  • 101. Data: 2019-05-12 19:53:32
    Temat: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To Twoja subiektywna a nie obiektywna opinia ze masz jakas inteligencje.

    Tobie się zaś wydaje, że jesteś absolutem i wyrocznią.

  • 102. Data: 2019-05-12 19:55:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-12 o 17:22, Uzytkownik pisze:

    > Podobnie jest z pieszym.
    >
    > To, że zabrania się pieszemu na wchodzenie bezpośrednio przed jadący
    > pojazd nie zmienia zasad pierwszeństwa i nie powoduje, że w razie
    > wypadku z automatu winnym staje się pieszy. Zapis ten jest kierowany
    > tylko i wyłącznie do pieszego, aby nie właził na przejście jak ciele,
    > ale w żadnym wypadku nie zmienia on pierwszeństwa na przejściu, które
    > się należy pieszemu.

    Cała ta dyskusja miała by sens gdyby było coś takiego
    jak "prawo chodu" - wydawane pieszym po przejściu szkolenia,
    zdaniu egzaminu - analogicznie do prawa jazdy.
    Wtedy można by założyć, że pieszy wie co może
    zrobić w okolicy przejścia dla pieszych.
    Żeby zapis był kierowany do pieszego, to trzeba by wymusić jakoś
    zapoznanie się pieszego z tym zapisem.
    Na razie nawet policja nie ma statystyk jaki procent wypadków
    z udziałem pieszych jest spowodowany przez pieszych,
    którzy mają/nie mają prawa jazdy.

  • 103. Data: 2019-05-12 20:05:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-12 o 19:55, cef pisze:

> [...]
    > Na razie nawet policja nie ma statystyk jaki procent wypadków
    > z udziałem pieszych jest spowodowany przez pieszych,

    Cała ta dyskusja ma sens. Może w końcu niektórym się w głowie rozjaśni.

    Właśnie dlatego, że od pieszego nie wymaga się prawa chodu to jest on
    szczególnie chroniony, zwłaszcza na przejściu dla pieszych.

    Dlatego też pieszy na przejściu ma bezwzględne pierwszeństwo, którego
    nie zmienia zapis

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

  • 104. Data: 2019-05-13 00:05:21
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-12 19:55, cef wrote:

> [...]
    > zdaniu egzaminu - analogicznie do prawa jazdy.
    > Wtedy można by założyć, że pieszy wie co może
    > zrobić w okolicy przejścia dla pieszych.

    Co z kodeksem cywilnym?

  • 105. Data: 2019-05-13 00:05:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 12 May 2019 12:38:22 +0200, w <5cd7f7a5$0$519$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    >  Właśnie to tacy jak ty muszą mieć wszystko bardzo precyzyjnie
    > napisane, bo nie potrafią zrozumieć, że na przejściu dla pieszych,
    > pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    Pod warunkiem, że na nie wkracza bezpośrednio przed jadącym pojazdem (dla
    kumatych: nie wtargnie).

    > Więc przyjmij, że zapis ten nie zwalnia kierowcy z obowiązku ustąpienia
    > pierwszeństwa pieszemu na przejściu oraz z odpowiedzialności za
    > potrącenie pieszego na takim przejściu.

    Nie zwalnia od próby uniknięcia wypadku. Trudno tu mówić o pierwszeństwie skoro
    zostało ono wymuszone. Wg twojej pokręconej logiki złodziej, który zajmie twój
    dom pod twoją nieobecność, tak samo nie korzysta z ochrony miru domowego.

    Mam nadzieję, że teraz już wszystko rozumiesz.

    > Sąd nie może karać powołując się na pojęcia, których nie zna
    > prawodawstwo.

    Sąd może wszystko, a nie to co domorośli prawnicy usenetowi sobie wymyślą --
    uświadom to sobie.

    > Musi wskazać konkretny artykuł, który został "złamany", a
    > pojęcie "wtargnięcia" w PoRD nie istnieje.

    Istnieje.
    Nie wolno wkraczać bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.
    Resztę sobie wygooglasz.

  • 106. Data: 2019-05-13 00:07:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 12 May 2019 17:22:38 +0200, w <5cd83a53$0$520$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Kolejny geniusz od pieprzenia głupot.
    >
    > Chłopie pomyśl trochę i odpowiedz na pytania:

    A ty myślisz i myślisz i nadal wykręcasz się sianem jak typowy usenetowy troll
    na proste pytanie o podanie okoliczności, w których zachodzi wtargnięcie na
    jezdnię.

  • 107. Data: 2019-05-13 00:09:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 12 May 2019 20:05:52 +0200, w <5cd86082$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla

    Daj namiary na twoją chatę, gdy ciebie nie będzie w domu.
    Zajmę ją sobie, a gdy będziesz mnie nachodził, to oskarżę o "naruszanie miru
    domowego" :D

    Z PoRD radzisz sobie nędznie. Podejrzewam, że w ogóle jesteś z prawem na
    bakier.

  • 108. Data: 2019-05-13 00:53:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy Tobie samotnie rosnace przy drodze drzewo jest madrzejsze.

  • 109. Data: 2019-05-13 03:35:43
    Temat: Re: tacy. wymuszenie pierwszeństwa.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co z tego, że się zabrania?

    Pieszy, zbliżając się do przejścia, nie ma pierwszeństwa.
    Pieszy, wchodząc na przejście bezpośrednio przed jadący pojazd,
    wymusza pierwszeństwo, bo zmusza kierowcę do nagłej zmiany
    kierunku ruchu lub nagłej zmiany pasa ruchu, lub zmusza do nagłego
    hamowania, albo jedno i drugie.
    Wymuszenie pierwszeństwa przez pieszego podlega karze.

  • 110. Data: 2019-05-13 08:43:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 03:35, JaLa pisze:
> [...]
    > hamowania, albo jedno i drugie.
    > Wymuszenie pierwszeństwa przez pieszego podlega karze.

    Aby pieszy wymuszał pierwszeństwo, to znaczy, że pierwszeństwo miał
    kierowca, a to nie wynika z żadnego przepisu.

    --
    Liwiusz