  • 11. Data: 2011-03-05 21:58:42
    Temat: Re: telewizor do małego pokoju
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jermat" <m...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Można przyjąć prostą, łatwą do zapamiętania zasadę doboru wielkości TV dla
    > określonej odległości od ekranu.
    > Odległość od ekranu to długość przekątnej w calach x 4. Np. dla 40" to
    > 40x4=1,6m. Dla 32" to 32x4=ok. 1,3m.

    Tyle że to nie jest odległość do oglądania, tylko odległość do której widzi
    się wszystkie szczegóły, każdy piksel.
    A totalnie nie o to w oglądaniu tv chodzi, więc na pewno nie jest to zasada
    doboru tv.

    > Przeliczenie to dotyczy oczywiście obrazu full HD tj. 1920x1080. Przy
    > większych odległościach nie zobaczymy wszystkich tj. 2,1 mln punktów
    > odbieranego sygnału HD.

    Coś strasznego, nie będziemy widzieć szczegółów piegów na twarzy
    prezentera.......

  • 12. Data: 2011-03-05 22:43:11
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-05 22:58, Cavallino pisze:

> [...]
    > widzi się wszystkie szczegóły, każdy piksel.
    > A totalnie nie o to w oglądaniu tv chodzi, więc na pewno nie jest to

    Jest, jeśli chcesz sprawdzić czy w twoim przypadku będzie różnica między
    full HD a HD ready to jest to prawidłowy sposób wyliczenia.

    Z tego co pamiętam nie posiadasz tv full HD więc nie możesz tego
    sprawdzić ... ale dla wątkotwórcy - potwierdzam, 40" i z odległości 2,5
    metra nie widać różnicy między tym samym materiałem zapisanym jako 720p
    i 1080p, materiałem bardzo dobrej jakości. Przy tej odległości zalety
    full Hd dopiero na 50" calach zauważam (wzrok mam bardzo dobry)

  • 13. Data: 2011-03-06 08:37:07
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Marek pisze:
    > Do 1080 p na pewno. Obawim się, czy SD przeskalowanego do 1080i nie da się
    > ogldać= pixeloza.
    NIE!!!! TV42 cale SD(nie wiem czy taki jest) i TV 42 cale super extra
    ultra full hd będą miały taki sam wymiar najmniejszego WYŚWIETLANEGO
    punktu w SD. PRzy czym w TV SD będzie to jego "natywna" rozdzielczość, a
    w przypadku tego super full hd, na jeden wyświetlany punkt złożą sie 4
    fizyczne piksele.....
    Inna sprawa, ze z "bardzo bliska" w LCD zobaczysz kwadraciki, a w
    plażmie nie (w sensie nie "niekwadraciki" nie dziobią tak w oko).
    Na szczęsicie w normalnych warunkach, czyli minumum 2 metry od ekranu 40
    cali, przejscie z sd na 720p - zobaczy nawet osoba 60-80 letnia. dalsze
    przejscie z 720 na 1080 wymaga już sokolego wzroku.

    W sklepie to trochę trudno sprawdzić, bo inne warunki

  • 14. Data: 2011-03-06 10:15:37
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 marca 2011 09:37, wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > punktu w SD. PRzy czym w TV SD będzie to jego "natywna" rozdzielczość, a
    > w przypadku tego super full hd, na jeden wyświetlany punkt złożą sie 4

    Maska SD na maskę HD nie przelicza się w liczbach całkowitych, do tego
    ewentualne przeskalowanie z 4:3 na 16:9 spowoduje, że nie jest to takie
    proste jak piszesz.
    Znaczna część pikseli na ekranie HD będzie odwzorowywał wartości wyliczone
    na podstawie sąsiadujących ze sobą pikseli SD, jeśli dodatkowo sygnał SD
    będzie mocno skompresowany, to powstaje praktycznie nieczytelna mozaika dość
    dużych prostokątów - widać to szczególnie na powierzchniach zawierających
    dużo drobnych ruchomych elementów takich np. pofalowana powierzchnia wody.

    > Inna sprawa, ze z "bardzo bliska" w LCD zobaczysz kwadraciki, a w
    > plażmie nie (w sensie nie "niekwadraciki" nie dziobią tak w oko).

    Więc szczerze współczuję posiadaczom LCD ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 15. Data: 2011-03-06 10:24:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:

    > Więc szczerze współczuję posiadaczom LCD ;-)

    Ale tylko tym, którzy oglądają 40 cali z 1,5 metra. ;-)

  • 16. Data: 2011-03-06 17:42:34
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dużo drobnych ruchomych elementów takich np. pofalowana powierzchnia wody.

    SD z tunera satelitarneg. 32" - 1.5 lub 2 metry. Da sie oglądąc, czy lepiej
    kupić coś minenjszego i może nie 1080 a 720p. Tylko co, bo wynalazków
    egzotycznych nie chcę... Ta 32 to miał być samsung UE6000 lub coś
    podobnego.

  • 17. Data: 2011-03-06 19:12:53
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 marca 2011 11:24, Cavallino wyraził następujacą opinię:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>

    > Ale tylko tym, którzy oglądają 40 cali z 1,5 metra. ;-)

    Opuściłeś wyjaśnienie dlaczego te "kwadraciki" będą znacznie większe, czy
    takie postępowanie nie nazywa się przypadkiem manipulacją?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 18. Data: 2011-03-06 19:57:18
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 marca 2011 18:42, Marek wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > lepiej kupić coś minenjszego i może nie 1080 a 720p. Tylko co, bo
    > wynalazków egzotycznych nie chcę... Ta 32 to miał być samsung UE6000 lub

    Sorki, nie będę niczego konkretnego doradzał bo mam za małą "bazę"
    porównawczą, moje doświadczenia ograniczają się do 42" plazmy i 32" LCD
    obydwa HD Ready, kupione jakieś dwa lata temu. Plazmę mogę oglądać z 1,5
    metra co najwyżej narażając się na dostrzeżenie pikseli, w LCD co prawda
    pikseli nie widać nawet z kilkudziesięciu centymetrów ale lepiej nie oglądać
    obrazu z odległości mniejszej niż 2 metry bo jakość obrazu jest
    odstraszająca - ale być może jest to wina dość niskiej "półki cenowej" LCD-
    ka.
    Kupując plazmę w formacie XVGA 16:9 {prostokątne piksele} wychodziłem z
    założenia, że będę głównie korzystał z N-ki {z tego co słyszałem sygnał
    natywny to 720p}, ale nie wykluczam oglądania analogowej kablówki. Znaczna
    część programów będzie w SD {początkowo w N-ce programów HD nie było dużo} i
    będę oglądał je powiększone do szerokości ekranu z obcięciem góry/dołu, za
    to programy HD wyświetlane w trybie piksel-piksel będą miały niewielkie
    górno/dolne marginesy, gdy HD w pełni opanuje rynek zmienię TV :-)
    Jak na razie moje założenia sprawdzają się, jakość SD na plazmie jest OK
    {choć z analogowej kablówki jest na granicy akceptacji} a kanałów HD oraz SD
    w 16:9 stopniowo przybywa.
    Pewnie, że wolałby kupić plazmę FullHD, ale w świetle przyjętych założeń nie
    miało to sensu.

    Zastanów się jaki chcesz osiągnąć rezultat i stosownie do tego wybierz
    parametry a potem kup taki TV który będzie te parametry spełniał. Pytanie
    się czy konkretny model będzie dobry sugeruje że już wybrałeś TV a teraz
    tylko szukasz do tego wyboru jakiegoś uzasadnienia ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 19. Data: 2011-03-06 22:18:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:il0mfn$2koi$2@news.mm.pl...
    >W niedziela, 6 marca 2011 11:24, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    > Opuściłeś wyjaśnienie dlaczego te "kwadraciki" będą znacznie większe, czy
    > takie postępowanie nie nazywa się przypadkiem manipulacją?

    Nie - po prostu oglądać należy z takiej odległości w których już kwadracików
    nie widać.
    Czyli - chcesz bliżej potrzebujesz lepszy sygnał i/lub lepszy tv.

  • 20. Data: 2011-03-06 22:50:09
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 marca 2011 23:18, Cavallino wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > kwadracików nie widać.
    > Czyli - chcesz bliżej potrzebujesz lepszy sygnał i/lub lepszy tv.

    Ale przecież nie o to chodziło, próbowałem wytłumaczyć, że przetwarzanie
    cyfrowego obrazu nie sprowadza się do prostego "zamiast jednego piksela masz
    cztery" a jest problemem znacznie trudniejszym i prowadzi do powstawania
    artefaktów w znacznie większej, niż wielkość pojedynczego piksela, skali.

    Być może nie zrozumiałeś moich intencji, dlatego przyczepiłeś się do
    "wyrazów współczucia" łącząc je z nieprawdziwą tezą jakoby reskalowanie
    sygnału SD do HD polegało na prostym rzutowaniu jednego piksela SD na cztery
    piksele HD.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt