  • 11. Data: 2004-11-17 15:25:37
    Temat: Re: traceroute
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

    > W ogóle: to problem przyjmującego.
    >
    > W szczególe: gdzie ma wracać i po co? (Przypomnę, że mowa o traceroute/mtr.)

    Oj, właśnie nie mtr. Po wykryciu drogi (analogicznie jak traceroute),
    mtr opingowuje poszczególne hopy. W tym celu adresy tych hopów powinny
    być osiągalne.
    A w przypadku gdy na łączu pojawiają się adresy prywatne, często zdarza
    się że mtr opingowuje w rzeczywistości całkiem inny host niż to sugeruje
    na liście (bo taki sam prywatny adres jest routowany na jakiś host
    wewnątrz sieci najbliższego operatora).

  • 12. Data: 2004-11-17 19:02:38
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl> wrote:
    > mtr opingowuje poszczególne hopy.

    Może Twój, bo mój to nie. :)

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 13. Data: 2004-11-20 21:56:26
    Od: e2rd <b...@h...universum>

    Adam Wysocki napisał(a):

    > W tym przypadku nie musi wracać.

    Ale to chyba niedobrze ze taki pakiety -generalnie z dowolnym- adresem
    zrodlowym lataja po sieci? (spoof/DoS?)

  • 14. Data: 2004-11-21 00:17:23
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    e2rd <b...@h...universum> wrote:
    > Ale to chyba niedobrze ze taki pakiety -generalnie z dowolnym- adresem
    > zrodlowym lataja po sieci? (spoof/DoS?)

    Ale to całkiem inny problem. I każdy admin sieci powinien pilnować, żeby
    od niego nie wychodziły śmieci.

  • 15. Data: 2004-11-21 01:41:59
    Od: e2rd <b...@h...universum>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > Ale to całkiem inny problem. I każdy admin sieci powinien pilnować, żeby
    > od niego nie wychodziły śmieci.

    A taka telia/tpsa nie powinna tego wycinac? Czy moze byłoby to zbyt
    'meczace' dla routerow?

  • 16. Data: 2004-11-22 08:51:03
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "e2rd" <b...@h...universum> wrote in message
    > A taka telia/tpsa nie powinna tego wycinac? Czy moze byłoby to zbyt
    > 'meczace' dla routerow?
    No fajnie, w przypadku 10/8, 192.168/16 etc. nie jest problemem rozpoznać że
    taki pakiet tutaj się znaleźć nie powinien - ale skąd taka telia, mająca dużo
    klientów, ma wiedzieć, że któryś z ich klientów nie obsługuje takiej sieci
    jeżeli IP źródłowe jest routowalne? Znaczy wiedzieć to w teorii może i ma jak,
    ale podejmować taką decyzję per pakiet... A wycinanie nieroutowalnych w
    Internecie sieci ma sens marny z punktu widzenia DDoS. Każdy sam się powinien
    martwić co od niego wychodzi - jeżeli może wyjść coś, co i tak routowalne w
    Internecie nie jest, to jest to mały (jeśli w ogóle) problem, natomiast jeżeli
    może wyjść cokolwiek, to już jest średnio fajnie.

    Zdrówko.
    --
    [E-Mail:p#75;pl] [GG: 1655827] [TEL: +48 604 90 40 40]
    Legalny sprzęt 802.11a/b http://www.osbridge.pl/

  • 17. Data: 2004-11-22 08:57:07
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > jeżeli IP źródłowe jest routowalne? Znaczy wiedzieć to w teorii może i ma jak,

    powinna obcinać przy źródle tzn. od klienta A puszczać tylko pakiety
    należące do A.

  • 18. Data: 2004-11-22 09:11:41
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    <w...@c...3miasto.net> wrote in message

    > powinna obcinać przy źródle tzn. od klienta A puszczać tylko pakiety
    > należące do A.
    Jasne, a co to, Telia osiedlówki podłącza? Taki klient A może obsługiwać pół
    kraju, wymieniać ruch z kilkunastoma innymi klientami A, tranzytować ich do
    Telii etc. etc. - Ja wiem, można sprawdzić co któredy idzie, ale to wszystko
    kosztuje cenny czas. Per pakiet. Gdyby to było takie proste, to zapewne by to
    zrobili, dla świętego spokoju.

    Zdrówko.

  • 19. Data: 2004-11-22 09:13:40
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    w...@c...3miasto.net wrote:
    > powinna obcinać przy źródle tzn. od klienta A puszczać tylko pakiety
    > należące do A.
    ... albo jego klientów.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 20. Data: 2004-11-22 09:46:20
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > kosztuje cenny czas. Per pakiet. Gdyby to było takie proste, to zapewne by to

    nie jest problem chyba że się ma g. routery na 1mln$ zamist dobrego a 1000