  • 11. Data: 2024-01-22 11:27:03
    Temat: Re: toyota yaris
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No nie.
    Problemem jest ochładzanie się blach w nocy i kondensacja na nich wilgoci z
    powietrza, po prostu z powietrza, rankiem.
    W idealnym garażu powinna panować stabilna temperatura.

    Nieco OT, ale rowery trzymane na loggiach zimą szybko rdzewiały, mimo iż nic na nie
    nie padało (obecnie są aluminiowe to mniejszy
    kłopot), za to powietrze w ruchliwych miejscach zawierało związki wywołujące korozję
    (siarka itp.).

    -----

  • 12. Data: 2024-01-22 13:09:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Jan 2024 23:17:28 GMT, PiteR wrote:
    > toyota yaris 2006r garażowana kurwa szok
    > https://youtu.be/AwpigA152XM

    Hm, jak miałem mondeo w podobnym wieku, to juz nadkola były przezarte
    na wylot ...

    18 letnie auto, co chcesz ... a nie, to przepraszam, mondeo było sporo
    młodsze.

    J.

  • 13. Data: 2024-01-22 13:55:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.01.2024 o 11:02, Janusz pisze:

    > Ale garaż bez drzwi to prawie wiata wg naszych przepisów.

    Nie zrozumiałeś bo też niejasno napisałem. "Bez drzwi" to taki, z
    którego nie da się wyjechać :-) Jak się nie da to ma się stabilne
    warunki i sól z drogi też nie atakuje :-)

    > Masz przewiew i temp jak na zewnątrz a jednocześnie nie sypie ci śnieg
    > na auto. Nie rozmraża się lód i śnieg i dzięki temu korozja znacznie
    > zwalnia.

    Ale podwozia? To nadwozie by korodowało. Ale jakoś w żadnym z samochodów
    trzymanych pod chmurką dach nie skorodował tylko to, co jest atakowane w
    związku z jeżdżeniem. Podwozie i owszem po 18 latach tak wyglądało jak
    ta toyota we wszystkich samochodach, ale też one jednak trochę po
    drogach pojeździły, trochę w garażu postały a więc zasadniczo nie od
    tego stania pod chmurką.

    Garaż jest dla fizycznej ochrony samochodu przed kradzieżą czy
    uszkodzeniem. A wiata po to by nie trzeba było rano odśnieżać, ale czy
    po coś więcej? Bo wiata kosztuje chyba tyle samo o ile nie więcej niż
    blaszany garaż, więc może nie mieć żadnego sensu mimo, że taka fajna
    jest :-)

  • 14. Data: 2024-01-22 13:57:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 22.01.2024 o 11:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > No nie.
    > Problemem jest ochładzanie się blach w nocy i kondensacja na nich
    > wilgoci z powietrza, po prostu z powietrza, rankiem.
    > W idealnym garażu powinna panować stabilna temperatura.
    Jaka? tak jak na zewnątrz? bo jak nie to będzie się topił śnieg i lód
    razem z solą która wtedy chrumka auto aż miło.

    > Nieco OT, ale rowery trzymane na loggiach zimą szybko rdzewiały, mimo iż
    A ile warstw lakieru miał rower i powłok antykorozyjnych?
    Zapewne zero dlatego rdzewieją.

    > nic na nie nie padało (obecnie są aluminiowe to mniejszy kłopot), za to
    > powietrze w ruchliwych miejscach zawierało związki wywołujące korozję
    > (siarka itp.).
    Ale w zamkniętym garażu też je masz bo musi mieć wentylację.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2024-01-22 14:06:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > nic na nie nie padało (obecnie są aluminiowe to mniejszy kłopot), za to
    > powietrze w ruchliwych miejscach zawierało związki wywołujące korozję

    ˙ou?? ??z??uspo ??u o? ?q ??z??o ?z?p ? ???u?zpo?zsu ? ?z??zp??? p?z?p
    ??z???pz?q?z ??uz??z?? po??o??s ?q o? op ?s?? z???? ˙uz???? ? ?o?sop
    ??ou ?ls?? ????u ??u?zpz?? o????s z l??opo?o? ??zp?q po??o??s ????s?zs?
    ?p?z?p ? ol?zpo??op ??zp?q ??? ? ????su?puo? op ? ??po??o??s ??s ?zpz??
    oz??up?s?z ???z ,???o? ??u o? po??o??s ?l? ,?z?qo?

    W celu przeczytania odwrócić monitor do góry nogami, stanąć na rękach
    albo przewinąć artykuł do końca :-)

    Dobrze, ale samochod to nie rower, zima zasadniczo jezdzi sie samochodem
    i do kondensacji i tak bedzie dochodzilo a przede wszystkim samochod
    bedzie korodowal z samego jezdzenia nawet jesli noca postoi w garazu.
    Garaz jest po to by samochod fizycznie zabezpieczyc przed kradzieza i
    uszkodzeniem a przy okazji by go nie odsniezac rano.

  • 16. Data: 2024-01-22 14:21:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.01.2024 o 13:57, Janusz pisze:
    > Jaka? tak jak na zewnątrz? bo jak nie to będzie się topił śnieg i lód
    > razem z solą która wtedy chrumka auto aż miło.

    No właśnie, garaż nie jest po to by zabezpieczyć przed korozją chyba, że
    auto wcale nie jeździ. Jak jeździ to czy pod chmurką czy pod wiatą
    będzie korodowało.

    > A ile warstw lakieru miał rower i powłok antykorozyjnych?
    > Zapewne zero dlatego rdzewieją.

    Chciałem powiedzieć, że wszystkie rowery trzymamy pod chmurką przez cały
    rok i zasadniczo nie korodują :-)

  • 17. Data: 2024-01-22 15:10:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.01.2024 o 14:06, io pisze:
    > W celu przeczytania odwrócić monitor do góry nogami, stanąć na rękach

    Bez lustra ani rusz. ;)

    Robert

  • 18. Data: 2024-01-22 16:37:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Bez lustra ani rusz. ;)

    Jakby nie można było normalnie zacytować :-)