  • 1. Data: 2012-05-24 04:07:45
    Temat: zbyt duzy poziom oleju w silniku
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    wymienilem dzisiaj olej i przez przypadek zalalem go zbyt duzo. okolo
    5mm ponad max. zawsze banka miala 4 litry a tym razem miala 5 i rutyna
    zrobila swoje :). Wlane jest okolo 0,5 litra wiecej niz powinno. W
    silniku powinno byc 6,5 a jest 7 litrow.

    bedac juz w domu postanowilem pogooglowac i poczytac co polscy
    fachoffcy-trolle pisza na ten temat.

    oczywiscie 99% postow na forach to "uszkodzi sie katalizator, wypcha
    simmeringi, zaleje sie filtr powietrza olejem", i inne jeszcze
    madrzejsze (np ze sprzeglo bedzie slizgac)

    jako ze znam sie troche na budowie silnika - usmiechnalem sie tylko bo
    moim skromnym zdaniem nie stanie sie nic w tym przypadku - ale moze sie
    myle ? (katalizatora mi nie uszkodzi bo go nie mam ,filtra nie zaleje bo
    odme mam wypuszczona poza silnik, a simmeringi wytrzymuja do chyba 3 lub
    4 bar :) )

    chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat :)

  • 2. Data: 2012-05-24 05:40:37
    Temat: Re: zbyt duzy poziom oleju w silniku
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-24 04:07, marcin pisze:
> [...]
    > 4 bar :) )
    >
    > chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat :)

    Miałem kiedyś coś podobnego w Hondzie Civic. Po 1000 km ten nadmiar
    oleju w jakiś sposób zniknął. Do dzisiaj nie wiem co się z nim stało,
    ale z autem wszystko było OK.

  • 3. Data: 2012-05-24 06:56:00
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat :)

    Ok no to zaczynamy - rozerwie w środku filtr oleju ;). A tak w ogóle o czemu
    auto nie ma katalizatora. Zanieczyszczasz środowisko :)

  • 4. Data: 2012-05-24 08:20:16
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 24.05.2012 04:07, marcin pisze:
> [...]
    > myle ? (katalizatora mi nie uszkodzi bo go nie mam ,filtra nie zaleje bo
    > odme mam wypuszczona poza silnik, a simmeringi wytrzymuja do chyba 3 lub

    Też kiedyś miałem więcej niż norma przewiduje i jakoś cudownie samo się
    wyrównało.. Jak? - nie wiem, przypuszczam że odmą, potem dalej przez
    turbinę, dolot, komorę spalanie znów turbinę, katalizator, wydech...
    Taka ścieżka dla jakiejś większej ilości oleju nie jest wskazana jak i
    dla turbiny tak i dla katalizatora. Ciebie ten problem nie dotyczy.
    Ale skąd odma "wie" że ma wywalić nadmiar oleju to nie mam pojęcia

  • 5. Data: 2012-05-24 08:48:26
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale skąd odma "wie" że ma wywalić nadmiar oleju to nie mam pojęcia

    Wykorbienia wału rozchlapują olej gdy jest do za dużo. Olej w postaci mgły
    wydobywa się odmą, troszkę wiecej wtedy niż zwykle przedostaje sie przez
    pierścienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 6. Data: 2012-05-24 08:50:20
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie.

    Kiedyś dawno temu, w fachowym czasopismie czytałem, że nadmiar oleju nie
    sprzyja gładziom cylindrów czy coś w tym stylu ponieważ zbyt dużo oleju na nie
    trafia rozbryzgiwane przez korbowody. Może to jakieś bzdury, tym bardziej, że
    pamięć już nie ta? ;-)
    Niemniej jednak jasne jest dla mnie, że samoistnie się wyrównuje przez odmę,
    bo rozbryzgi są większe i więcej jest wydmuchiwane. Poziom powoli spada, aż
    rozbryzgi są takie jak trzeba i już nie jest wydmuchiwane.
    To tak na mój chłopski, głupi rozumek ;-)
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv

  • 7. Data: 2012-05-24 11:01:20
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > bar :) )
    >
    > chcialbym poznac Wasze opinie na ten temat :)

    Ale z czym masz problem? Żeby odkręcić korek i spuścić ten litr, czy żeby
    podjechać do jakiegokolwiek zakładu aby przez miarkę oleju wyciągneli
    nadmiar?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2012-05-24 18:14:30
    Od: "Mirek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > a simmeringi wytrzymuja do chyba 3 lub 4 bar :)

    Jak były nowe. Co za problem odkręcić korek spustowy i zlać trochę oleju?

  • 9. Data: 2012-05-24 18:16:58
    Od: "Mirek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Miałem kiedyś coś podobnego w Hondzie Civic. Po 1000 km ten nadmiar
    > oleju w jakiś sposób zniknął. Do dzisiaj nie wiem co się z nim stało,
    > ale z autem wszystko było OK.

    Ta... najlepiej to wlewać na maks ile wlezie żeby aż głowica pływała w oleju
    nadmiar jakoś gdzieś ucieknie...

  • 10. Data: 2012-05-24 18:20:17
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Jak były nowe.