data: 2011-05-09 12:44:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Walenciak napisał:

    > pytanie jest takie: gdzie takie coś kupię i jak się nazywa ;)

    Nazywa się na przykład "kamera internetowa - sieciowa" (ethernet lub WiFi),
    a kupić można w każdym sklepie (internetowym również) z podobnymi klamotami.
    Ze stówę kosztuje, może troche więcej.

    > chodzi o takie coś: czujka ruchu wykrywa poruszenie.

    A po co ta czujka ruchu?

    > Chcialbym z grubsza wiedziec co się dzieje, wiec na jakims prostym
    > monitorze wyświetliłbym obraz z takiej kamery/czujnika. Jak mowilem
    > chodzi raczej o coś prostego, byle móc odróżnić człowieka od kota.

    Co znaczy "móc odróżnić"? Jeśli ma odróżniać komputer, to całkiem
    trywialne nie jest (ale da się). Jeśli ktoś, kto siedzi (stoi, leży)
    przed monitorem, to nie ma żadnego problemu. Ten "prosty monitor",
    to może być na przykład telefon (nawet najprostsza kamera potrafi
    wysłać email ze zdjęciem gdy wykryje ruch w kadrze).

    Jarek

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 6. Data: 2011-05-09 12:47:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan pawell32 napisał:

    > trochę kombinowane. nie masz miejsca na mini kamerkę?
    > obraz wyświetlisz na monitorze/tv

    Ale przecież chyba nie chodzi o to, by cały czas gapić się w monitor
    i uważać, czy przez kadr przebiegnie kot Mruczek, czy pan Władek.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2011-05-09 12:52:28
    Od: Kicer <...@...c>

    pawell32 wrote:

    > trochę kombinowane. nie masz miejsca na mini kamerkę?
    > obraz wyświetlisz na monitorze/tv

    ogólnie kamera/czujnik/sensor będzie się znajdował kilkaset metrów od
    miejsca z monitorem. Dane będą transmitowane radiowo.

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 8. Data: 2011-05-09 13:00:27
    Od: Kicer <...@...c>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nazywa się na przykład "kamera internetowa - sieciowa" (ethernet lub
    > WiFi), a kupić można w każdym sklepie (internetowym również) z podobnymi
    > klamotami. Ze stówę kosztuje, może troche więcej.

    jak pisalem w poscie obok, miejsce do monitorowania jest kilkaset metrów od
    "cywilizjacji". Nie ma tam komputera, łącza ethernet/wifi etc. Jest tylko
    prąd ;)

    > A po co ta czujka ruchu?

    jesli czujka ruchu wykryje coś, wysyła informację do konkretnej osoby. Żeby
    ta osoba nie musiala sie zrywać i biec 500 metrów, chcialbym zainstalować
    jakis banalny monitoring.
    Wyświetlanie i przesył danych radiowo jest w zasadzie gotowy. Pozostaje
    tylko kwestia wygenerowania obrazu.

> [...]
    > to może być na przykład telefon (nawet najprostsza kamera potrafi
    > wysłać email ze zdjęciem gdy wykryje ruch w kadrze).

    o coś takie wlasnie wchodzi (ktoś siedzi), przy czym porządana jest reakcja
    natychmiastowa - stąd smsy/maile odpadają.

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 9. Data: 2011-05-09 13:17:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kicer" <...@...c> wrote in message news:iq8m9p$jmj$1@kushnir.sileman...

> [...]
    > móc
    > odróżnić człowieka od kota.

    > to już jakis pomysl, ale wolałbym nie rozbierać myszek, tylko kupić coś

    I co Cię powstrzymuje aby kupić prostą i tanią kamerę do monitoringu?

  • 10. Data: 2011-05-09 13:26:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kicer" <...@...c> wrote in message news:iq8oha$opb$1@kushnir.sileman...

    > jak pisalem w poscie obok, miejsce do monitorowania jest kilkaset metrów
    > od "cywilizjacji". Nie ma tam komputera, łącza ethernet/wifi etc. Jest
    > tylko
    > prąd ;)

    Ile kosztuje kilkaset metrów skrętki CAT5? I już masz "cywilizację" na
    miejscu.
    A jak to nie pomoże, to instalujesz w miejscu gdzie jest cywilizacja hotspot
    wifi i te kilkaset metrów robisz po wifi...
    Jak trzeba, to montujesz nawet antenę kierunkową aby na tanim sprzęcie
    te kilkaset metrów zrobić.
    Jak PlanA i PlanB nie podoba się, to instalujesz tą kamerę razem z routerem
    komórkowym 3G i dostajesz się do cywilizacji przez najbliższą wieże BTSa.

> [...]
    > jakis banalny monitoring.
    > Wyświetlanie i przesył danych radiowo jest w zasadzie gotowy. Pozostaje

    Ten przesył danych radiowo odbywać się ma w jaki sposób?

    > o coś takie wlasnie wchodzi (ktoś siedzi), przy czym porządana jest
    > reakcja
    > natychmiastowa - stąd smsy/maile odpadają.

    Nie istnieje nic takiego w fizyce jak "reakcja natychmiastowa"...
    Fala radiowa będzie pokonywać te Twoje 500 metrów w czasie około
    2 mikrosekund... :-))