  • 1. Data: 2018-06-22 10:35:21
    Temat: so i learned lisp ;c
    Od: fir <p...@g...com>

    mrugam bo poswiecilem na to godzine (przez pol roku nic nie robilem w kodowaniu bo
    jestem obecnie zbyt chory i obolaly fizycznie i wypalony, po napisaniu asemblera na
    x86
    chyba na pozniej jesieni w zeszlym roku spoczalem na laurach) wiec az tak bardzo sie
    go nie nauczylem ale wespol z tym co tam kiedys gadal niejaki godek widze ze z
    grubsza wiem
    jak wyglada zrodlo i jak to dziala

    co sie okazuje nie jest to jakas specjalna
    zmiana w stosunku do inych zwyklych jezykow,
    to wlasciwie zwykly imperatywny jezyk
    skryptowy.. nie za bardzo widze tu tą sama idee funkcjonalnosci majaca roznic go od
    jezykow imperatywnych, ogolnie troche szkoda
    gadac

    ogolnie troche szkoda gadac bo znowu zleci tu sie tutejszy plebs z ryjami jak to
    zwykle tutaj, ale bodajrze pol roku temu powiedzialem ze zajrze za pol roku wiec
    jestem ;c (powoli
    chyba bratam sie z ideą by troche cos nowego przykodowac a wiec moze i napisac ew
    pare postów choc nie wiem czy tutaj)

    so - pytanie jesli ktos zna odpowiedz - co jest w tym lispie ciekawego?

    /fir

  • 2. Data: 2018-06-22 17:32:53
    Temat: Re: so i learned lisp ;c
    Od: s...@g...com

> [...]
    jestem ;c (powoli
    > chyba bratam sie z ideą by troche cos nowego przykodowac a wiec moze i napisac ew

    Ulgę w tych cierpieniach powinno Ci zapewnić publikowanie na fb.com czy też na
    wordpress.com - tam byś miał tylko zainteresowaną publikę...

  • 3. Data: 2018-06-22 20:53:53
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    nie wiem Panie Firr
    zamiast zajmować się takimi totalnymi głupotami...

    zanim zejdziesz to może byś zostawił po sobie prockę rozpoznającą mowę?

  • 4. Data: 2018-06-22 22:26:12
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 22 czerwca 2018 20:54:05 UTC+2 użytkownik denat 'POPIS/EU napisał:
    > nie wiem Panie Firr
    > zamiast zajmować się takimi totalnymi głupotami...
    >
    > zanim zejdziesz to może byś zostawił po sobie prockę rozpoznającą mowę?

    powiem tak: lisp wlasnie moze nie byc zbyt ciekawy ((jak mowie po przejrzeniu tego
    troche wydaje mi sie to byc o wiele bardziej po prostu zwykly i normalny jezyk
    skryptowy niz o tym mowiono - bo zwykle mowi sie ze to cos zupelnie innego)) ale
    ustalenie sobie pewnych punktow na pewne tematy moze byc jakos tam przydatne

  • 5. Data: 2018-06-23 10:49:21
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-06-22 10:35, fir wrote:

    > bodajrze

    Zanim dotkniesz Lispa, doucz się wpierw języka polskiego Ty.. Ty..
    Ty Bardzo Uczony Człowieku (w skrócie: BUCu)..

  • 6. Data: 2018-06-29 22:33:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/29/2018 4:56 PM, slawek wrote:
    > czy w Lisp napisano jakikolwiek program

    Clojure jest lispem reloaded.

    https://clojure.org/community/success_stories

  • 7. Data: 2018-06-30 19:55:08
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > I tu arcyciekawe: czy w Lisp napisano jakikolwiek program, który
    > jest OBECNIE używany przez Zwykłych Użytkowników?

    Ponieważ nie zdefiniowałeś pojęcia "Zwykły Użytkownik" to zawsze masz opcję
    wykręcenia się z tego pytania, ale co tam - przykładowo edytor tekstu Emacs (i
    wszelkie jego odmiany, np. Aquamacs) jest w znacznej części (w większości?) napisany
    w jakimś tam dialekcie Lispa.

    Bez przesady - coś tam w tym napisali. Część z tego co napisali ciągle działa.

    Natomiast właściwe pytanie na dzisiaj jest takie: czy ktoś cokolwiek w tym jeszcze
    pisze? I to pytanie ma dwie części: czy jest coś starego, co jest aktywnie
    kontynuowane (Emacsa już nie liczmy, bo dalszy jego rozwój to perwersja) i czy jest
    coś nowego, co ktoś chce zacząć właśnie w Lispie.
    Być może tak, ale jestem ciekawy, co to takiego.

    > Czy też jedynym
    > celem istnienia Lispa jest dostarczanie rozrywki akademickim
    > informatykom-teoretykom

    Ta grupa docelowa szuka rozrywki już w innych językach, jest w czym wybierać.

  • 8. Data: 2018-07-02 11:53:32
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    slawek <x...@o...org> wrote:
    pisze? I to pytanie ma dwie części: czy jest coś starego, co jest aktywnie
    kontynuowane (Emacsa już nie liczmy, bo dalszy jego rozwój to perwersja) i czy jest
    coś nowego, co ktoś chce zacząć właśnie w Lispie.

    > Emacsa jakiś tam czas temu używałem. Autocad miał (kiedyś) skrypty
    > w Lispie. Chyba Reduce był na Lispie.
    >
    > Ale rzecz w tym, że - z grubsza - to co w Lispie da się zrobić np.
    > w Pythonie. Oraz - nikt nie chwali się że stosując Lisp zyskał
    > coś wymiernego. Nieosiągalnego inaczej.
    ... taa, to zrob rekurencyjnie procedure w pythonie powyzej 1000 wywolania;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 9. Data: 2018-07-02 16:02:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.07.2018 11:53, Adam Przybyla wrote:
> [...]
    coś nowego, co ktoś chce zacząć właśnie w Lispie.

    > ... taa, to zrob rekurencyjnie procedure w pythonie powyzej 1000 wywolania;-)

    Ale w normalnych językach imperatywnych już się da.
    W najgorszym przypadku trafia się na ograniczenie pamięciowe
    na stos, które można zmienić.

    Z drugiej storny, zdarzało mi się przepisywać przeszukiwanie
    grafu z wersji rekurencyjnej na taką ze stosem/kolejką
    wierzchołków, ale trochę dla zabawy to było.

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2018-07-03 00:17:29
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    bartekltg <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > grafu z wersji rekurencyjnej na taką ze stosem/kolejką
    > wierzchołków, ale trochę dla zabawy to było.
    ... a ktory jest nienormaly?;-) BTW, akurat pisalem, o ograniczniach Pythona.
    Uwazasz go za "nienormalny" jezyk?;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla