  • 161. Data: 2019-05-13 22:46:28
    Temat: Re: tacy. wchodzenie.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:31255012-7946-49d7-b540-02afed8800c3@googlegrou
    ps.com...

    > Dotkniecie czubkiem buta jezdni nie daje mu zadnych praw.

    I tak, i nie.
    To zależy od okoliczności.
    Podstawa - o wyroku decyduje wódz Kaczyński, bo ma wszystkie
    Sądy w garści, łącznie z Sądem Najwyższym i Trybunałem Konstytucyjnym.

    Wariant I :
    pieszy - drugi sort, czyli nie PiSdziak.
    wyrok : Dotkniecie czubkiem buta jezdni nie daje mu zadnych praw,
    zawsze pieszy zostanie ukarany.

    Wariant II :
    pieszy - pierwszy sort, czyli PiSdziak,
    wyrok : Dotkniecie czubkiem buta jezdni daje mu wszystkie prawa,
    zawsze winny kierowca.

  • 162. Data: 2019-05-13 22:59:35
    Temat: Re: tacy. ustąpienie pierwszeństwa.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 14:36:19 +0200, w <5cd964ce$0$528$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

    > Nie Ty decydujesz jakie wolno zadawać pytania sędziom.

    Sędzia nigdy nie będzie pytał jednej osoby o zamiary drugiej osoby, której nie
    zna.
    Jakbyś miał choćby elementarne pojęcie, to o tym byś wiedział.

  • 163. Data: 2019-05-13 23:01:28
    Temat: Re: tacy. wymuszenie pierwszeństwa.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 13 May 2019 14:32:34 +0200, w <5cd963ed$0$528$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    ostal-uznany-winnym-tragedii/ar/7861004

    > Za to twój matrix operuje pojęciami, których prawo nie zna. Prawo nie
    > każde za coś, czego nie ma w prawie.

    Akurat o wtargnięciu jest.

  • 164. Data: 2019-05-14 06:12:06
    Temat: Re: tacy. mają pierwszeństwo.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 22:29, kk pisze:

    > Czemu z prawem drogowym miałoby być inaczej?

    > TY NIE WIEDZIAŁEŚ

    Nie musisz krzyczeć jeśli nie zrozumiałeś o co mi chodziło.
    Nie każdy pieszy wie jakie ma prawa i obowiązki na drodze a w tej
    dyskusji stawia się go jako równoprawnie znającego przepisy z kierowcą.

  • 165. Data: 2019-05-14 08:02:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 22:59, r...@k...pl pisze:
    > Sędzia nigdy nie będzie pytał jednej osoby o zamiary drugiej osoby, której nie
    > zna.
    > Jakbyś miał choćby elementarne pojęcie, to o tym byś wiedział.

    Ale masz zapłon. Już więcej nie pij.

  • 166. Data: 2019-05-14 08:04:29
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 13 May 2019 21:21:34 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    [...]
    > Natomiast geniusze Art.14 powołują się na prawa fizyki, które rzekomo
    > zmieniają pierwszeństwo na przejściu i uważają, że pieszy wchodzący na
    > przejście nie ma pierwszeństwa, a jak dojdzie do wypadku to zawsze jest
    > winnym pieszy, bo kierowca ma duże i ciężkie auto i nie mógł wyhamować.

    Tzw. analiza czasowo-przestrzenna zdarzenia
    rozstrzyga wszystko.
    A ty brandzluj się dalej "przepisami".

  • 167. Data: 2019-05-14 08:11:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 23:01, r...@k...pl pisze:

    > Akurat o wtargnięciu jest.

    W twoich snach, bajkopisarzu. Wskaż ten zapis. Artykuł, punkt.

  • 168. Data: 2019-05-14 08:30:17
    Temat: Re: tacy. wtargnięcie. art. 14.
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wskaż ten zapis. Artykuł, punkt.

    Użytkownik.

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

  • 169. Data: 2019-05-14 10:22:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A co w sytuacji gdy wygladalo to tak. Zeznaje kierowca. Jechalem ulica Xxxxx.
    Zobaczylem oznakowane przejscie na pieszych. Na chodniku stal pieszy i patrzyl w
    telefon, w uszach mial suchawki. Zwolnilem. W momencie gdy wjezdzalem na przejscie
    pieszy bez sprawdzenia czy moze wejsc na przejscie wszedl na nie bardzo szybko. Nie
    mialem zadnej mozliwosci zeby go ominac albo zahamowac. Pieszy uderzyl w samochod i
    upadl 3 metry od niego. Przyjechalo pogotowie i zabralo go do szpitala. W samochodzie
    mam zainstalowany rejestrator jazdy. Nagranie z rejestratora przekazalem patrolowi
    policji jaki przyjechal na miejsce wtargniecia pieszego na przejscie. Zanim
    przekazalem nosnik z filmem plik skopiowalem i kopie mam przy sobie. Zdarzen ktore
    opisales jest stosunkowo niewiele. Najwiecej jest takich zdarzen jakie opisalem czyli
    wtargniec bez sprawdzenia czy mozna wejsc na przejscie.

    To akurat zły przykład, bo jak widzę przy przejściu nieuważnego
    (pijanego / dziecko / etc.) pieszego, to tym większy mam obowiązek
    uważać i respektować jego pierwszeństwo.

    --
    Liwiusz

  • 170. Data: 2019-05-14 11:18:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-14 o 08:30, JaLa pisze:

    > Użytkownik.
    >
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,

    Gdzie tu masz zapis o "wtargnięciu"?

    Nawet taryfikator mandatów nie zna pojęcia "wtargnięcie".

    Patrząc nawet na tłumaczenie leksykalne tego pojęcia:

    wtargnąć <https://sjp.pwn.pl/sjp/wtargnac;2538346.html>

    *1. *<<wejść dokądś przemocą>>
    *2. *<<pojawić się nagle, niespodziewanie>>

    Nie ma ono nic wspólnego z "wchodzeniem bezpośrednio przed jadący
    pojazd", bo przecież zgodnie z leksykalną definicją "wtargnięcia" (bo
    PoRD takiego nie zawiera), równie dobrze pieszy może wtargnąć na
    jezdnię, na której nie ma ani jednego pojazdu i równie dobrze może wejść
    "bezpośrednio przed jadący pojazd" bez wtargnięcia np. kierowca był
    bardzo daleko, ale nie zwolnił i się nie zatrzymał przed przejściem, na
    którym znajdował się pieszy. Pieszy to osoba schorowana, która bardzo
    wolno szła przez przejście. Przejście zajęło mu tyle czasu, że kierowca
    zdążył pokonać dystans 2km do przejścia - ale to także się kwalifikuje
    jako  "wszedł bezpośrednio przed jadący pojazd", pomimo, że miał
    pierwszeństwo. Tyle, że samo "wejście bezpośrednio przed jadący pojazd"
    nie decyduje o winie.

    Pojęcie "wejść bezpośrednio przed jadący pojazd" ma bardzo precyzyjne
    znaczenie (musi być jadący pojazd i pierzy, który wchodzi przed ten
    pojazd), choć dotyczy to czynu mało sprecyzowanego (bo prawodawca nie
    określa odległości w jakiej musi się znajdować ten pojazd, aby się
    zakwalifikowało jako ten czyn.
    Jak więc widzisz pieszy może "wejść bezpośrednio przed jadący pojazd"
    zarówno mając pierwszeństwo jak i go nie mając, a także nie mając nawet
    prawa wchodzić np. pieszy postanowił przejść przez jezdnię, gdzie obok
    miał przejście nadziemne lub podziemne, albo w miejscu o ograniczonej
    widoczności.
    Ponieważ jest to zapis mało precyzyjny to w każdym z takich przypadków
    sąd na podstawie innych okoliczności określa winę oraz czy dany czyn
    kwalifikuje się pod ten zapis czy też nie.

    Tak więc nie broń Radka, który żąda ode mnie dowodów na istnienie w
    prawie pojęcia, które sam sobie wymyślił.