  • 1. Data: 2024-02-15 00:11:59
    Temat: skąd wziąć 600V ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dostałem do naprawy zasilacz 600VDC > 24 VDC ( QTD20.241 ).
    Na zasadzie - da się zrobić to dobrze. Nie da się - trudno.
    Znalazłem w nim walnięty bezpiecznik i mosfet no i wymienię i zobaczymy.

    Znaczy - żebym zobaczył to potrzebowałbym źródło zasilania około 600V (
    tolerancja jest 500-800V ). Na tyle dużej mocy żeby cokolwiek móc
    sprawdzić. czyli pewnie kilkadziesiąt watów co najmniej.
    Nie wiem ile musi dostać ten zasilacz, żeby wystartować poprawnie.

    Może 100mA wystarczy ? Może jakiś peerelowski zasilacz ZOPANU czy tam
    MERATRONIKA by się nadał ? Robili jakieś takie fajne zabawki.
    A może coś innego ? Coś mogę kupić nie za drogiego bo pewnie się przyda
    na zaś. Robić samemu nie bardzo mi się chce - bo to bardziej zabawa niż
    praca z tą naprawą, nie warta dużego zachodu czasowego.

    Jakieś pomysły ?

    PS: te w rodzaju "zarzuć sobie drucik na trakcję tramwajową" to raczej
    pomińmy :)

  • 2. Data: 2024-02-15 00:31:25
    Temat: Re: skąd wziąć 600V ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pyta:

    > Jakieś pomysły ?
    >
    > PS: te w rodzaju "zarzuć sobie drucik na trakcję tramwajową" to raczej
    > pomińmy :)

    Dwieście bateryjek CR2032 w rurce plastikowej 65 centymetrów. Najtańsze
    znalazłem po 70 groszy. 140 złotych to chyba nie jest drogo.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2024-02-15 00:33:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uqjhc2$2ot3k$1@news.icm.edu.pl>
    user sundayman pisze tak:

    > potrzebowałbym źródło zasilania około 600V (tolerancja jest 500-800V)
    > Jakieś pomysły ?
    >
    > PS: te w rodzaju "zarzuć sobie drucik na trakcję tramwajową" to
    > raczej pomińmy :)

    w sumie to chyba możesz podwoić sieciowe?
    albo tylko wyprostować międzyfazowe?

    czy nieeleganckie?

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 4. Data: 2024-02-15 01:25:13
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    PiteR napisał(a):

    > czy nieeleganckie?

    Tanie:)

    https://www.homemade-circuits.com/wp-content/uploads
    /2012/11/stroboscobe-schematic-2.gif

  • 5. Data: 2024-02-15 02:26:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dwieście bateryjek CR2032 w rurce plastikowej 65 centymetrów. Najtańsze
    > znalazłem po 70 groszy. 140 złotych to chyba nie jest drogo.

    Za dużo zabawy. Poza tym - 140 zł to jest jednak za drogo na tą naprawę,
    bo części kosztują tyle. Nie ma sensu większa inwestycja - a na chuj mi
    200 bateryjek ? :)

    Jakiś zasilacz - nawet sporo drożej to bym kupił bo na pewno mi się przyda.

  • 6. Data: 2024-02-15 02:29:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > w sumie to chyba możesz podwoić sieciowe?
    > albo tylko wyprostować międzyfazowe?

    a chuj tam z elegancją, ale trzeba zrobić czyli zajmie to czas.
    A to jest zadanie niebiznesowe tylko koleżeńskie. A mój czas bezcenny -
    nie chcę się za bardzo w to bawić bo dużo ważniejszych rzeczy mam. W
    dodatku potrzebowałbym kondensatory wysokonapięciowe...

    Hmmm. No zobaczę czy mam coś w przydasiach.
    Poza tym wolałbym coś bardziej bezpiecznego niż taka konstrukcja bez
    żadnego zabezpieczenia w sumie... No ale może, w ostateczności...

  • 7. Data: 2024-02-15 06:34:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 00:11 sundayman <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > na zaś. Robić samemu nie bardzo mi się chce - bo to bardziej zabawa niż
    > praca z tą naprawą, nie warta dużego zachodu czasowego.

    Jakiś znajomy z fotowoltaiką? - u mnie akurat na jednym stringu mam 650V.
    Dasz jakiś mniejszy bezpiecznik niż znamionowy (u mnie 15A) i sprawdzisz
    co zechcesz.

    TG

  • 8. Data: 2024-02-15 06:44:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > 200 bateryjek ? :)
    >
    > Jakiś zasilacz - nawet sporo drożej to bym kupił bo na pewno mi się przyda.

    Jeszcze zwrócę uwagę na to:

    https://www.oemautomatic.pl/produkty/kontrola-sterow
    anie-i-zasilanie/zasilacze/konwertery-dc-dc-_-616566
    /konwenter-dc-dc-600-24vdc--20a-_-62187

    "Prąd rozruchowy: Typ. 1,6 A @ 600 V DC"

    Tak zasilacz to musi być nie w kij dmuchał, a nie pierwotnie zakładane 100mA.
    Bateryjki powinny dać radę.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2024-02-15 06:45:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Jakiś znajomy z fotowoltaiką? - u mnie akurat na jednym stringu mam 650V.
    > Dasz jakiś mniejszy bezpiecznik niż znamionowy (u mnie 15A) i sprawdzisz
    > co zechcesz.

    Z tego co pamietam, kol. niedzielski jest raczej nocny marek.
    A tu by za dnia trzeba.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2024-02-15 07:09:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Z tego co pamietam, kol. niedzielski jest raczej nocny marek.
    > A tu by za dnia trzeba.

    Dowcipniś :)
    Ale to prawda. Właśnie spać idę.
    A chodzić po kolegach mi się nie chce. A pewnie żaden z nich swojej
    instalacji nie przytarga. Takie nieużyte ludzie.

    Liczyłem na jakiś odsyłacz do gotowca z PRL... Mam ZWN-42 i on spokojnie
    takie napięcie da ale co z tego jak 5mA.

    No nic. Albo oddam i niech sobie sami sprawdzają albo ostatecznie zrobię
    jakiś prosty zasilacz sam.