  • 1. Data: 2010-05-14 22:13:07
    Temat: termostat - skomplikowany cud techniki?
    Od: "xs" <x...@N...gazeta.pl>

    W lutym szukalem sobie autka do KJS`ow, w koncu kupilem malego japonczyka
    z... kartonem przed chlodnica. Wedlug wlasciciela "skurkowaniec strasznie
    dlugo sie zagrzewa". Oczywiscie tego samego dnia wymienilem termostat za cale
    20 zł i... auto rozgrzewalo sie przy ujemnych temperaturach do maksa juz po
    2km jazdy. W maju wzielo mnie na zmiane cywilnego autka. Pierwszy ogladany
    egzemplarz to Passat B5 1.8T. Wlasciciel przyjechal, a na zegarze ledwo 70*C
    mimo kilku km jazdy testowej, oczywiscie wlasciciel but w podlodze zeby
    pokazac jak auto przyspiesza. Na delikatna sugestie o uszkodzonym
    termostacie, wlasciciel odpowiada, ze one tak maja, 70*C podczas jazdy i 90*C
    dopiero jak sie stoi w miejscu. Dalsza dyskusja nie miala sensu wiec
    pojechalem ogladac kolejne auto. Audi A4 1.8T. Nie zgadnicie, znowu na blacie
    70*C i wlasciciel przyznal sie uczciwie ze auto duzo pali jak na tylko 1.8.
    Powiedzialem mu o uszkodzonym termostacie, byl zdziwiony jak sie dowiedzial
    ze to kilkadziesiat zlotych i stwierdzil ze wymieni nastepnego dnia. Ja sie
    nie zdecydowalem na kolejne niedogrzane turbo meczone na zimno. Trzecie autko
    - BMW 3 coupe, tutaj wszystko ok, na blacie dobra temperatura. 4 auto
    ogladane - A4 1.8 n/a, swiezo sprowadzone do PL. Nie zgadniecie jaka temp. na
    zegarach :D Znowu 70*C :D Autko bylo fantastycznie zadbane i mialo prawdziwy
    niski przebieg wiec sie na nie zdecydowalem. Termostat 60zl, rozgrzewa sie
    szybciutko do 90*C i tak juz trzyma :) Czy naprawde termostat to taka czarna
    magia zeby jezdzic na niedogrzanym silniku i jeczec ze spalanie wysokie?
    Normalnie mnie ludzie rozbrajaja swoja niewiedza. Chyba ze trafilem na jakies
    fatum normalnie :) Same ogladane auta to odrebna historia, w koncu
    zardzewiala na spawie podluznica to "przypadlosc passatow" :D

  • 2. Data: 2010-05-14 22:37:36
    Temat: Re: termostat - skomplikowany cud techniki?
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Sam jezdze A4 1.8 i termostat wymienilem po pol roku od kupnam a moze i
    pozniej. Troche palil, ale teraz tez dalej pali niemalo:) Wskazowka
    wczesniej tylko w korkach podchodzila do 90, teraz stoi jak przyklejona.
    Poza wzgledami estetycznymi zadnych innych pozytywow nie zaobserwowalem.
    Stad moze i inni maja podobne zdanie - jak nie ma rozncy, to po co
    przeplacac:)
    Piotr

  • 3. Data: 2010-05-14 23:23:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    xs pisze:
    > Czy naprawde termostat to taka czarna
    > magia zeby jezdzic na niedogrzanym silniku i jeczec ze spalanie wysokie?
    > Normalnie mnie ludzie rozbrajaja swoja niewiedza.

    Widocznie ich dziadek swoją Warszawę dogrzewał tekturą, ojciec swojego
    Poloneza dogrzewał tekturą to i teraz syn swoje auta dogrzewa tekturą.

    W Daewoo nawet były specjalnie produkowane plastikowe "tektury" -
    estetyczne, profilowane i z zaczepami, do zatykania wlotu chłodnicy żeby
    można sobie było komfortowo jeździć z popsutym termostatem.
    Ponoć to nawet można było kupić w ASO - ot taki ukłon w stronę
    tradycjonalistów którzy lubią sobie tekturą silniki podgrzewać.

  • 4. Data: 2010-05-14 23:34:14
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ponoć to nawet można było kupić w ASO - ot taki ukłon w stronę
    > tradycjonalistów którzy lubią sobie tekturą silniki podgrzewać.

    ba, jest nawet firma, która na tym zarabia pieniądze ;-)
    http://www.heko.com.pl/index.php?opt=oferta&idgrupy=
    2

    brat

  • 5. Data: 2010-05-14 23:41:14
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > W Daewoo nawet były specjalnie produkowane plastikowe "tektury" -
    > estetyczne, profilowane i z zaczepami, do zatykania wlotu chłodnicy

    I do Polonezów były, i do 125p (tu już "gumowe" z "wiatraczkami"),
    do nysy i żuka mniejsze bądź większe całe fartuchy,
    do ciężarówek nawet rolety były :-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-05-15 00:23:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    bratPit pisze:

    > ba, jest nawet firma, która na tym zarabia pieniądze ;-)
    > http://www.heko.com.pl/index.php?opt=oferta&idgrupy=
    2

    Nie żebym jakoś przesadnie ufał stereotypom kto wybiera jakie samochody,
    ale dobór marek do których produkowane są te osłony nie jest chyba
    przypadkowy ;)

  • 7. Data: 2010-05-15 02:16:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    2

    > Nie żebym jakoś przesadnie ufał stereotypom kto wybiera jakie samochody,
    > ale dobór marek do których produkowane są te osłony nie jest chyba
    > przypadkowy ;)

    Szczerze powiedziawszy nigdy nie zgadłbym że taka osłona
    to ma pomagać przy zepsutym termostacie - raczej jest to
    próba osłony chłodnicy i ewentualnie kondensera klimy
    przed działaniem soli i śniegu wymiatanego z ulicy w zimie...
    A więc działanie bardziej antykorozyjne niż ocieplające, zwłaszcza
    że grill na górze już nie jest osłonięty i powietrze hula i chłodzi,
    więc efekt ocieplający takiej dolnej osłony raczej mizerny....

    A co do oryginalnego szukacza samochodów co to widział
    aż tyle niemieckich cudów techniki z uwalonym termostatem
    to chyba wynik ogólnego zaniedbania auta - brak chodzenia
    na tzw. okresowe przeglądy. Gdyby chodzili to mieliby co
    jakiś tam czas (co 2-3 lata) wymieniony płyn chłodzący
    w chłodnicy i termostat przy okazji...

  • 8. Data: 2010-05-15 02:23:27
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    xs <x...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > fatum normalnie :) Same ogladane auta to odrebna historia, w koncu
    > zardzewiala na spawie podluznica to "przypadlosc passatow" :D

    Już powiem na czym to polega, w lecie nie dowiesz się o tym,
    a ja o istnieniu termostatu dowiedziałem sie dopiero zimą
    jak klima nie chciał podgrzać auta dobrze :)

    i na auto w ogóle się wkręcała wiatraka na obroty, dogrzewało
    elektrycznie czy coś i 2 kostki z 8.

    Wtedy się dowiedziałem o istnieniu czegoś takiego, i zdziwiłem
    że nie ma 2 obiegów.

    nawet go nie wymieniłem, bo się sam naprawił, woda mi zamarzła
    w chłodnicy, potem odparowało całą wodę silnik się zagrzał i protestował
    dojechałem na stacje wlałem płyn - znowu cały wyparował i wtedy
    się termostat naprawił - i teraz trzyma temperaturę :)

    pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-05-15 09:36:50
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "xs" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > egzemplarz to Passat B5 1.8T. Wlasciciel przyjechal, a na zegarze ledwo

    W Skodzie Fabii termostat ma plastikowe "uszka" trzymające i po kilku latach
    się urywają. Ja założyłem teraz polski z metalowymi uchwytami. Może koncern
    VAG ma termostaty z plastikowymi "uszkami" we wszystkich swoich
    samochodach?:-)

  • 10. Data: 2010-05-15 09:42:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 09:36:50 +0200, nom wrote:
> [...]
    >się urywają. Ja założyłem teraz polski z metalowymi uchwytami. Może koncern
    >VAG ma termostaty z plastikowymi "uszkami" we wszystkich swoich

    Wielce prawdopodobne - przynajmniej w tych z tym modelem silnika.
    Moze w jakism wiekszym audi im sie nie oplacalo plastikowego
    opracowac.

    Przy czym doswiadczenie uczy ze i te calkowicie metalowe w koncu
    przestaja dzialac.

    J.