  • 1. Data: 2004-10-26 22:05:49
    Temat: stałe IP i stabilne lacze dla polaczków
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Witam,

    Tytuł świadomie prowokacyjny, ale jestem pod wpływem jakości usług
    świadczonych przez niektóre firmy, a także Cen jakie mamy w tym kraiku...

    Cel:
    - staly dostep do internetu
    - stale adresy IP -> usługi np. WWW

    Rozwiazanie:
    - dwa lacza z roznymi stalymi IP
    - piewsze, b. tanie, do lokalnej sieci osiedlowej, w miare dobre
    (transfer w dwie strony), ale czesto pada, dluuugi czas reakcji
    administratorow
    - drugie, sdi do tp., wolny transfer (upload niewiele mniejszy od
    xDSL), ale stale IP + cena najnizsza w mojej lokalizacji, wszelkie
    radiówki, to co najmniej kilka razy więcej. Nietia... za horyzontem ;)

    Ta amatorska i względnie *tania* (razem ok 150zl) hybryda ma na celu:
    - zapewnienie *stałego* dostępu do internetu, m.in. ze względu na pracę
    - postawienie serwera (m.in. WWW) z uptime większym od uptime sieci
    osiedlowej

    Czy coś poza krótkim TTL"em i półautomatycznymi zmianami w DNS'ie mogę
    zrobić, bym był cały czas widoczny dla klientów (z wielu względów
    swojego WWW nie chce stawiać u firm zewnętrznych) ? RoundRobin DNS nie
    podoba mi się z 2 względów:
    - w przypadku dzialajacych lacz, uzytkownicy raz beda trafiali na
    szybkie, raz na wolne
    - w przypadku padu osiedlowki, awaria bedzie widoczna, czyli raz sie
    strona zaladuje, raz nie (czy cos pokrecilem ? )

    Chętnie wysłucham uwag.

    --
    Rafał Łukawski
    http://www.lukawski.pl/

  • 2. Data: 2004-10-27 05:16:40
    Temat: Re: stałe IP i stabilne lacze dla polaczków
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - w przypadku padu osiedlowki, awaria bedzie widoczna, czyli raz sie
    > strona zaladuje, raz nie (czy cos pokrecilem ? )

    niestety tylko BGP, albo DNS based BGP
    mozna tez kupic planet'a skrzynke co to robi, ale bodajze 4000 zl
    load-balansuje inbound i outbound

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz