  • 71. Data: 2024-02-21 22:27:34
    Temat: Re: skąd wziąć 600V ?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Szeregowo prądy się nie dodają ani nie odejmują :]

    > Ale to zależy od budowy/rodzaju a nie od wielkości.

    Większa powierzchnia styku elktroda-elektrolit to chyba mniejsze Rwew?

    Robert

    Robert

  • 72. Data: 2024-02-22 11:01:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Większa powierzchnia styku elktroda-elektrolit to chyba mniejsze Rwew?

    Tak, przy tym samym typie ogniwa. Z baterii AA wyciągniesz znacznie
    więcej mA a powierzchnia niewiele większa od CR2032, rezystancja
    wewnętrzna: >200 m?.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 73. Data: 2024-02-22 11:05:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam umrzeć w niewiedzy? ;)

    Weź te bateryjki podłącz i dotknij. Umrzesz wiedząc :)

  • 74. Data: 2024-02-22 11:27:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Feb 2024 11:38:08 +0100, Paweł Pawłowicz wrote:

    > W datasheecie Panasonika nie jest bezpośrednio podana rezystancja
    > wewnętrzna tej baterii. Ale można ją wyliczyć na podstawie
    > zamieszczonych tam wykresĂłw. Wychodzi z grubsza 350 omĂłw. Na 200mA nie
    > ma cienia szansy. Pojedyncze miliampery, a mĂłwimy o baterii z bardzo
    > porządnej firmy.

    IMO - prąd zwarcia przekroczy 20mA.
    I sie robi niebezpiecznie.

    J.

  • 75. Data: 2024-02-22 12:01:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > IMO - prąd zwarcia przekroczy 20mA.
    > I sie robi niebezpiecznie.

    Jeśli nawet przy takim wzmożonym poborze napięcie bateryjki spadnie
    z trzech do jednego wolta, to i tak pozostanie dwieście. Dużo. Dużo
    za dużo, by być spokojnym.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2024-02-23 00:52:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-21, Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> wrote:

    > Zmierz drugim miernikiem. Z pewnością o wiele mniej niż rezystancja
    > wewnętrzna baterii.
    > A te 40-70mA jest przy zwarciu. Czyli przy zerowym napięciu. A to raczej
    > krzywdy nie zrobi.

    Dlaczego nie? Poza tym przy stosie to nie będzie jednak zero (ile tam
    jest, z pół kilo-oma na wilgotno, ręka-serce?). Ale po prawdzie nie
    demonizowałbym tych XXmA. Bardziej obawiałbym się wydajności prądowej
    np. w pierwszych 100ms.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2024-02-23 02:02:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-22, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > jest, z pół kilo-oma na wilgotno, ręka-serce?). Ale po prawdzie nie
    > demonizowałbym tych XXmA. Bardziej obawiałbym się wydajności prądowej
    > np. w pierwszych 100ms.

    Tak co by było mniej akademicko, to wsadziłem ww. panasonika do cyklera
    baterii. Mam tam niestety małą częstotliwość próbkowania, bo tylko 10Hz,
    ale zawsze coś. Najpierw dociążyłem ją 1A, oczywiście nie wyrobiła ale
    przez 100 do 200ms prąd był ~160mA. Jak napięcie zleciało do prawie zera
    (50mV), to przełączyło w tryb rozładowania przy 300mV i tak dociągnąłem
    do minuty z końcowym prądem w okolicach 30mA. 160mA/100ms może MZ jednak
    narozrabiać.

    --
    Marcin