  • 11. Data: 2012-05-24 12:30:33
    Temat: Re: stłuczka-czyja wina?
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 24.05.2012 12:22, wchpikus pisze:
    > Hej

    > Zgadzam się, ale w polskich realiach spróbuj wycofać "kombiaka" tak, aby
    > nie wyjechać na drugi pas, szczególnie jeśli parking wąski i prostopadły
    > do kierunku ruchu...
    > Ale racja, wina jest włączającego się do ruchu.

    Mam długie auto i wiem jak to jest...
    Ale podejrzewam, że jak się trafi na policjanta służbistę, to spojrzy w
    przepisy i nie będzie go obchodzić to jaki długi masz samochód...

  • 12. Data: 2012-05-24 12:46:53
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-24 12:02, Krzysztof Magosa pisze:
> [...]

    No ale w jaki sposób dostał wtedy w lewe drzwi prawym rogiem?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2012-05-24 12:51:36
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-05-24 10:22, 'Tom N' pisze:

    > Bardzo dziwaczny, a wręcz fizycznie niemożliwy -- no chyba, że ktoś potrafi
    > zjechać na prawy pas skręcając w lewo

    Mi kiedyś udało się wjechac w lewy bok dla gościa, który z pasa
    przeciwległego skręcał w lewo na posesję, sam nie wiem jak to zrobiłem
    bo hamowałem i to działo się tak szybko ...

    gregor

  • 14. Data: 2012-05-24 12:52:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Hello Jakub,

    > Bywa. Ale w tym wypadku w jednym kierunku były dwa pasy i na prawy pas
    > zdołał się wcisnąć inny pojazd zanim dostał strzał w bok

    to była uwaga bardziej ogólna...

    > Sprawcą na razie wydaje się włączający się do ruchu.

    Myślę że włączający się pozostawałby sprawcą niezależnie od szerokości ulicy,
    przekraczania osi itd.

  • 15. Data: 2012-05-24 12:57:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-24 12:46, LEPEK pisze:

    > No ale w jaki sposób dostał wtedy w lewe drzwi prawym rogiem?

    W żaden, gdyż to właśnie on (A) uderza swoim prawym rogiem w lewe drzwi drugiego
    pojazdu B...

    Swoją drogą, jak się już czepiać, to w opisie stoi "prawym zderzakiem" - a ja widuję
    tylko zderzaki przednie i tylne.
    Ale zapewne istnieją pojazdy z bumperami z każdej strony ;)

  • 16. Data: 2012-05-24 14:31:10
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    > W żaden, gdyż to właśnie on (A) uderza swoim prawym rogiem w lewe drzwi
    > drugiego pojazdu B...

    A, no fakt.

    Pozdr,

  • 17. Data: 2012-05-24 15:59:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@w...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > do kierunku ruchu...
    > Ale racja, wina jest włączającego się do ruchu.

    pytanie, skoro auto takie długie i musiał wyjechac na lewy pas - dlaczego
    nie kontynuował ruszania włąsnie na tym pasie, dopóki nie uzyskał
    odpowiedniej widocznosci w lusterkach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 18. Data: 2012-05-24 15:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@d...z.sygnatury napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > ___
    > | |
    > | |
    > |___|
    > -----------.---------------------------------
    > tu chciał . _______
    > <- . . . <- -| | drugi pojazd
    > jechać .. |_______|
    > --- --- .-/\- --- --- --- ---
    > / \ tak cofnął
    > \ \
    > \ /
    > ----------------\/---------------------------

    szacunek za grafikę.

    Jak dla mnie równiez wina A zwłaszcza, ze to on uderzył. Swojądrogą taki
    manewr i nie patrzył, czy coś nie jedzie z tyłu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 19. Data: 2012-05-24 16:36:09
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 24.05.2012 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał/a:

    > to była uwaga bardziej ogólna...

    > Myślę że włączający się pozostawałby sprawcą niezależnie od szerokości ulicy,
    przekraczania osi itd.

    A teraz pytanie za dziesięć punktów: w którym momencie włączajcy się do
    ruchu przestaje być włączajcym się?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2012-05-24 18:44:06
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ...rusza do przodu wykręcając w lewo w celu zjechania ze
    > środka jezdni na prawy pas - w > tym czasie pojazd B
    > jadący prawym pasem w tym samym kierunku, próbuje go
    > ominąć. A > uderza w prawym zderzakiem w lewe drzwi B. Czy
    > w takim przypadku wina jest
    > obopólna?

    Różne są tutaj interpretacje, dodam swoją :-). MZ wina jest
    wyłącznie A, ponieważ, jak napisałeś, A wjeżdża z lewego na
    prawy pas, a B już prawym jedzie. I niezależnie czy A
    włączał się do ruchu czy już jechał lewym pasem i tak ponosi
    winę.