  • 21. Data: 2018-07-09 21:22:42
    Temat: Re: so i learned lisp ;c
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 19:01:40 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    po prostu zidentyfikowac [...]
    obecnie zbytniej motywacji by sie tym zajmowac.. caly ten watek to tylko rzucenie
    tego jednago pasujacego moim zdaniem tekstu (ze lisb nie jest wcale tak unikalny jak
    to ludzi gloszą, absolutnie zwykly jezyk skryptowy - (chyba ze sie myle, ale chyba
    nie))

    to wynika raczej ze masa kolesi nie ma telentu do tlumaczenia utrwalilo ten mit

    > Lisp jest oryginalny przede wszystkim w ujęciu historycznym, bo współcześnie
    > wiele języków przejęło jego cechy.
    >
    > Mnie się osobiście podobało to stwierdzenie:
    >
    > "Being almost syntactically similar to human languages,
    > but nested into a tree with pleasing characters (no edges
    > on a parenthesis), it became a language that is not only
    > nice to look at it, it's pretty close to writing in
    > english but grouping your thoughts.

    no nie wiem, mi sie wlasnie wydaje ze sensem mojego prywatnego 'odkrycia '
    co so lispa jest to ze sa to teksty niepomiernie przesadzone (nie do konca jednak
    jestem gotow na dyskusje bo pewnie by byc musialbym jeszcze z godzine czy dwie
    poswiecic na jego przegladania a nie mam na to fazy na razie)

    prawda jest raczej taka ze jak piszesz kod to musisz zakodowac nazwy i tzw 'logike'

    jak dajesz dobre nazwy to dasz dobra ekspresje (czy to w lispie czy to w c) ale
    logike tak czy owak i tak musisz zakodowac

    lisp daje ci pewne przewagi jezykow skryptowych za to c daje ci takie przewagi ze
    masz mega wydajny kod - i tyle

    dlatego moim zdaniem takie teksty jak wyzej to kolportowanie falszywego raczej mitu
    (co samo w sobie raczej nie jest chwalebne)

    > This made it very powerful for NON PROGRAMMERS to learn how to program."
    >
    > https://www.quora.com/What-made-Lisp-different/answe
    r/Burton-Samograd-1

    > Lisp jest tak prosty, jak to tylko możliwe. Moim zdaniem
    > Scheme i Forth to najprostsze języki o dużej sile wyrazu,
    > jakie kiedykolwiek wymyślono.
    >
    > (tyle że mogą być "nieintuicyjne" dla osób, które już mają wyrobione
    > inne przyzwyczajenia)

    uczenie sie tego zajmowaloby czas, a jak jest tylko mitem to mozna to lyknac dla
    rozrywki/ze snobizmu/'dla spokoju sumienia'

    kiedys lepszy humor to naucze sie tego dokladniej]

  • 22. Data: 2018-07-09 22:48:55
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 21:22:43 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]
    jestem gotow na dyskusje bo pewnie by byc musialbym jeszcze z godzine czy dwie
    poswiecic na jego przegladania a nie mam na to fazy na razie)

    Może z Twojego punktu widzenia są przesadzone, ale w kontekście
    historycznym nie są przesadzone.

> [...]

    logike tak czy owak i tak musisz zakodowac

    > lisp daje ci pewne przewagi jezykow skryptowych za to c daje ci takie przewagi ze

    Tutaj byłbym ostrożny w wydawaniu osądów.
    Pisząc w Common Lispie, możesz mieć dużą kontrolę nad tym,
    jak będzie wyglądał ostateczny asembler Twojej funkcji
    po skompilowaniu.

    Ogólnie jeżeli chcieć porównywać Common Lispa, to raczej np.
    z całym środowiskiem uniksowym. W Lispie możesz kompilować
    pojedyncze funkcje, w uniksie musisz kompilować pliki np. za pomocą
    gcc (a w rezultacie też de facto otrzymujesz pojedyncze funkcje).

    W uniksie masz, powiedzmy, dwa języki - kompilowane C i interpretowanego
    shella. W Common Lispie to jest jeden i ten sam język, który możesz
    zarówno kompilować jak i uruchamiać przez interpreter.

    Może fundamentalna różnica jest taka, że w Common Lispie masz garbage
    collector, a w C możesz "sam zarządzać pamięcią" (co oczywiście jest
    bzdurą, bo z reguły nie masz wpływu na alokator systemowy, którego
    wydajność będzie różna w zależności od stopnia fragmentacji pamięci).

    W praktyce jest tak, że w C rzeczywiście łatwiej się steruje działaniem
    komputera i możesz mieć wpływ na więcej "detali implementacyjnych",
    ale jeżeli idzie o wydajność, to pomijając małe programy w praktyce
    może wychodzić tak, że zarówno wydajność developmentu jak
    i wydajność ostatecznego kodu w C jest gorsza, bo Common Lisp robi
    już dużo rzeczy za Ciebie.
    Tak w każdym razie twierdzi gość, który w Lispie programuje
    komputery kwantowe:
    https://www.youtube.com/watch?v=f9vRcSAneiw

    > dlatego moim zdaniem takie teksty jak wyzej to kolportowanie falszywego raczej mitu
    (co samo w sobie raczej nie jest chwalebne)

    Nie wiem o jakim fałszywym micie mówisz.
    Z historią ciężko jest dyskutować. Lisp został wymyślony
    w czasach, kiedy programowało się komputery mainframe
    na kartach perforowanych, a struktura danych zwana listą
    jednokierunkową była odkryciem.

  • 23. Data: 2018-07-10 15:24:59
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 22:48:56 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:

> [...]
    > w czasach, kiedy programowało się komputery mainframe
    > na kartach perforowanych, a struktura danych zwana listą

    pogadamy za jakis czas, na razie musze odpoczac... zdrowie kiepskie i umuieram
    (mowiac metaforycznie) nie moge zlapac oddechu serca slabe rece bolą jak diabli...
    ale odpoczne i bedzie mozna wrocic do tematu... (oglnie chyab moge pochwalic sie ze
    mam teraz dosyc chyba mozna powiedziec duza wydajnosc w uczeniu sie... nieststy mecze
    sie jeszcze szybciej ;c... troche mi tez szkoda starych czasów gdzie/gdy staralem sie
    pisac teksty na usenet scislej
    (np zdania "mam teraz dosyc chyba mozna powiedziec duza wydajnosc w uczeniu sie...
    nieststy mecze sie jeszcze szybciej ;c..." bym wtedy nie napisal bo nie jestem pewien
    czy jest scisle prawdziwe.. zmienilem sie i czasem jak tu wracam zauwazam jak
    bardzo.. troche szkoda no ale coz, zobaczymy jak bedzie.. see ya nxt time

  • 24. Data: 2018-07-10 21:48:32
    Temat: [OT] so i learned lisp ;c
    Od: wąchacz, merdacz, dyndacz 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    dlaczego wszyscy cały czas mientolą jakieś stare gówna...

    może byś na przykład powiedział, dlaczego wśród specjalistów
    najlepszymi kierunkami są telekomunikacja i radioelektronika?

  • 25. Data: 2018-07-11 10:54:05
    Temat: Re: [OT] so i learned lisp ;c
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 10 lipca 2018 21:48:44 UTC+2 użytkownik wąchacz, merdacz, dyndacz
    'POPiS/EU napisał:
    > dlaczego wszyscy cały czas mientolą jakieś stare gówna...

    Po pierwsze, nie wszyscy i nie cały czas, tylko niektórzy
    i czasami. Cały czas to się pojawiają jakieś shit-posty
    po włosku o PUTTANA ELISA ESOARDI i ASSASSINO MATTEO SALVINI
    (które nb nie odbiegają poziomem od większości kontentu
    w języku polskim na tej grupie)

    Po drugie, bo usenet jest dla starych ludzi.

    Jak chcesz, żeby było nowocześnie, to musisz korzystać z młodzieżowych
    kanałów, takich jak slack albo snapchat. I koniecznie followować na twitterze,
    żeby mieć najświeższą wiedzę o frameworkach uruchamiajacych mikroserwisy
    z kontenerów w chmurze.

    Możesz zacząć od devstyle.pl

  • 26. Data: 2018-07-11 18:57:07
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-07-11 10:54, g...@g...com wrote:

    > Po drugie, bo usenet jest dla starych ludzi.

    O taaak, eh.

> [...]
    > żeby mieć najświeższą wiedzę o frameworkach uruchamiajacych mikroserwisy

    ... no i screena z UML-em koniecznie zamiescic na Insta...

    PS: Aaa! Wazne:
    Jako Scrum-master-coach-a bezwzglednie spozytkowac Siostry Godlewskie..

    AK

  • 27. Data: 2018-07-13 22:53:29
    Od: wąchacz, merdacz, dyndacz 'POPiS/EU <N...@g...pl>

    > Możesz zacząć od devstyle.pl

    ciekawi mnie AI
    kto wycisza informacje o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie AI?

  • 28. Data: 2018-07-13 23:12:48
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 22:53:46 UTC+2 użytkownik wąchacz, merdacz, dyndacz
    'POPiS/EU napisał:

    > ciekawi mnie AI
    > kto wycisza informacje o najnowszych osiągnięciach w dziedzinie AI?

    To zależy.
    Z Nowogrodzkiej robi to Prezes, a z Brukseli - przewodniczący Rady.

    Na szczęście dzięki przeciekom od radzieckich szpiegów można powęszyć
    przy researchu wokół sieci neuronowych prowadzonych przez Andreja Karpathy'ego,
    który nawet prowadzi bloga: http://karpathy.github.io/

    Z samymi zasadami działania sieci neuronowych można się zapoznać dzięki
    narzędziom w rodzaju takich jak to:
    https://distill.pub/2018/building-blocks/

    Zgnili kapitaliści próbują indoktrynować nasz kolonialny zaścianek
    rozsiewając reakcyjną propagandę np. tutaj:

    https://www.coursera.org/learn/neural-networks
    https://www.coursera.org/learn/machine-learning
    https://www.coursera.org/learn/computational-neurosc
    ience
    https://eu.udacity.com/course/intro-to-artificial-in
    telligence--cs271

    Muszę już kończyć, bo przez okno wskoczyli panowie z karabi

  • 29. Data: 2018-07-13 23:20:52
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:12:49 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    telligence--cs271

    > Muszę już kończyć, bo przez okno wskoczyli panowie z karabi

    Jestem teraz w areszcie i dostałem prawo do jednego posta na usenecie.
    Postanowiłem, że wykorzystam go do podzielenia się informacją
    o podcascie prowadzonym przez Tomasza Gopa dotyczącego produkcji
    gier - w szczególności odcinków dotyczących programowana sztucznej
    inteligencji w grach, bo moim zdaniem były dość interesujące
    (zwłaszcza dla osób, które interesują takie rzeczy):

    https://www.youtube.com/watch?v=FlxIoZiRFiA

    Niech Żyje Demokracja!

  • 30. Data: 2018-07-14 09:43:36
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2018 23:20:53 UTC+2 użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    > inteligencji w grach, bo moim zdaniem były dość interesujące
    > (zwłaszcza dla osób, które interesują takie rzeczy):

    AI nie jest interesujace.. wiekszosc ludzi nie wie co jest interesujace..

    w calym AI moga byc interesujace na przyklad male kwiatki (male kawalki
    tej problematyki) ale glownie one lub jedynie one - niestety o tym nikt nie mowi lub
    malo kto (co tez jest problemem bo energia sie rozprasza, gdyby ludzie mowili akurat
    tym co jest interesujace to proges bylby lepszy... nieststy im dziedzina stje sie
    bardziej dojrzala tym srodowisko sie dzieli itd - przynajmniej ja tak to widze)

    przy okazji jak sam sie zastanawiam co
    mialbym robic to chyba wychodzi mi na to ze jednak chyba trzebby jednak pisac ten
    kompiletor c (asembler i zreby kompilatora mam juz napisane, wiec moze cos tam
    wysmaze w okolicach jesieni

    [i tut tak samo sporo tych kwesti z kompilatorami jest odrzucajace jak diabli, ale
    male kuczowe hacki moglybybyc ok... pisalem juz nawet o tym wstepnego posta, tylko
    gdzie to bylo..]