  • 21. Data: 2023-07-20 22:10:56
    Temat: Re: technik elektronik
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 lipca 2023 o 19:40:57 UTC+2 PiteR napisał(a):

    > gonię Polskę z prędkością 11tys zł miesięcznie
    > i nie mogę dogonić. Ludzie ładnie ubrani, nowe samochody, przepastne
    > Rossmany.

    To samo widziałem na wakacjach w Grecji (jak golf to szóstka, a nic gorszego na ulicy
    nie zauważysz, choć obok tradycyjny kosz na śmieci) tuż przed tym, jak tam wszystko
    jebło.
    Ceny tak samo jak u nas - wszystko 3 razy jak w czasach drachmy.
    W Gdańsku póki co w tym roku średnio 150% cen zeszłorocznych.
    Więc może jeszcze chwila, ale możliwe, że już niedługo koniec balu panno lalu...

    Hmm, ale w sumie Krety tak nie walnęło, albo może nie mam porównania - a byłem w
    2016.

  • 22. Data: 2023-07-21 01:15:17
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    ceny w stolicach w stolicach są porównywalne

    > nie wiem ile w polsce zarabia junior - a ile senior w tej nibylandii?

    w zależności od technologii ale powiedziałbym że 95-100k+ GBP/y czyli
    około 42k PLN/mc brutto

    c.

  • 23. Data: 2023-07-21 07:33:26
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 21.07.2023 o 01:15, Cezar pisze:

    > ceny w stolicach w stolicach są porównywalne

    rozumiem, ceny uk/pln jak 1:1 (nieruchomosci tez) a zarobki 2:1

    masz ludzi za wioskowych glupkow, EOT

  • 24. Data: 2023-07-21 08:25:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 lipca 2023 o 01:15:20 UTC+2 Cezar napisał(a):
    > ceny w stolicach w stolicach są porównywalne

    Chyba w tym sensie, że jak coś w DC kosztuje N złotych to w Lądku N funtów.
    Tzn. produkty lokalne, usługi, żarcie i nieruchomości, bo powiedzmy za to, co z
    pensji zostanie, rzeczywiście zakupisz więcej chińszczyzny (w tym elektroniki, ale
    ile tego można mieć?) - może nie 5 razy, bo detaliści w UK też muszą na swojego
    lokalnego kebaba zarobić, ale ze 3 razy.

    > w zależności od technologii ale powiedziałbym że 95-100k+ GBP/y czyli
    > około 42k PLN/mc brutto

    I tyle to jest poziom luxus w Lądku?
    Czy zdalnie z domu ze 100km od centrum, czyli z Radomia?

  • 25. Data: 2023-07-21 13:34:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jul 2023 23:25:07 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Chyba w tym sensie, że jak coś w DC kosztuje N złotych to w Lądku N funtów.
    > Tzn. produkty lokalne, usługi, żarcie i nieruchomości,

    Z żarciem różnie bywa - niektóre produkty są tanie.
    Do tego doszło, ze polska żywność w "polskim sklepie" w Anglii
    potrafiła być tańsza niz w Polsce.

    Teraz pewnie juz drożej.

> [...]
    > więcej chińszczyzny (w tym elektroniki, ale ile tego można mieć?) -
    > może nie 5 razy, bo detaliści w UK też muszą na swojego lokalnego

    Jakies tanie ubrania bywają tanie itp.

    > I tyle to jest poziom luxus w Lądku?
    > Czy zdalnie z domu ze 100km od centrum, czyli z Radomia?

    Moze sie za to liczyc na emeryturze, jak sie wróci do Polski.
    Tylko nie wiadomo ile wtedy składka NFZ bedzie kosztowała.
    Wrocic rok wczesniej i popracować w Polsce ?

    J.

  • 26. Data: 2023-07-21 14:31:03
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 21.07.2023 o 13:34, J.F pisze:

> [...]
    > Tylko nie wiadomo ile wtedy składka NFZ bedzie kosztowała.
    > Wrocic rok wczesniej i popracować w Polsce ?

    ze niby co to ma dac?

  • 27. Data: 2023-07-21 14:34:09
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/07/2023 12:34, J.F wrote:

    > Z żarciem różnie bywa - niektóre produkty są tanie.
    > Do tego doszło, ze polska żywność w "polskim sklepie" w Anglii
> [...]
    Nie, to nie jest luksus. Pisałem o zarobkach minimalnych dla seniora.
    Myśle ze realnie może to być ok ?120kpa i więcej.
    Można też na kontrakt jak ktoś lubi "optymalizować podatki". Wtedy
    stawki dzienne się zaczynają od ?700 za dzień.

    Obecnie pracuje zdalnie z domu(Londyn, w granicach M25) bo cały team
    jest w JP ale ewentualna zmiana pracy pewnie będzie się wiązała z jakimś
    "bywaniem" w biurze.

    > Moze sie za to liczyc na emeryturze, jak sie wróci do Polski.
    > Tylko nie wiadomo ile wtedy składka NFZ bedzie kosztowała.
    > Wrocic rok wczesniej i popracować w Polsce ?

    Tylko po co? Jak będe na emeryturze to ceny wszystkiego się już zrównają
    :-)
    Dzieci nawet nie chcą o tym słyszeć bo ich dom to UK - szkoła, koledzy,
    zajęcia itp. Im zresztą łatwiej mówić po angielsku niż po polsku i
    trzeba im przypominać żeby choć do nas mówili po polsku

    Z resztą... nie przewiduje pójścia na emeryturę bo jak na razie praca
    sprawia mi przyjemność. Może być tak że w pewnym momencie zdrowie odmówi
    posłuszeństwa.

    c.

  • 28. Data: 2023-07-22 08:49:16
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 21.07.2023 o 14:34, Cezar pisze:

    > Myśle ze realnie może to być ok ?120kpa i więcej.

    bez kozery powiem pińcet

  • 29. Data: 2023-07-22 15:14:45
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/07/2023 07:49, Ghost wrote:

    > bez kozery powiem pińcet

    Dwa lata temu przyjmowałem seniorów i już wtedy ciężko było o kogoś
    dobrego za mniej niż 100k. Było to środku "The Great Resignation" ale
    nie wydaje mi się że zarbki bardzo spadły od tamtego czasu.

    c.

  • 30. Data: 2023-07-22 17:02:54
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 22.07.2023 o 15:14, Cezar pisze:

    > Dwa lata temu przyjmowałem seniorów i już wtedy ciężko było o kogoś
    > dobrego za mniej niż 100k. Było to środku "The Great Resignation" ale
    > nie wydaje mi się że zarbki bardzo spadły od tamtego czasu.

    Ale wiesz, w Polsce i nie tylko w Polsce jak widze widelki w ofertach
    pracy to one sa realne (pomijam januszow biznesu) tzn. spelniane. Przy
    czym zwykle nie reprezezentuja aktulnej mediany w przemysle tylko sa
    troche wyzsze.

    No i mam nadzieje, ze masz w sieci jakies wsparcie?

    Bo, ze mieszkania w UK sa w cenie polskich to ci daruje, nie bede sie
    znecal.