  • 1. Data: 2011-11-27 00:14:31
    Temat: Czytanie kodów kreskowych
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, temat dla mnie świeży, ale muszę się zmierzyć.

    Nie mam na razie żadnego czytnika, ale z tego co z sieci wyczytałem -
    mogę zakładać, że czytniki z USB działają udając klawiaturę i w momencie
    zczytania kodu po prostu wysyłają odpowiednie znaki (cyfry).

    Założyłem wykorzystanie USB, bo czytniki będą pracować z netbookami w
    terenie. Podejmował ktoś może temat przy wykorzystaniu .NET / CF?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-11-27 03:46:04
    Temat: Re: Czytanie kodów kreskowych
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 01:14:31 +0100, Karol Y napisał(a):

> [...]
    >
    > Założyłem wykorzystanie USB, bo czytniki będą pracować z netbookami w
    > terenie. Podejmował ktoś może temat przy wykorzystaniu .NET / CF?

    Jedyne, co muszisz zrobic, to ustawic focus na kontrolke.

  • 3. Data: 2011-11-27 11:11:54
    Od: nullpointer <i...@n...dojdzie.pl>

    Z tego co pamiętam, czytnik wysyła kody sterujące przed i po zczytanym
    kodzie. W praktyce w "naszym" rozwiązaniu wyglądało to tak, że przed
    kodem mieliśmy nawias klamrowy otwierający "{" a po, zamykający "}".

    Obsługiwaliśmy to to w Javie, z .NETem nie mam za wiele wspólnego, ale
    Swing ma coś, co nazywa się ActionMap / KeyMap - nie musieliśmy nawet
    ustawiać focusa na żadnym polu tekstowym, poprostu programowało sie
    odpowiedni handlerek pod KeyMap, a potem pod ActionMap ustawiało się
    obsługę zczytanego kodu.

    W .NET można pewnie podobnie, w ostateczności na wiadomościach WinAPI.

    --
    npe

  • 4. Data: 2011-11-27 11:22:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > zakładać, że czytniki z USB działają udając klawiaturę i w momencie
    > zczytania kodu po prostu wysyłają odpowiednie znaki (cyfry).

    I \r\n na końcu.

    > Założyłem wykorzystanie USB, bo czytniki będą pracować z netbookami w
    > terenie. Podejmował ktoś może temat przy wykorzystaniu .NET / CF?

    Jak już napisano, taki czytnik, jeśli jest na USB, udaje klawiaturę i nie
    trzeba nic podejmować.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2011-11-27 12:51:27
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > I \r\n na końcu.

    > Jak już napisano, taki czytnik, jeśli jest na USB, udaje klawiaturę i
    > nie trzeba nic podejmować.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Myślę, że rozwiały wszystkie moje
    wątpliwośći :-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2011-11-27 13:12:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-27 01:14, Karol Y wrote:
    > Nie mam na razie żadnego czytnika, ale z tego co z sieci wyczytałem -
    > mogę zakładać, że czytniki z USB działają udając klawiaturę i w momencie
    > zczytania kodu po prostu wysyłają odpowiednie znaki (cyfry).

    To *zależy*.

    Zdecydowana większośc czytników przychodzi z bardzo grubą ksiązką
    konfiguracyjną.

    Możesz go sobie tak miedzy innymi skonfigurować żeby pracowął jako
    klawiatura z /n/r. Ale nie musisz, jeds od groma mozliwości. Tak jak
    pisał nullpointer mozna dodać dowolne suffix/prefix. Można wlaczyć bądź
    wyłaczyc niektóre kody. Można dodać cyfry kontrole, sumy kontrolne.
    Zmienić zakończenie lini. Emulować wciskanie klawiszy numerycznych albo
    nie. Itd. Zanim kupisz zerknij na dokumnetację.

    > Podejmował ktoś może temat przy wykorzystaniu .NET / CF?

    Klawiatury? Myślę że kilka osób na swiecie podejmowało :D.

  • 7. Data: 2011-11-27 16:37:10
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Klawiatury? Myślę że kilka osób na swiecie podejmowało :D.

    W sieci nadal najwięcej materiałów dotyczy wykorzystania portu
    szeregowego, dlatego bałem się że czytniki z USB, to pewnie jakaś
    emulacja z powodu braku tego pierwszego w dzisiejszych komputerach. Ale
    jak czytam jest nawet lepiej niż się spodziewałem. Dlatego się cieszę :-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2011-11-27 17:07:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-27 17:37, Karol Y wrote:
    > W sieci nadal najwięcej materiałów dotyczy wykorzystania portu
    > szeregowego

    Bo w takim trybie wiele z nich może pracować (kwestia zazwyczaj innego
    zakończenia kabla lub nawet zestawu kilku końcówek).

    >, dlatego bałem się że czytniki z USB, to pewnie jakaś
    > emulacja z powodu braku tego pierwszego w dzisiejszych komputerach.

    Czy to klawiatura czy port szeregowy da sie tak samo łatwo. Nawet
    szeregowe są nieco wygodniejsze, bo masz pewnośc że dane pochodzą tylko
    z niego a nie z opartego o klawisze łokcia operatora.

    Co do utrudnień w emulacji klawiatury: zastanów się czy aplikacja ma
    reagować na każdy skan bez względu na to czy ma fokus, lub na którym
    widgecie on jest. To już nie jest trywialne.

  • 9. Data: 2011-11-28 22:43:51
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Co do utrudnień w emulacji klawiatury: zastanów się czy aplikacja ma
    > reagować na każdy skan bez względu na to czy ma fokus, lub na którym
    > widgecie on jest. To już nie jest trywialne.

    A to już zależeć będzie od klienta. Czy chce "aktywować" i zacząć
    "strzelać" skanerem czy każdorazowo po wykryciu skanu przez aplikację,
    pytać o uzupełnienie danych i potwierdzenie.

    No i aplikacje trzeba będzie w wybrany sposób aktywować, żeby nie było,
    że sam proces uruchomiony i coś już trzeba robić, bo wzorce latają po
    systemie.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2011-11-30 06:40:46
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2011-11-27 04:46, Jacek pisze:

    > Jedyne, co muszisz zrobic, to ustawic focus na kontrolke.
    Świetny mechanizm obsługi kodów ;)
    Bardzo profesjonalnie ;)