  • 1. Data: 2012-05-23 15:07:10
    Temat: stłuczka-czyja wina?
    Od: k...@g...com

    Witam,

    pojazd A wyjeżdża tyłem z miejsca parkowania. Cofa się na środek jezdni
    dwukierunkowej, odbijając w prawo. Następnie rusza do przodu wykręcając w lewo w celu
    zjechania ze środka jezdni na prawy pas - w tym czasie pojazd B jadący prawym pasem w
    tym samym kierunku, próbuje go ominąć. A uderza w prawym zderzakiem w lewe drzwi B.
    Czy w takim przypadku wina jest obopólna?

  • 2. Data: 2012-05-24 08:48:03
    Temat: Re: stłuczka-czyja wina?
    Od: "grzegorzm71" <g...@g...pl>

    Z opisu wynika, iż pojazd A włącza się do ruchu więc on ponosi winę.

  • 3. Data: 2012-05-24 09:45:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello kamil,

> [...]
    > tym czasie pojazd B jadący prawym pasem w tym samym kierunku,
    > próbuje go ominąć. A uderza w prawym zderzakiem w lewe drzwi B. Czy

    Niekoniecznie. Wiele zalezy od prędkości i okoliczności. Jedno jest
    pewne - A włącza się do ruchu w sposób co najmniej dziwaczny, skoro
    dało się wbić między niego a miejsce z którego wyjeżdżał...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-05-24 10:04:07
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "grzegorzm71" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >Z opisu wynika, iż pojazd A włącza się do ruchu więc on ponosi winę.
    a potem jeszcze zmienia pas wymuszając pierszeństwo na B

  • 5. Data: 2012-05-24 10:22:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:8143571403$20120524094556@squadack.com>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A włącza się do ruchu w sposób co najmniej dziwaczny, skoro
    > dało się wbić między niego a miejsce z którego wyjeżdżał...

    Bardzo dziwaczny, a wręcz fizycznie niemożliwy -- no chyba, że ktoś potrafi
    zjechać na prawy pas skręcając w lewo

    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2012-05-24 10:51:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-24 10:22, 'Tom N' pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Bardzo dziwaczny, a wręcz fizycznie niemożliwy -- no chyba, że ktoś potrafi
    > zjechać na prawy pas skręcając w lewo

    Dlaczego niemożliwy? Ja tak to rozumiem:
    "odbijając w prawo" - w prawy tył patrząc w osi pojazdu.
    "zjechanie na prawy pas" - czyli rusza do przodu, kręcąc kierownicą
    w lewą stronę, i wjeżdżając na własny, prawy pas.

    ___
    | |
    | |
    |___|
    -----------.---------------------------------
    tu chciał . _______
    <- . . . <- -| | drugi pojazd
    jechać .. |_______|
    --- --- .-/\- --- --- --- ---
    / \ tak cofnął
    \ \
    \ /
    ----------------\/---------------------------

  • 7. Data: 2012-05-24 12:02:09
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 24.05.2012 10:51, Jakub Witkowski pisze:

    > ___
    > | |
    > | |
    > |___|
    > -----------.---------------------------------
    > tu chciał . _______
    > <- . . . <- -| | drugi pojazd
    > jechać .. |_______|
    > --- --- .-/\- --- --- --- ---
    > / \ tak cofnął
    > \ \
    > \ /
    > ----------------\/---------------------------

    Na egzaminie za takie wycofanie samochodu z parkingu egzaminator od razu
    oblewa (za przekroczenie osi jezdni).

  • 8. Data: 2012-05-24 12:20:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-24 12:02, Krzysztof Magosa pisze:

    > Na egzaminie za takie wycofanie samochodu z parkingu egzaminator od razu oblewa (za
    przekroczenie osi jezdni).

    Być może. Ale bywa też tak, że na parkingu jest b.ciasno, a ulica wąska, i wyjechanie
    bez przekroczenia osi jest fizycznie niemożliwe.

  • 9. Data: 2012-05-24 12:22:02
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

    > Na egzaminie za takie wycofanie samochodu z parkingu egzaminator od razu
    > oblewa (za przekroczenie osi jezdni).

    Zgadzam się, ale w polskich realiach spróbuj wycofać "kombiaka" tak, aby
    nie wyjechać na drugi pas, szczególnie jeśli parking wąski i prostopadły
    do kierunku ruchu...
    Ale racja, wina jest włączającego się do ruchu.

  • 10. Data: 2012-05-24 12:25:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Thursday, May 24, 2012, 12:20:03 PM, you wrote:

    > Być może. Ale bywa też tak, że na parkingu jest b.ciasno, a ulica
    > wąska, i wyjechanie bez przekroczenia osi jest fizycznie niemożliwe.

    Bywa. Ale w tym wypadku w jednym kierunku były dwa pasy i na prawy pas
    zdołał się wcisnąć inny pojazd zanim dostał strzał w bok a
    wyjeżdżającego artysty (choc rodzaj zachowania wskazuje raczej
    artystkę).

    Sprawcą na razie wydaje się włączający się do ruchu. Jednak stale
    pozostaja watpliwości z art. 3 i art. 4 PoRD - okoliczności zdarzenia
    nakazywały wzmożenie czujności.

    --
    Best regards,
    RoMan