  • 1. Data: 2009-04-07 12:12:10
    Temat: [&tp] CUT międzynarodowy
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Zassałem CUT w wersji 03/09:
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358242/Cennik_uslug_t
    elekomunikacyjnych_1.03.2009_r_366839974.pdf
    i popatrzyłem sobie na cenniki międzynarodowe.

    Wygląda na to, że istniejące "od zawsze" 7 do 9 stref międzynarodowych
    odeszło do lamusa (za wyjątkiem IMHO mocno niszowych planów ISDN domowych).
    Obecnie istnieją 4 strefy (w niektórych planach biznesowo na zagraniczne
    komórki 3). Ceny w planie doMowy tp60
    1 - 0,55
    2 - 1,35
    3 - 1,40
    4 - 3,99

    Strefa 1 to stacjonarne w większości krajów europejskich + stacjonarne i
    komórki w USA i Kanadzie.
    Strefa 4 to reszta świata, która do niedawna kosztowała 7,63 (ta
    ostatnia stawka pozostała tylko na satfony).

    Ciekawostki.
    1. Nie znalazłem Hongkongu (chociaż jest Makao) :-) i jakichś wysepek na
    Pacyfiku.
    2. Na stacjonarne na Kanarach jest inna stawka niż do właściwej
    Hiszpanii (w starych strefach było tak chyba z mainland USA i
    Hawajami/Alaską)

    W innych planach struktura cen jest w sumie podobna przy czym cena maks.
    (w strefie 4) może wynosić 3,60 lub 4,22.

    Nie chcę wdawać się tu w dyskusje, że z ze skype'a, betamaxów czy heyah
    jest taniej gdzieś tam, ale się mi tak wydaje, że jest to jednak jakaś
    reakcja na zdrapki Telecośtam czy 708.

    Poza tym, patrzę na tę stawkę za "Resztę świata" która średnio wynosi ok
    4 PLN/min. Era ma w sumie za "egzotykę" zbliżone stawki (4,50 lub 4,14),
    Play też (4 PLN). W Polsacie "egzotyka" jest zasadniczo za 1 lub 2 PLN
    (ale za to Szwajcaria i Islandia są za 4 a Australia, Holandia i Rosja
    za 7 :-P).

    Z powyższego należałoby wnosić, iż żadne połączenie z PL za granicę z
    jakiegokolwiek telefonu do jakiegokolwiek nie powinno kosztować więcej
    niż 4 PLN/min. Pewnie dałoby się jeszcze sporo taniej bez wielkiego bólu
    dla opów (mam oczywiście na myśli dzwonienie bezpośrednie przez 00) - w
    końcu Polsat za wyjątkiem w/w dziwnych wyjątków ma 1 lub 2 PLN do
    większości świata z sekundowym taktowaniem.

    OT - z automatów nie potaniało ;-).

    OT i NTG - oczywiście w mobilnej części Telecom Pologne 9 stref ma się
    doskonale:
    http://www.orange.pl/portal/map/map/postpaid_main?st
    amp=1239104530397
    (a Serbia i Czarnogóra figurują razem, między Monako a Niemcami -
    podejrzewam, że była tam kiedyś w alfabetycznym porządku Nowa Jugosławia
    :-)). W prepaidzie jest zaś po prostu Jugosławia
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2757/2823641
    .pdf :-P

    Przemek

  • 2. Data: 2009-04-07 12:55:43
    Temat: Re: [&tp] CUT międzynarodowy
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > (a Serbia i Czarnogóra figurują razem, między Monako a Niemcami -
    > podejrzewam, że była tam kiedyś w alfabetycznym porządku Nowa
    > Jugosławia :-)). W prepaidzie jest zaś po prostu Jugosławia

    No przed Ni? A może Montenegro? 8-)

    MJ

  • 3. Data: 2009-04-07 15:19:21
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > No przed Ni? A może Montenegro? 8-)

    No.. tak, masz rację :-). Chociaż na Montenegro bym nie stawiał, w końcu
    w tym duecie byli zawsze na drugim miejscu, już prędzej New Yugoslavia
    :-). A tak bardziej na serio, podejrzewam, że ktoś przerabiał tabelkę
    gdy Jugosławia stała się Nową Jugosławią i wkleił w pierwsze miejsce na N...

    Przemek

  • 4. Data: 2009-04-07 21:18:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dla porównania: Sferia jest niezła, do cywilizowanych krajów 0,24 zł/min

    A ciekawe, jak prefiks "1069"?

    Tak czy inaczej w ostanich latach Chorwacja wypadła z telefonicznej cywilizacji, tak
    im wlazły w telekom Szwaby jak nam Francowate.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-04-07 23:42:40
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Dla porównania: Sferia jest niezła, do cywilizowanych krajów 0,24 zł/min

    Ale do tych najmniej cywilizowanych jest 18,29 PLN/min. Poza tym mają w
    cenniku kraj zwany Faraona (Wyspy):-)

    > A ciekawe, jak prefiks "1069"?

    Bez rewelacji http://www.tinyurl.pl/?1Ohm5asK ale ma "normalny" takt 1/1.

    Przemek