  • 211. Data: 2012-10-16 19:14:02
    Temat: Re: sortowanie
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >które oceniane są wyłącznie za pomocą automatycznych
    >testów, implementowane w ciągu godziny i do których
    >nikt nigdy później nie zajrzy.

    Złośliwie dopisałbym, że chyba tak teraz robi się zupełnie poważne rzeczy, w
    tym systemy operacyjne.

  • 212. Data: 2012-10-16 19:17:42
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-16 18:23, slawek pisze:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    > Bardziej MES czy bardziej NL?

    NL?

    Głownie teoria. MES i inne wchodzą we wspomniane
    dodatki pod hasłem 'numeryka'.
    Powoli idę w kierunku CFD.

    pzdr
    bartekltg

  • 213. Data: 2012-10-16 19:18:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-16 19:14, slawek pisze:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    > Złośliwie dopisałbym, że chyba tak teraz robi się zupełnie poważne
    > rzeczy, w tym systemy operacyjne.

    Ale w tym nie ma nic złośliwego:) Tak się nam jawi
    rzeczywistość. Ok, kodów windowsa nie widziałem...

    pzdr
    bartekltg

  • 214. Data: 2012-10-16 19:20:13
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 15:50:40 UTC+2 użytkownik identyfikator: 20040501
    napisał:
    > mam do Was (tych nie z EU) gorącą prośbę, jakiś cap na którejś grupie
    >
    > napisał mi w opowiedzi, że "błagam na grupach programistycznych o pomoc, ale
    >
    > wszyscy już mnie olewają i nikt się nie nabiera i nie odpisuje"... szukam
    >
    > tego posta już z tydzień i nie mogę namierzyć... może Ktoś skojarzy i mi
    >
    > podpowie?

    ja cie nie olewam, [ nie przejmuj sie zbytnio ćwokersami, buceria cie napada bo
    buceria juz tak ma, tam gdzie ja jako inteligentny koles
    widze cos fajnego i oryginalnego (*) ćwokers
    tylko dobuca (to ichni rodzaj modlitwy do
    wielkiego buca)
    Posta nie widzialem, tez czasem ciezko mi
    odnalezc cos co pamietam ze padlo ale za duzo
    wysilku by kosztowalo szukanie tego - np pamietam ze kiedys padla tu ciekawa uwaga nt
    roznica iedzy programowaniem strukturalnym i
    proceduralnym bo nie pamietm co to bylo

    (*) powinienes kiedys rozwinac watek z tą
    unią, bo jestem ciekaw o co ci chodzi

  • 215. Data: 2012-10-16 19:59:53
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 11:28:42 UTC+2 użytkownik kenobi napisał:

    > Assert(warunek, _FILE_, __LINE__);
    Napisz takie makro, zeby nie trzeba pisac
    za kazdym razem __FILE__ i __LINE__.
    Pozdrawiam

  • 216. Data: 2012-10-16 20:07:43
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 19:59:53 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Napisz takie makro, zeby nie trzeba pisac
    >
    > za kazdym razem __FILE__ i __LINE__.

    ja nie pisze makr, wogole nie uzywam preprocesora, nawet include, wszystkie
    include jakie uzywam to jeden plik main.c

    #include <windows.h>
    #include <psapi.h> // dla proces memory info
    #include <math.h>
    #include <stdio.h>
    #include <gl\gl.h>
    #include <gl\glu.h>
    #include <winsock.h>
    #include <signal.h>

    #include "externs.c"

    #include "library.tiny.c"
    #include "library.tiny.math.c"

    #include "system.logging.c"

    #include "system.qpc.c"
    #include "system.memoryinfo.c"
    #include "system.blitter.c"

    #include "library.drawing.prymitives.c"
    #include "library.drawing.3d.c"

    #include "library.drawing.sprites.c"
    #include "library.drawing.fonts.c"

    #include "system.rawinput.c"

    #include "module.tests.3.c"

    #include "module.nanoboty.c"

    #include "module.hud.c"

    #include "core.loop.c"
    #include "core.events.c"

    #include "system.winmain.c"

    - w uproszczeniu bo jest tego ze setke plikow wiecej

  • 217. Data: 2012-10-16 20:10:45
    Od: notb <P...@n...com>

    On 2012-10-16, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > A tak patrząc na rozwiązania zadania 6A "Laserowy bilard" (nota bene,
    > "laserowy bilard" to ma być gra, ale gdzie w tym element rozrywki? a
    > przynajmniej rywalizacji?) widzę 3 nagrodzone notą 10/10 rozwiązania, a w

    A skąd ta konieczność rozrywki w grze? Gra to taki model matematyczny
    z uczestnikami podejmującymi decyzje. Zajmuje się tym teoria
    gier (głównie związana z ekonomią).

    pozdrawiam,
    PK

  • 218. Data: 2012-10-16 20:18:34
    Od: notb <P...@n...com>

    On 2012-10-16, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > Nie rozwiązało problemu - copy-paste bez licencji na źródła może
    > (teoretycznie?) skończyć się boleśnie.

    Tak działa nauka. Ludzie tworzą jakieś twierdzenia, dowodzą ich i
    publikują. Potem każdy może ich używać i pisze się formułki takie jak
    w tych rozwiązaniach ("korzystając z twierdzenia X opublikowanego w
    Y przez Z"; czasem tylko do "X", jeśli twierdzenie jest powszechnie
    znane). Studenci matematyki / zmatematyzowanej infy (np. MIMu) są
    do tego przyzwyczajeni. Studenci politechnik raczej nie.

    Cygan opublikował swoją bibliotekę w formie zupełnie otwartej -
    tak jak publikuje się pracę doktorską itp.

    Poza tym AFAIR kiedyś biblioteka Cygana widniała na liście "rzeczy
    których można używać". Nie wiem jak to teraz wygląda i nie mam czasu
    sprawdzać.

    Programiści używają też języka programowania, który przecież nie
    powstał w wyniku spontanicznego procesu fizycznego... Cały czas
    się na czymś opierasz - nawet jeśli robisz to nieświadomie.

    > Do używania qsort() w C nie jest potrzebny STL - wpisz sobie "man qsort" w
    > Google i nie grzesz więcej.

    Wbrew pozorom istnieją inne systemy operacyjne niż Linux.

    pozdrawiam,
    PK

  • 219. Data: 2012-10-16 20:25:20
    Od: kenobi <p...@g...com>

    (powinienem byc wnerwiony bo odkrylem ze
    zgubilem w sklepie telefon (niedobrze bo
    beda klopoty) - ale nawet na to nie mam
    sily - symboliczne zdarzenie bo wszystko
    sie u mnie ostatnio albo rozwala albo juz
    sie rozwaliło (poza samym kodem :U)

  • 220. Data: 2012-10-16 20:28:10
    Od: notb <P...@n...com>

    On 2012-10-16, bartekltg <b...@g...com> wrote:
    > Ale w tym nie ma nic złośliwego:) Tak się nam jawi
    > rzeczywistość. Ok, kodów windowsa nie widziałem...

    Kod Windowsa jest akurat AFAIK pisany dosyć dobrze i ładnie, bo ktoś
    płaci, ktoś zarabia, kogoś można zwolnić i zastąpić jedną z tysięcy
    osób, które każdego dnia wysyłają CV :).

    Jak ktoś chce zobaczyć zły kod, to polecam różne "homemade"
    programy pod linuxa (szczególnie porty softu dedykowanego na Windows).
    Do momentu zainteresowania się Arch'em nie miałem pojęcia, że istnieją
    tak źle pisane publiczne programy. Zdarzają się przypadki, że jednego
    dnia pojawiają się 2 aktualizacje. Czyli autor nawet nie przetestował
    tego, co napisał i udostępnił.

    pozdrawiam,
    PK