  • 1. Data: 2009-10-11 20:34:42
    Temat: timingi ramu
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    od jakiegos czasu mam wrazenie ze komp mi dosyc zwolnil,
    jezeli chodzi o cpu wszystko wydaje sie byc ok, procesorozerne
    operacje trwaja tyle ile trwaly, natomiast wyglada ze aplikacje
    ktore intensywnie grzebia w ramie jakby sie przyblokowaly
    zassalem sisoft sandra ktorego uzywam w takich przypadkach
    i zeznal co nastepuje
    http://img27.imageshack.us/img27/6853/ram1g.jpg

    wydaje mi sie ze cos tu nie gra, tylko nie wiem co :P
    timingi wydaja sie z grubsza zgadzac z zapisanymi w EPP

    poza update biosu do najnowszego (ze wzgledu na update express
    gate, drivexperta i paru drobiazgow) nic nie ruszalem,
    zeby bylo smieszniej ustawienia sa te same co przed wgrywaniem
    nowego, a i nikt sie nie skarzy ze cos sie z pamieciami dzieje
    a i pewien nie jestem ze ma to jakis zwiazek bo bios wrzucalem
    z 3 miesiace temu a zwolnil jakis miesiac

    ustawienia w biosie przywrocone, problem dotyczy dwoch
    niezaleznych instalacji 64 bitowej visty z ktorych jedna jest
    niemal nieruszana

    sprzet to P5Q deluxe z q6600 i 4x 2GB CM2X2048-8500C5D

    jakies pomysly?

  • 2. Data: 2009-10-12 15:46:02
    Temat: Re: timingi ramu
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    tg pisze:
    > od jakiegos czasu mam wrazenie ze komp mi dosyc zwolnil,

    Parametry pamięci nie mają aż takiego wpływu na wydajność
    komputera. Od dawna podsystem pamięci ma wydajność prze-
    kraczającą możliwości procesora.

    > jezeli chodzi o cpu wszystko wydaje sie byc ok,

    Z czego to wnioskujesz?

    > operacje trwaja tyle ile trwaly, natomiast wyglada ze aplikacje
    > ktore intensywnie grzebia w ramie jakby sie przyblokowaly

    A z czego *to* wnioskujesz?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-10-12 18:19:10
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > Z czego to wnioskujesz?

    czesto koduje material wideo, zawsze godzinne kawalki
    i twa to zawsze 'na oko' - w zaleznosci od obciazenia - tyle samo

    > A z czego *to* wnioskujesz?

    obrobka kilkunasto megabajtowych plikow raw z aparatu i automatyczne
    laczenie ich w jeden duzy plik trwa znacznie dluzej (przy uzyciu
    procesora w granicach nastu % na rdzen - program i ustawienia
    caly czas te same)

    operacje na ramdysku tez trwaja nieco dluzej niz jeszcze miesiac
    temu

    podejrzanym bylby tu tez twardy dysk, ale mam 4 takie same, smart
    nic niepokojacego pokazuje i nie ma znaczenia na ktorym dysku
    obrabiane dane leza, defragmentacja automatyczna z tymi samymi
    ustawieniami od zawsze, zreszta plikow przybywa mi bardzo powoli

    pracuje przez wiekszosc czasu z plikami o bardzo zblizonych
    rozmiarach i poprostu nagle mam odczucie ze pewne operacje
    trwaja o dobre 25% czasu wiecej

    wrzuce poprzedni bios, domyslne ustawienia, przywroce zapasowy
    system z backupu i zobacze czy cos sie zmieni na lepsze

  • 4. Data: 2009-10-13 09:50:50
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 11 październik (niedziela), gdy o godzinie 22:34 *tg* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > http://img27.imageshack.us/img27/6853/ram1g.jpg

    wartość "Row Refresh Cycle Time" ustawiona jest na 52 clocks -> to dość
    duża wartość. Czy rzeczywiście to jest prawidłowe ustawienie?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-10-13 11:48:40

  • 5. Data: 2009-10-13 13:30:14
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Heraklit" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > wartość "Row Refresh Cycle Time" ustawiona jest na 52 clocks -> to dość
    > duża wartość. Czy rzeczywiście to jest prawidłowe ustawienie?

    z tego co widze http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.p
    hp?t=35435
    to tak, zreszta sprawdzilem nizsze ustawienia, bez zmian niestety