  • 141. Data: 2019-05-13 12:45:45
    Temat: Re: tacy. ustąpienie pierwszeństwa.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 11:49, JaLa pisze:

    > Żaden przepis nie zwalnia pieszego z ustępowania pierwszeństwa.

    Ale nie na przejściu dla pieszych, gdzie ten pieszy ma bezwzględne
    pierwszeństwo.

    Pieszy musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poza przejściem i to też
    warunkowo, bo jest przepis, który to pierwszeństwo zmienia na korzyść
    pieszego:

    Art.26

    7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej,
    używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej
    sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu
    umożliwienia jej przejścia.

    Tak więc skończ już z tym pieprzeniem o nieustąpieniu pierwszeństwa
    przez pieszego na przejściu, bo tylko się ośmieszasz.

  • 142. Data: 2019-05-13 12:49:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 11:25:47 +0200, w <qbbd6r$v0g$1@news.icm.edu.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Błąd logiczny. Pieszy nie ma obowiązku ustępować pierwszeństwa na
    > przejściu, więc nie może być uznany za winnego nieustąpienia pierwszeństwa.

    Ale pieszy ma zakaz wkraczania bezp. przed jadący pojazd.
    Możecie teraz dalej się spierwać o nazewnictwo, ale sąd będzie miał to w
    poważaniu :)

  • 143. Data: 2019-05-13 12:52:04
    Temat: Re: tacy. wymuszenie pierwszeństwa.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 10:28:15 +0200, w <qbb9qv$a14$1@news.icm.edu.pl>, Liwiusz

    > "Jedziesz na jedynce w strefie zamieszkania, a pieszy wyskakuje z boku w
    > ten sposób, że nawet nie zdążysz dosięgnąć do hamulca".
    >
    > Przepis ma o tyle sensu, że teoreycznie nie ma takiej prędkości
    > samochodu, która by umożliwiała uniknięcie potrącenia "złośliwie
    > wyskakującego" pieszego, jak wyżej.

    Tutaj akurat pieszy ma zawsze pierwszeństwo. I tylko w tej strefie, jest to
    wyraźnie napisane w PoRD (bo taka strefa de facto jest chodnikiem).

    > Natomiast kierowcy ekstrapolują ten przepis na każdy przypadek, kiedy
    > "nie zdążyli wyhamować", co sugeruje, że jednak powinien on zostać
    > zniesiony.

    ... a sąd rzuca monetą i określa kto był winny.

  • 144. Data: 2019-05-13 12:59:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 10:21, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Tradycyjnie bzdury piszesz.
    >
    > PS. To możesz w końcu podać przykład wtargnięcia pieszego na jezdnię?

    ostal-uznany-winnym-tragedii/ar/7861004

    To ty miałeś podać tą definicję i nie podałeś. Ja takiej nie znam, gdyż
    nie ma jej w PoRD.

    Co zaś się tyczy przykładu to nie znasz całej historii i nie znasz
    zeznań świadków, a sąd właśnie wydaje wyroki na podstawie zeznań. Weź
    pod uwagę, że w aucie było 4 kolesi, którzy zapewne zeznawali przeciwko
    pieszemu.

    Ponadto to co piszą dziennikarze to zazwyczaj jest półprawda aby zrobić
    sensację.  Być może obciążyły pieszego fałszywe zeznania, być może
    faktycznie sam się przyczynił do wypadku.

    Swoją drogą znam osobiście przypadek. Mój kolega ze szkoły średniej
    zginął na motocyklu. Chłopak, który naprawdę był bardzo ostrożny i nie
    wariował. Milicjant (wtedy jeszcze) wyjechał mu z lasu z drogi polnej
    zajeżdżając drogę na drodze publicznej. Do dnia dzisiejszego ów
    milicjant nie został oskarżony, a wspierany kolesiami wytoczył jeszcze
    proces o uznanie winy motocykliście. Na szczęście winy nie udało się
    przypisać zmarłemu koledze, ale sprawy sądowe ciągły się ponad 20 lat,
    aż ją umorzono.

  • 145. Data: 2019-05-13 13:22:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 12:42, dantes pisze:
    > Waś prawisz tak zawile, że nie pojmuję...

    To poproś, aby Ci wytłumaczyć jak czegoś nie rozumiesz zamiast wciskać
    te swoje fanaberie.

    > Bo z czegoś muszą wynikać te "zasady".

    To, że prawo ustaliło pierwszeństwo dla pojazdów szynowych nie oznacza,
    że to należy przekładać na pieszy kontra samochód.

    Ty masz się dostosować do tego prawa, a nie interpretować.

    > A to wynika właśnie z praw fizyki.

    To Ty tak sobie to tłumaczysz.

    Jeżeli prawodawca miałby na myśli, że pierwszeństwo wynika z praw fizyki
    to napisałby wprost:

    "Pierwszeństwo ma pojazd o większej masie"

    Ale jest napisane inaczej i napisane jest wprost kto ma pierwszeństwo i
    koniec. Zarówno Ty jak i ja domyślamy się, że zapis ten został tak
    sformułowany z powodów masy czy też trudności w hamowaniu pojazdów
    szynowych. Ale to nie jest żadna wykładnia, tym bardziej, że są też
    zapisy w PoRD, które zmieniają ten porządek rzeczy i na ich podstawie to
    tramwaj musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi.

    Wiesz po co jest zapis o "niewchodzeniu bezpośrednio przed jadący pojazd"?

    Po to, żeby można było zdjąć winę z kierowcy, któremu pieszy wszedł pod
    auto z ukrycia czy też wtedy, kiedy wyraźne zachowanie pieszego
    świadczyło o tym, że nie chce skorzystać z przejścia dla pieszych i
    nagle zmienił decyzję np. po przejściu przez przejście nagle zawrócił.
    Czyli, kiedy zachowanie pieszego wprowadziło w błąd kierowcę.

  • 146. Data: 2019-05-13 13:25:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 12:49, r...@k...pl pisze:

    > Ale pieszy ma zakaz wkraczania bezp. przed jadący pojazd.
    > Możecie teraz dalej się spierwać o nazewnictwo, ale sąd będzie miał to w
    > poważaniu :)

    Załóżmy, że potrąciłeś pieszego na przejściu.

    Pytanie sądu:

    Czy oskarżony widział pieszego, zbliżającego się do przejścia dla
    pieszych z zamiarem przejścia przez jezdnię?

  • 147. Data: 2019-05-13 13:56:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 13:25:59 +0200, w
    <5cd9544b$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Uzytkownik <a...@s...pl>
    napisał(-a):

    > Załóżmy, że potrąciłeś pieszego na przejściu.
    >
    > Pytanie sądu:
    >
    > Czy oskarżony widział pieszego, zbliżającego się do przejścia dla
    > pieszych

    "Widziałem stojącego na chodniku pieszego"

    > z zamiarem przejścia przez jezdnię?

    Znowu udowadniasz, że pupa a nie prawnik. Sąd nigdy takiego pytania nie zada.

  • 148. Data: 2019-05-13 13:57:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 12:59:48 +0200, w <5cd94e24$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    ostal-uznany-winnym-tragedii/ar/7861004

    > To ty miałeś podać tą definicję i nie podałeś. Ja takiej nie znam, gdyż
    > nie ma jej w PoRD.

    Och, czyli w twoim matriksie pieszy nigdy nie jest winny wtargnięcia na
    jezdnię?

    Ale już zostałeś wyprowadzony z błędu przykładem.

  • 149. Data: 2019-05-13 14:02:48
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 13 May 2019 13:22:07 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > To poproś, aby Ci wytłumaczyć jak czegoś nie rozumiesz zamiast wciskać
    > te swoje fanaberie.

    Waść będziesz "tłumaczyć"...
    Zaiste... ciekawe... .

    > To, że prawo ustaliło pierwszeństwo dla pojazdów szynowych nie oznacza,

    Fizyka o tym decyduje, a nie "prawo ustaliło".

    > że to należy przekładać na pieszy kontra samochód.

    A co was z tym "pieszym"...
    Ma Waść wątek o pieszym?
    Ma.
    To niech Waść tam "macha szabelką".

    > Ty masz się dostosować do tego prawa, a nie interpretować.

    Nie będziesz Waść nikomu mówił co mam robić.

    > To Ty tak sobie to tłumaczysz.

    Takie są prawa natury i logiki.

    > Jeżeli prawodawca miałby na myśli, że pierwszeństwo wynika z praw fizyki
    > to napisałby wprost:
    >
    > "Pierwszeństwo ma pojazd o większej masie"

    Jaaaaaaasne.
    Musiałby jeszcze Waści posłuchać...

    > Ale jest napisane inaczej i napisane jest wprost kto ma pierwszeństwo i
    > koniec.

    A to wynika z praw fizyki...
    przynajmniej na tym nieszczęsnym dla Waści wafelka
    przejeździe kolejowym,
    na którym to poległ Waści wafelek.
    Jakby Waść nie zauważył.

    > Zarówno Ty jak i ja domyślamy się, że zapis ten został tak
    > sformułowany z powodów masy czy też trudności w hamowaniu pojazdów
    > szynowych.
    A te, jak Waść to ujął, "powody" prawami fizyki zowią.

    > Ale to nie jest żadna wykładnia,

    Jest.

    > tym bardziej, że są też
    > zapisy w PoRD, które zmieniają ten porządek rzeczy i na ich podstawie to
    > tramwaj musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi.

    Dobrze że nie lokomotywie.

    > Wiesz po co jest zapis o "niewchodzeniu bezpośrednio przed jadący pojazd"?

    A co Waść z tym pieszym?
    Kogo to obchodzi w tym wątku?
    A skoro już Waść pyta
    po to, że nie wszyscy rozumieją prawa fizyczne.

    > Po to, żeby można było zdjąć winę z kierowcy,

    Piszesz Waść jak redaktor TVN-u,
    który z kamerą "towarzyszy"
    policjantom w akcji "trzeźwy poniedziałek".
    I zarejestrowawszy, swoją kamerą, taką oto sytuację:
    - Dzień dobry, starszy posterunkowy Jan Kowalski,
    komenda miejska policji w ...,
    - Kontrola trzeźwości...
    - Dmuchamy... jeszcze... jeszcze... dziękuję... wynik "zero zero".
    - Dziękuje do widzenia - żegna się pan policjant.
    - Do widzenia - odpowiada kierowca i odjeżdża.

    A redaktor TVN-u na to... ciągnąc...:
    " - T y m r a z e m s i ę u d a ł o ... "

    A ja się pytam:
    " - A co, kurwa, miało się nie udać?"

    > któremu pieszy wszedł pod
    > auto z ukrycia
    To "się robi" analizę czasowo-przestrzenną.
    I wiadomo kto "dał dupy".
    A o "winie" zadecyduje sąd.
    Ale to niestety... nadal... fizyka... .

    > czy też wtedy, kiedy wyraźne zachowanie pieszego
    > świadczyło o tym, że nie chce skorzystać z przejścia dla pieszych i
    > nagle zmienił decyzję np. po przejściu przez przejście nagle zawrócił.

    Nadal...
    To "się robi" analizę czasowo-przestrzenną.
    I wiadomo kto "dał dupy".
    A o "winie" zadecyduje sąd.
    Ale to niestety... nadal... fizyka... .

    > Czyli, kiedy zachowanie pieszego wprowadziło w błąd kierowcę.
    A to już problem sądu.

  • 150. Data: 2019-05-13 14:32:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 13:57, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > jezdnię?
    >
    > Ale już zostałeś wyprowadzony z błędu przykładem.

    Za to twój matrix operuje pojęciami, których prawo nie zna. Prawo nie
    każde za coś, czego nie ma w prawie.