  • 11. Data: 2005-02-09 16:00:02
    Temat: Re: tpnet -> ipartners -> akamai?
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Olszewski Konrad [Etop] wrote:
    > Ups Pan chyba z GTS - to ja przepraszam, bo o ile wiem to Dzial L3 GTS
    > rozszyfrowal wreszcie skrot BGP jako "Bardzo Grozny Protokol"

    Ha, ha, ha. Ze śmiechu można się nabawić zajadów.

    > Do Akamai rozsylamy 1219 routow i nie ma tam klas z AS 5617, a jak Pan wie
    > swiat (0/0) jest podzielony na okolo 12500 troche mniejszych routow.
    > Na logike wiec biorac
    > ER:= ilosc rozglaszanych routow przez etop
    > WR:= ilosc routow w fullfeedzie
    > to:
    >
    > If ER < WR AND (Etop nie rozglasza 0/0 = true) then Etop nie rozglasza
    > swiata i nie psuje Akamai.

    A jednak Akamai uznał z jakiegoś powodu za stosowne skierować zapytania
    z TPNET na ten właśnie serwer.
    Wypowiadam się niezależnie niż Jacek; nie zamierzam też nikogo
    krytykować, bo wiadomo że maszyny Akamai także miewają "kwiatki" w
    konfiguracjach. Możliwe więc, że to oni coś namieszali.

    Fakt jest jednak faktem, że cała sprawa nie miała z GTS/IPartners nic
    wspólnego.

  • 12. Data: 2005-02-09 16:58:50
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Olszewski Konrad [Etop] <k...@e...pl> wrote:
> [...]
    > WR:= ilosc routow w fullfeedzie
    > to:
    >
    > If ER < WR AND (Etop nie rozglasza 0/0 = true) then Etop nie rozglasza

    Jeżeli chodzi o prostowanie to na miejscu administratorów
    firmy eTOP Sp. z o.o. nie byłbym taki wyrywny. Zgodzi się Pan zapewne,
    iż prawdziwa jest następująca informacja, zaczerpnięta z bazy danych RIPE:
    inetnum: 80.72.33.32 - 80.72.33.63
    netname: AKAMAI-ETOP
    descr: Akamai-Etop
    descr: Akamai servers collocated in Etop central node
    country: PL

    Dodatkowo, prefix 80.72.32.0/20 rozgłaszany jest przez AS20853. Zatem o
    pomyłce nie ma mowy.

    Przeszukałem zatem logi squida za ostatni miesiąc pod względem występowania
    DIRECT/80.72.33.32 .. DIRECT/80.72.33.63. Od 2 tygodni nic nie ma,
    za to wcześniej znalazłem różne zapytania, oto kilka przykładów:

    1106205858.470 http://images.amazon.com/images/P/B0001AN1GY.01.LZZZ
    ZZZZ.jpg DIRECT/80.72.33.38
    1106206065.080 http://a248.e.akamai.net/f/248/5462/2h/www.simtel.ne
    t/css/common.css DIRECT/80.72.33.39
    1106215844.070 http://www.ikea.com/ms/img/navigation/arrowredright6
    x10.gif DIRECT/80.72.33.39
    1106216475.410 http://i.imdb.com/f279.gif DIRECT/80.72.33.39
    1106218622.258 http://aka.fotovista.com/dev/mini/40310016.jpg DIRECT/80.72.33.39
    1106224407.901 http://www.logitech.com/lang/images/0/4706_mouseover
    .gif DIRECT/80.72.33.39
    1106135145.409 http://search.msn.com/s/common.css DIRECT/80.72.33.39
    1105700854.996 http://smileys.smileycentral.com/cat/22/22_7_45.gif DIRECT/80.72.33.39
    1105606053.878 http://pics.ebaystatic.com/aw/pics/icon/iconNew_16x1
    6.gif DIRECT/80.72.33.38
    1105530610.450 http://www.pandasoftware.com/activescan/imagenes/ani
    2_verde_095.gif DIRECT/80.72.33.38
    1105435321.636 http://www.sonyericsson.com/images/spgc/CWS31AFW_938
    4_27_0_4001.gif DIRECT/80.72.33.39
    1105346016.531 http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/
    v3-19990518/cabpool/WindowsServer2003-KB834707-x86-e
    xpress-plk_7c4c4536c08e284ae5c50d962fb76f0.EXE DIRECT/80.72.33.38
    1102328032.488 http://www.missworld.tv/pix/drop_down_left.gif DIRECT/80.72.33.38

    To tylko kilkanaście z bogatej kolekcji kilku tysięcy zapytań,
    zrealizowanych w dniach 06.12.2004 - 20.01.2005. Rozumiem, że
    to tylko mój, odosobniony przypadek? Bo jeśli nie, to sugestia,
    że zapytania z AS5617 (w moim konkretnym przypadku chodziło o 212.244.0.0/16)
    trafiały do ETOP jest jak najbardziej uzasadniona.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 13. Data: 2005-02-09 21:59:14
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Na zajady proponuje Zovirax (tylko nie odbierajcie tego jako zaczepki ani
    reklamy)

    Ja tam juz nic nie mowie. Jest dobrze - bedzie lepiej.
    A sytuacje z TPSA najlepiej obrazuje dobre amerykanskie powiedzenie:

    "You got it what you`ve paid for"

    I to wszystko

    Wredny Konrad

    PS. Jako ze z Akamai wspolpracujemy czas jakis i pozwolilem sobie im wytknac
    kilka powaznych bugow w ich systemie mappingowym moge chyba Was poinformowac
    iz system kieruje zapytania wedlug 3 zasad i to z takim priorytetem:
    1. Z sesji sterujacej BGP.
    ktora jednak olewa gdy:
    2. Ociazenie serwerow w danej lokalizacji spada ponizej 50 %
    ktora jednak olewa (i w tym momencie zapytania kieruje na oddzielny system z
    przedrostkiem "geo" w nazwie:
    3. Odleglosc geograficzna.
    W tym opisie pominalem systuacje mappingu statycznego (ktory jest olewany z
    gory)

  • 14. Data: 2005-02-10 14:01:26
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl> writes:

> [...]
    > 3. Odleglosc geograficzna.
    > W tym opisie pominalem systuacje mappingu statycznego (ktory jest olewany z

    Czy dobrze zrozumiałem, że z pierwszych dwóch punktów wynika, że
    np. gdy obciążenie naszego akamaia jest większe od 50%, a Waszego
    mniejsze od 50%, to requesty od nas będą kierowane do Was?
    A dlaczego do Was a nie np. do ICMu (przy założeniu, że ICM też
    ogłasza im nasze adresy)?

    A jak konkretnie działa trzecie kryterium? (Proszę o rozwinięcie.)

    Jacek

  • 15. Data: 2005-02-10 16:01:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > 2. Ociazenie serwerow w danej lokalizacji spada ponizej 50 %
    > ktora jednak olewa (i w tym momencie zapytania kieruje na oddzielny system z

    A to samo w sposob zrozumialy mozna prosic?

    MJ

  • 16. Data: 2005-02-11 14:33:56
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Olszewski Konrad [Etop] <k...@e...pl> wrote:
    <CIACH>
> [...]
    > kilka powaznych bugow w ich systemie mappingowym moge chyba Was poinformowac
    > iz system kieruje zapytania wedlug 3 zasad i to z takim priorytetem:
    Tak, zrozumiałe.

    > ktora jednak olewa gdy:
    > 2. Ociazenie serwerow w danej lokalizacji spada ponizej 50 %
    Poniżej? Czyli żeby serwer był widziany w sieci musi mieć non stop
    load przynajmniej na poziomie 50%? Jakoś to mało intuicyjne.

    > ktora jednak olewa (i w tym momencie zapytania kieruje na oddzielny system z
    > przedrostkiem "geo" w nazwie:
    > 3. Odleglosc geograficzna.
    Nie rozumiem. Jak system ocenia odległość geograficzną i kiedy "olewa" dwie
    wcześniejsze zasady?

    > W tym opisie pominalem systuacje mappingu statycznego (ktory jest olewany z
    > gory)
    Dziwne, statyki maja zazyczaj największy priorytet, inaczej nie miałyby
    kompletnie sensu?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    PS: Szukałem wyjaśnienia w sygnaturce, nie ma :(

  • 17. Data: 2005-02-22 12:25:49
    Od: Adam <a...@o...usun.to.pl>

    Ech, znów TPNET->Akmai działa jak chce. Zgłaszał to ktoś już jako awarię ?