  • 1. Data: 2011-03-05 10:44:15
    Temat: telewizor do małego pokoju
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Chciałbym zamienić mój stary sony trinitron 21 cali na lcd. Będę na tym
    oglądał kanały z podstawowej oferty polsatu lub N. Chcę wydać do 3kzł.
    Problem jest w odległości od ekranu. Jak siedzę przy biurku i pracuję, to
    odległość do ekranu wynosi tylko 120- 130 cm, z łóżka: 220.

    Najmniejszy TV HD na rynku ma ekran 32 cale (myślałem o samsungu z seri
    7000, pomijam jakieś egzotyczne marki). Czy taki TV nie będzie za duży=
    oczy mi się na boki głowy nie przemieszczą ? Czy obraz SD oglądany z takich
    odległości nie zniechęci mnie do oglądania czegokolwiek ?

    A może kupić TV HDready, tam są maniejsze przekątne, ale czy to ma sens w
    czasie, gdy stopniowo ilośc kanałów nadawanych z rozdzielczością 1080 p/i
    będzie rosła ?

    Byłbym wdzięczny za wszelkie porady.

    Marek

  • 2. Data: 2011-03-05 11:01:51
    Temat: Re: telewizor do małego pokoju
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 5 Mar 2011 11:44:15 +0100, Marek napisał(a):

    > 7000, pomijam jakieś egzotyczne marki). Czy taki TV nie będzie za duży=
    > oczy mi się na boki głowy nie przemieszczą ? Czy obraz SD oglądany z takich

    Nie istnieje coś takiego jak "za duży telewizor"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-03-05 11:05:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odległość do ekranu wynosi tylko 120- 130 cm, z łóżka: 220.
    >
    > Najmniejszy TV HD na rynku ma ekran 32 cale

    Ja mam LG 23 cale (prezent od Cyfry) i jest jak najbardziej HD.

  • 4. Data: 2011-03-05 11:43:56
    Temat: Odp: telewizor do małego pokoju
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Najmniejszy TV HD na rynku ma ekran 32 cale (myślałem o samsungu z seri

    Raczej 21,5 cala
    np:

    http://www.electro.pl/produkt-SAMSUNG_Monitor_SAMSUN
    G_P2270HD-137520,252.html

  • 5. Data: 2011-03-05 11:55:28
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > odległość do ekranu wynosi tylko 120- 130 cm, z łóżka: 220.

    Jeśli rzeczywiście bedziesz ogladał materiał HD 1920x1080, to Tobie
    potrzebny telewizor 46", a nie mniejszy.

  • 6. Data: 2011-03-05 12:01:40
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Problem jest w odległości od ekranu. Jak siedzę przy biurku i pracuję, to
    > odległość do ekranu wynosi tylko 120- 130 cm, z łóżka: 220.

    Jak siedzę przy biurku to odległość mam pół metra , monitor 26 cali, i
    dobrze widać na 1920 x 1200 :-)

  • 7. Data: 2011-03-05 12:43:46
    Temat: Re: Odp: telewizor do małego pokoju
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2011 12:55:28 +0100, f napisał(a):

    > Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli rzeczywiście bedziesz ogladał materiał HD 1920x1080, to Tobie
    > potrzebny telewizor 46", a nie mniejszy.

    1080 to pewnie nie za czesto: poki co bedzie to chyba przeważnie upscaling
    z 576p ;)+ te kilkanascie kanałów TV w HD. Jaki jest ten HD naszych
    operatorów ? N/polsat nadają 1080i czy tak na prawde 720i ?
    I właśnie przeskalowania sie boje. Bo na CRT 21" to i z metra sygnał SD
    oglądnę, a co bede widział na LCD to nie wiem :)

  • 8. Data: 2011-03-05 13:02:10
    Temat: Odp: Odp: telewizor do małego pokoju
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > oglądnę, a co bede widział na LCD to nie wiem :)

    Idź do dużego sklepu z telewizorami to zobaczysz róznice

  • 9. Data: 2011-03-05 19:46:28
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Nie istnieje coś takiego jak "za duży telewizor"
    Do 1080 p na pewno. Obawim się, czy SD przeskalowanego do 1080i nie da się
    ogldać= pixeloza. W sklepie to trochę trudno sprawdzić, bo inne warunki
    oglądania, duzy sklep optycznie poniejsza telewizor itp...

    PS. źrodłem sugnału będzie turbodekoder N lub dekoder PVR polsatu lub
    ferguson ariva @ link 200 (w zależności od operatora, na tkórego się
    zdecyduję (N/CP/cyfra). Aktualnie mam polsat, ale to przecież nie dozgonne
    małżeństwo...

  • 10. Data: 2011-03-05 21:34:08
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

> [...]
    > czasie, gdy stopniowo ilośc kanałów nadawanych z rozdzielczością 1080 p/i

    Można przyjąć prostą, łatwą do zapamiętania zasadę doboru wielkości TV dla
    określonej odległości od ekranu.
    Odległość od ekranu to długość przekątnej w calach x 4. Np. dla 40" to
    40x4=1,6m. Dla 32" to 32x4=ok. 1,3m.
    Przeliczenie to dotyczy oczywiście obrazu full HD tj. 1920x1080. Przy
    większych odległościach nie zobaczymy wszystkich tj. 2,1 mln punktów
    odbieranego sygnału HD. Jeśli oglądamy obraz TV (full HD) z odległości ok.
    2m to optymalna wielkość przekątnej ekranu wynosi ok. 50 cali. Zaznaczam, że
    te wyliczenia dotyczą tylko sygnału full HD.
    W praktyce prawie wszyscy oglądają TV z nieco większej odległości godząc się
    z tym, że zamiast 2,1 mln. punktów widzą ich mniej. Oglądając np. obraz z TV
    40" i odległości ok. 4m widzimy ich tylko ok. 0,5 mln. punktu.

    Łatwo sprawdzić, że opisana zasada z wystarczającym przybliżeniem zgodna
    jest z podawanymi przez różnych producentów oraz analityków wykresami lub
    tabelami.

    JM