  • 1. Data: 2011-01-18 21:00:25
    Temat: style wysoki kontrast, low vision
    Od: takeshin <a...@g...com>

    Witam,

    Czy możecie podać jakiś przykład strony,
    która może stanowić wzór strony,
    która udostępnia alternatywny styl dla użytkowników z wadami wzroku?
    (słaby wzrok, daltonizm itd.)

    --
    takeshin

  • 2. Data: 2011-01-19 00:20:16
    Temat: Re: style wysoki kontrast, low vision
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Tue, 18 Jan 2011 21:00:25 -0000, takeshin <a...@g...com> wrote:

    > Czy możecie podać jakiś przykład strony,
    > która może stanowić wzór strony,
    > która udostępnia alternatywny styl dla użytkowników z wadami wzroku?
    > (słaby wzrok, daltonizm itd.)

    Strony nie powinny tego robić -- osoba z wadą nie może polegać na każdej
    stronie wymyślającej swój sposób, szczególnie, gdy w praktyce 99.9% stron
    tego nie będzie mieć w ogóle.

    To jest coś, co dla każdej strony powinien robić system operacyjny lub
    przeglądarka (np. Opera ma style użytkownika z wysokim kontrastem).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2011-01-19 08:22:03
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 01:20, porneL pisze:

> [...]
    >
    > To jest coś, co dla każdej strony powinien robić system operacyjny lub
    > przeglądarka (np. Opera ma style użytkownika z wysokim kontrastem).

    Dodam tylko, że użytkownicy z wadami wzroku kompletnie na swój sposób
    odczytują strony. Byłem świadkiem, jak osoba niedowidząca po prostu
    zrobiła sobie black&white witryny i powiększyła maksymalnie tekst. Nie
    potrzebny był jej jakiś osobny arkusz stylów, bo wszystko zrobiła to
    używając systemowych opcji.

    --
    Peter