  • 31. Data: 2018-07-14 11:34:07
    Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 14 lipca 2018 09:43:37 UTC+2 użytkownik fir napisał:

    > AI nie jest interesujace.. wiekszosc ludzi nie wie co jest interesujace..

    Interesujące to jest takie, które interesuje daną osobę.
    Także każdy doskonale wie, co jest (dla niego) interesujące.
    Zaś "samo w sobie" nic nie jest interesujące. Interesujące
    stają się rzeczy ze względu na cele, które sobie stawiamy.
    I nic dziwnego, że większość ludzi nie będzie wiedziała, co jest
    dla Ciebie interesujące, bo większości ludzi zwyczajnie to
    nie interesuje.

    > w calym AI moga byc interesujace na przyklad male kwiatki (male kawalki
    > tej problematyki) ale glownie one lub jedynie one - niestety o tym nikt nie mowi
    lub malo kto (co tez jest problemem bo energia sie rozprasza, gdyby ludzie mowili
    akurat o
    > tym co jest interesujace to proges bylby lepszy... nieststy im dziedzina stje sie
    bardziej dojrzala tym srodowisko sie dzieli itd - przynajmniej ja tak to widze)

    Nie bardzo rozumiem co tutaj rozumiesz przez "progres".
    Chwilę później piszesz o kompilatorze C, nad którym pracujesz.
    Jeśli masz ochotę napisać sobie coś takiego, to w porządku,
    ale jakiego rodzaju "progres" miałoby to przynieść ludzkości?
    Tak się składa, że kompilatory języka C już istnieją, i to
    w niemałej ilości. Jaki "progres" miałoby przynieść kolejne
    takie narzędzie?

    > [i tut tak samo sporo tych kwesti z kompilatorami jest odrzucajace jak diabli, ale
    male kuczowe hacki moglybybyc ok... pisalem juz nawet o tym wstepnego posta, tylko
    gdzie to bylo..]

    Nie wiem. Ja jak pisałem swój kompilator to bawiłem się świetnie.
    Pewnie jakbym chciał zrobić coś bardziej na poważnie, to byłby
    to kompilator Scheme'u do LLVM IR, bo teraz bardzo dużo ludzi
    pracuje nad niskopoziomową optymalizacją LLVM na różne maszyny.

  • 32. Data: 2018-07-14 12:07:23
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2018 11:34:09 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    > Tak się składa, że kompilatory języka C już istnieją, i to
    > w niemałej ilości. Jaki "progres" miałoby przynieść kolejne

    chodzi mi o progres na grupie - ale niewazne (le tematy ktore sam mielisz,
    nie wszystkie ale niektore sa nieinteresujace - bo sa np malo
    wazne.. a definicja waznosci moze byc doysc obiektywna.. np to jest wazne co daje ci
    pewna programistyczna moc by robic fajne rzeczy - itd, [nie mam jednak czasu by o tym
    gadac bo nie sadze zeby to dokads specjalnie prowadzilo, dlatego np wlasnie ten temat
    uwazam za nieintersujacy - moglby sie stac interesujavy gdyby prowadzil do czegos
    ciekawego ale w praktyce ludzie miela czesto nudne rzeczy ktore nic nie daja i
    wlasnie dlatego mowie ze ludzi nei koniecznie wiedza (a tak naprawde wiekszosc nie
    wie co jest interesujace - mnie zas takie mielenie liter po proznicy raczej wnerwia
    ;c mrugam by dodac temu stwierdzeniu nieco dystansu ale naprawde mnie wpienia)] )

  • 33. Data: 2018-07-14 12:11:24
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:20:53 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

    > Jestem teraz w areszcie i dostałem prawo do jednego posta na usenecie.
    > Postanowiłem, że wykorzystam go do podzielenia się informacją
    > o podcascie prowadzonym przez Tomasza Gopa dotyczącego produkcji
    > gier - w szczególności odcinków dotyczących programowana sztucznej
    > inteligencji w grach, bo moim zdaniem były dość interesujące
    > (zwłaszcza dla osób, które interesują takie rzeczy):
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=FlxIoZiRFiA

    dobór gosci wydaje sie ciekawy, moze obejrze

    jak masz jakies ciekawe 'wideła' (jak mowi moja kolezanka programistka) to mozesz
    podrzucic moze sie obejrzy i skomentuje

  • 34. Data: 2018-07-14 20:39:33
    Od: fir <p...@g...com>

    > dobór gosci wydaje sie ciekawy, moze obejrze

    ok obejrzalem to cale, troche ciakwwe ale troche przydlugie (costam sie moze
    dowiedzialem ale zarazem mnie co nieco zmulilo)

    problem w tym ze to wlasnie moze nie jest za specjalnie ciekawe - tj ciekawe w
    perspektywie dowiedzenia sie jak patrza na te sprawy ludzie
    pracujacy w firmach- natomiast mniej ciekawe w mojej wlasnej robocie

    (pisalem pare razy rozne drobne prototypy i to akurat nie drzewo zachowan bylo
    problemem (sam wolalbym poki co zagniezdzac ify w ifach nie zauwazylem bym tam sie
    gubil) dla mnie poonlemem bylo uzyskanie ciekawych zachowan 'skomponowanie' tego by
    ladnie 'gralo' (kod nie musi tu byc dlugi
    problem byl w jakims tego nastrojeniu... pisalem juz o tym i nie mam sily tego
    powtarzac zreszta powtarzanie tego byloby bez sensu, na razie sie tym zreszta nie
    zajmuje, - no ale odfajczylem ten filmik

  • 35. Data: 2018-07-14 20:45:00
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 14 lipca 2018 20:39:34 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]
    powtarzac zreszta powtarzanie tego byloby bez sensu, na razie sie tym zreszta nie
    zajmuje, - no ale odfajczylem ten filmik

    jedna z moze z 3 kwesti ktore zwrocily moja uwage (poza np dowiedzeniem sie ze oni
    tam uzywaja tych drzew dla tego ai) bylo pojecie 'autonomicznosci ai' - bo to ciekawy
    koncept.. faktycznie chyba jest tak ze jak piszesz ai czesci zachowan mozesz sie po
    nim spodziewac a czesc moze byc autonomiczna (nawet w tym zwyklym ai nie wchodzac na
    jakies tematy z science fiction)

  • 36. Data: 2018-07-15 15:36:16
    Od: fir <p...@g...com>

    co do kompilatorów to obecnie naszedl mnie moment optymizmu i w tym momencie mam
    wrazenie ze moglbym napisac kompilator (uproszczonego ale kompletnego w tym sensie ze
    napisabys w niej jakakolwiek aplikacje na winde) c w okolo jeden dzien

    ale to dlatego ze mam napisany assembler (co prawda w ktorym chyba mam do rozwiniecia
    sekcje budowania danych (.data)

    oraz dlatego oczywiscie ze przemyslalem wczesniej pewne sprawy co zajelo troche czasu

    no i wynikowy kod nie bylby optymalny - nie bylby nawet normalny pelno by tam bylo w
    tym asmie duplikowania wartosci w ramie itp

    inna sprawa jest taka ze mimo ze dalbym chyba rade go napisac w jeden dzien (max 2,3
    wydaje mi sie) to bylby to byc moze ciezki dzien i wole chyab jeszcze nad pewnymi
    sprawami troche pomyslec (po to by pozniej napisac go w godzine ;c i oszczedzic sobie
    meki ;c)