  • 51. Data: 2011-04-06 20:58:13
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-06 20:03, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Niczemu z powyzszych nie zaprzeczam. W programie mam obiekt
    > brama i samochod, takie bardzo "twarde" obiekty. Ale przejazd
    > samochodu
    > przez brame byl tak skomplikowany ze mam hierarchie roznych
    > przejazdow. Okreslony obiekt przejazdu powstaje, samochod
    > przejezdza, twarde obiekty sa modyfikowane przez obiekt
    > przejazdu i w koncu obiekt przejazdu ginie. Ale fakt, zgrabniej
    > jest nazywac przejazd "dzialaniem" niz "obiektem rzeczywistym".

    No wlasnie.

    Inaczej mówiac, w szkolnym wariancie 'rzeczy' (rzeczowniki) to obiekty,
    dane a czynnosci (czasowniki) to metody.

    W tym ambitniejszym czynnosc, czasowni staje sie obiektem, klasa.
    Gramatycznie zwykle dostaje forme "rzeczownika odczasownikowego".

  • 52. Data: 2011-04-15 19:58:19
    Od: gregorius <grzegorz.gruza@spamerom_nie.gmail.com>

    W dniu 2011-04-05 08:28, p...@p...onet.pl pisze:

> [...]

    Nie bardzo rozumiem dlaczego encja ma mieć ograniczony scope? Czy chodzi
    o jakąś autoryzację dostępu do niej?

    do tego jeszcze siatka
    > trudno mi to wogole zrozumiec (na poziomie
    > teoretycznym)( a na praktycznym mam malo
    > obycia )
    > Zadalem apropos tego tu trzy watki do tylu
    > pytanie o 'submodel' obiektowy tj model
    > prostszy wylacznie drzewiasty -
    > genaralnie ta obiektowka mnie na tyle zraza
    > ze wole sie poduczyc jakiegos api opengla

    Być może nie bardzo mogę pomóc, bo problemy związane z API OpenGL'a mnie
    raczej nie interesują :-).

    > albo po prostu cos napisac niz nad tym nieszczesciem
    > sie biedzic

    Popieram. Po co się biedzić. Ale nie dla wszystkich to jest nieszczęście:-).

    gregorius

  • 53. Data: 2011-04-15 20:10:32
    Od: gregorius <grzegorz.gruza@spamerom_nie.gmail.com>

    W dniu 2011-04-04 08:54, p...@p...onet.pl pisze:

    > w (dosyc juz moze starej ale nie sadze by
    > nieaktualnej)ksiazce krissa kaspersky'ego
    > o ile pamietam jest przyklad optymalizacji
    > w ktorej przyspiesza on (co prawda zepsuty)
    > kod 80 razy (o ile pamietam)
    > we wspominanej regule chodzi mi tez o bardziej
    > metaforyczne ujecie, 'prawdziwy asemblerowiec'
    > czyli czlowiek bardzo zaglebiajacy sie w sposoby
    > przyspieszania programu - algorytmika included

    I tu podejrzewam się pojawił problem - bo o ile przyspieszaniem kodu
    zajmuje się każdy, to assemblerem nie. W szczególności przepisywanie na
    assembler jest jedną z wielu metod przyspiesania kodu - ocena jej
    przydatności już padła.

    gregorius