  • 1. Data: 2012-02-11 19:34:00
    Temat: stereoscopic game development
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    swego czasu gralem troche w markecie w jakas wyscigówkę
    i wygladalo w miare ok (vel jako tako) z tym ze pozniej
    mialem b niedobre wrazenie ze mam ciezkiego zeza (po
    prawdzie jak sie wczuje to mam wrazenie ze cos mi z tego
    ciagle minimalnie zostalo - oby nie)

    o ile wiem wspolczesne karty oferują stereoskopie na
    poziomie drivera (tak jest przynajmniej napisane w
    'gpu programming guide' dla geforce series 7) nawet
    w dwu wersjach jako 'red and blue anaglyph rendering'
    oraz 'page-flipped viewing suitable for shutter
    glases'

    ogolnie mowiac to technologia ta jest raczej
    niedopracowana ale gdyby zrobilo sie z tego cos
    przyjemniejszego - np dawalo dobry stereoskopowy
    obraz bez okularow migania i klucia w galach- to
    mogloby to byc mimo wszystko fajne

    same te uwagi w tym papierze od nvidi na ten temat
    sa ciekawe, np spostrzezenie nt tego ze o ile obecnie
    w monoskopicznych (ze sie tak wyraze) w grach 3d
    oszukiwanie tybu 'bilboardy' odchodzi to w stereoskopi
    mniej

    inna rzecz dotyczy wspominanego czasem efektu wyjezdzania
    obrazu przed ekran - dla mnie to jest dziwny efekt, niby
    czemu obraz mialby wyjezdzac przed ekran, dla mnie
    fajne by bylo gdyby ekran mozna bylo traktowac raczej jako
    okno -wizjer tak by np zagladajac w ekran od dolu moc zobaczyc
    to co jest bardziej w gorze a od prawej to co jest w glebi
    w lewej - to by bylo fajne

    czy ktos kojarzy czy technologia 'matryc lcd' czy czego
    tam umozliwiala by cos takiego tj wyswietlanie roznych
    obrazow w zaleznosci od kata patrzenia - technologia
    ta juz zdaje sie to umozliwiac (co prawda w sensie wyswietlania
    czarnosci) - teoretycznuie wydaje sie to byc moze jednak
    mozliwe

    ktos wie cos na te tematy ?- ew jakichs innych fajnych
    przyszlosciowych aspektow sprzetu..

  • 2. Data: 2012-02-11 19:47:35
    Temat: Re: stereoscopic game development
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-11 20:34, f...@N...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > ta juz zdaje sie to umozliwiac (co prawda w sensie wyswietlania
    > czarnosci) - teoretycznuie wydaje sie to byc moze jednak

    Tak, ale nie ma to nic wspólnego z LCD czy inną 'technologią'.
    Komputer musi znać pozycję Twojej głowy względem ekranu
    i na tej podstawie renderować odpowiedni obraz.

    Wtedy możesz sobie 'wyglądać przez okno'.

    Najlepszy obrazkowy 'dowód', że jest to konieczne:
    Zamykasz jedno oko (nadal mając odpowiednie okulary).
    Kręcisz głową, zaglądasz wszędzie gdzie się da.
    Ale na ekranie nadal jest ten sam statyczny obraz:)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2012-02-11 19:59:04
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    >Tak, ale nie ma to nic wspólnego z LCD czy inną 'technologią'.
    >Komputer musi znać pozycję Twojej głowy względem ekranu
    >i na tej podstawie renderować odpowiedni obraz.

    to mozna by robic przez jakis czujnik pozycji glowy ;-)
    wzgledem ekranu - ale mz nie musi znac pozycji, mogly wyswietlac
    kilkadziesiat wersji obrazow na raz na matrycy ktora prezentowala
    by oczom jeden z tych obrazow w zaleznosci odkata patrzenia
    ( w ten sposob ty siedzac bardziej po prawek przy lapku
    widzialbyc niec co innego niz kolega siedzacy po lewej)
    - teoretycznie byc moze byloby to mozliwe i moze udaloby sie
    to zrobic - stare pocztowki trojwymiarowe (mialem takie dwie
    jedna z papugami a druga chyba z zaglowcem) robily cos
    takiego z tym ze tych stopni posrednich bylo malo

> [...]

    >Kręcisz głową, zaglądasz wszędzie gdzie się da.
    >Ale na ekranie nadal jest ten sam statyczny obraz:)

    no tak jest w tym obecnym 'stereo' i nie jest to o tyle
    za bardzo to o co chodzi

  • 4. Data: 2012-02-11 20:10:59
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    aczkolwiek juz nawet te namiastki 'stereo' zmieniaja
    troche postac rzeczy z punktu widzenia programistow
    sceny 3d, co widac np po uwagach z papieru nvidii, np

    - place background images, sky boxes, and sky domes at the
    farthest possible depth. Otherwise, the world will look like
    it's in a little box in stereo

    = place hud items at their proper 3d depth. if you have
    name labels that hover over objects, putting them at the 3d depth
    of objects gives a better stereo effect than putting them on the near
    plane of view frustrum

    - biloboard effect look flat and bad in regular 3d; they look even
    worse in stereo

    itd - to jest dla mnie dosyc ciekawe bo uswiadamia(*) chocby jak
    bardzo tzw regular 3d jest fakeowane w strone po prostu
    pikselowej krainy, a to stereo jest czyms nieco innym