  • 1. Data: 2009-01-07 10:28:08
    Temat: temperatura procesora niższa niż temperatura w obudowie
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Właśnie zmieniłem Athlona X2 6000 z TDP 125 na Athlona X2 5600 z TDP 65.
    Temperatura w spoczynku spadła z 44 do 34 stopni. Co mnie zdziwiło:
    Speedfan pokazuje, że temperatura w obudowie (Ambient 39 stopni) jest
    wyższa niż temperatura procesora. Przy starym procesorze jego
    temperatura w spoczynku była 1-2 stopnie wyższa niż temperatura w
    obudowie, co wydaje się naturalne. Jak można wytłumaczyć tę nową sytuację?

    --
    Leszek,

    leszek47 [at] poczta.onet.pl

    "More than any other time in history, mankind faces a crossroads. One
    path leads to despair and utter hopelessness. The other, to total
    extinction. Let us pray we have the wisdom to choose correctly". Woody Allen

  • 2. Data: 2009-01-07 10:32:59
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w spoczynku była 1-2 stopnie wyższa niż temperatura w obudowie, co wydaje
    > się naturalne. Jak można wytłumaczyć tę nową sytuację?

    jeżeli założyc że obie są poprawne, to pozostaje tylko że czujnik w obudowie
    jest w cieplejszym miejscu niż, to z którego pobiera powietrze do chłodzenia
    CPU

  • 3. Data: 2009-01-07 10:37:42
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Piter pisze:

> [...]
    >
    > jeżeli założyc że obie są poprawne, to pozostaje tylko że czujnik w
    > obudowie jest w cieplejszym miejscu niż, to z którego pobiera powietrze

    Fakt, to by wszystko tłumaczyło.

    Dzięki,

  • 4. Data: 2009-01-07 10:50:51
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    > w spoczynku była 1-2 stopnie wyższa niż temperatura w obudowie, co wydaje
    > się naturalne. Jak można wytłumaczyć tę nową sytuację?

    A karta grafiki ?

  • 5. Data: 2009-01-07 10:53:54
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Kot Prezydenta pisze:
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A karta grafiki ?

    W spoczynku 53 stopnie, a w stresie wcześniej było do 74 stopni (8800
    GT) - wtedy temperatura w obudowie dochodziła do 49 stopni. Zaraz
    sprawdzę temperaturki po zapuszczeniu Unreal Tournament 3 :-)

  • 6. Data: 2009-01-07 11:07:09
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Piter" napisał

> [...]
    obudowie
    > jest w cieplejszym miejscu niż, to z którego pobiera powietrze do

    Powietrze pobierane do chłodzenia CPU??? To ma być pomiar temperatury
    procesora??? Ciekawe.

    Remek

  • 7. Data: 2009-01-07 11:10:28
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Remek pisze:
    > Użytkownik "Piter" napisał

    > obudowie
    > chłodzenia
    >
    > Powietrze pobierane do chłodzenia CPU??? To ma być pomiar temperatury
    > procesora??? Ciekawe.
    >
    > Remek

    Ale temperatura w procesorze byłaby w spoczynku chyba wtedy mniej więcej
    równa temperaturze tego miejsca, więc wydaj mi się, że Piter ma rację.

  • 8. Data: 2009-01-07 12:12:20
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > W spoczynku 53 stopnie, a w stresie wcześniej było do 74 stopni (8800
    > GT) - wtedy temperatura w obudowie dochodziła do 49 stopni. Zaraz sprawdzę
    > temperaturki po zapuszczeniu Unreal Tournament 3 :-)

    bo być może to grafika determinuje poziom temperatury w obudowie

  • 9. Data: 2009-01-07 12:40:26
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Kot Prezydenta pisze:
    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > bo być może to grafika determinuje poziom temperatury w obudowie

    Pewnie w miejscu na płycie, gdzie jest czujnik temperatury w obudowie,
    jest cieplej właśnie od grafiki.

    BTW, sprawdziłem podczas gry w UT 3 i temperatura maksymalna procesora
    spadła z 70-72 stopni do 57 stopni, mimo że dodałem adapter Ultra Low
    Noise do wentylatora.

    Przy okazji chciałbym polecić sklep www.x-kom.pl. Pół roku temu kupiłem
    tam Athlona X2 6000 z TDP 89W, ale kilka dni temu sprawdziłem oznaczenie
    na procku i okazało się, że przez pomyłkę sprzedali mi starszą wersję z
    TDP 125W. Po błyskawicznej wymianie maili zgodzili się zwrócić mi pełną
    ówczesną cenę tego procesora, a ja mogłem sobie zamówić dowolnie wybrany
    inny procek. Tym samym jestem do przodu o kilkadziesiąt złotych i mam
    energooszczędny procesor z magistralą wolniejszą tylko o 100 Mhz.

  • 10. Data: 2009-01-07 17:22:10
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Remek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Piter" napisał

    > obudowie
    > chłodzenia
    >
    > Powietrze pobierane do chłodzenia CPU??? To ma być pomiar temperatury
    > procesora??? Ciekawe.

    a umiesz czyteć ze zrozumieniem ?