  • 1. Data: 2011-03-18 18:26:32
    Temat: suzuki gs500
    Od: elis29 <elis29@_NOSPAM_o2.pl>

    witam mam jeszcze pytanie jaki olej mam wlac w lagi motoru suzuki gs500
    ijak mam wymienic uszczelniacze w nich i czy jest to trudne do wykonania
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-03-19 10:23:36
    Temat: Re: suzuki gs500
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 077 roku bieżącego, elis29 zeznał(a) jak następuje:

    > witam mam jeszcze pytanie jaki olej mam wlac w lagi motoru suzuki
    > gs500 ijak mam wymienic uszczelniacze w nich i czy jest to trudne do
    > wykonania pozdrawiam

    To zależy. W FZS600 czyszczenie lag, wymiana uszczelniaczy i oleju
    zajęło mi cały dzień. Wczoraj skończyliśmy z kumplem ZX6R zeszło się
    dwa dni, i dodatkowo wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie bo bez
    pneumata się nie dało skręcić tego dziadostwa.

    Zakładam oczywiście, że jesteś "techniczny"

    Co do oleju zalej 10W i bedzie Pan zadooolonoony.

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 3. Data: 2011-03-19 12:09:56
    Od: Ryback <k...@y...com>

    On 18 Mar, 19:26, elis29 <elis29@_NOSPAM_o2.pl> wrote:
    > witam mam jeszcze pytanie jaki olej mam wlac w lagi motoru suzuki gs500
    > ijak mam wymienic uszczelniacze w nich i czy jest to trudne do wykonania
> [...]

    Nie chcem spamować, ale wlałem 2 miesiace temu Motul 10W i jestem very
    very happy. Moto to Bandit 1200 ale procedura będzie podobna. Rzecz z
    pozoru łatwa, Odkręcasz od dołu śrubę spustową i wjmujesz tłok, dalej
    wybijanie uszczelniaczy nie należy do najprostszych, musisz pare razy
    bardzo mocno pociagnąć rurę trzymając goleń nogami. U mnie po
    szarpnięciach pokazały sie otworki do przelewu ojeju i za ich pomoca
    pomogłem sobie śrubokrętem (metodą dźwigni podwazyłem o górną część
    goleni) i wyszło. Wymyj wszystko benzyną ekstrakcyjną i złóż ponownie,
    zalej świeżym olejem... i tu kolejny problem uszczelniacze musisz
    włożyć równo i za pomocą albo specjalnej długiej rurki albo jakiegoś
    narzędzia. Ja osobiście nie wymieniałem uszczelniaczy i nie udało mi
    się też do końca wepchąć ich równo :) i choć straszono mnie że będa
    cieknąć to narazie jest sucho i jedzie prosto. Reszta jest łatwa:
    kluczem skręcasz od góry korek z uszczelką. Pamiętaj żeby sprężyne
    założyć gęstszymi zwojami do góry. Najlepiej zrób sobie zdjęcia
    jeszcze przed demontażem, alebo skorzystaj z czytelnej serwisówki.

    PS. Ja malowałem na nowo golenie dlatego je rozbierałem, ale jeśli nie
    masz takiego zamiaru to po prostu odkręć górny korek, wylej dokładnie
    olej z lagów i wlej świeży, sprawdź tylko stan uszczelniaczy jeśli nic
    nie cieknie to je zostaw tak bedzie najlepiej. Zakręć, załóż, JEDŹ!

    pozdro