  • 1. Data: 2005-10-11 12:02:35
    Temat: transfer domeny - pytanie
    Od: vova <v...@s...bez.spamu>

    Witam
    Jesli ntg - skierujce na wlasciwa
    Wlasnie probuje uzyskac auth-info dla jednej z naszych domen
    nieszczesliwie zarejestrowanej kilka lat temu w pewnej firmie - do innej
    firmy gdzie utrzymujemy kilkadziesiat domen.
    Domena oczywiscie oplacona, wszystko na tip-top. I teraz posrednik, u
    ktorego byla rejestrowana ta domena wymaga abym na wniosku "Podanie
    Autoryzacyjne" http://www.domainmaker.pl/img/podanie_autoryzacyjne.
    pdf
    podal mu Login i Hasło do swojego panelu zarzadzania domena na joker.com
    (registar)
    Firma , z ktorej chce uzyskac authinfo - ma pelny dostep do mojej domeny
    (jako Domain Contacts i Administrativ)
    Pytania:
    Do czego potrzebe sa tej firmie moje dane autoryzacyjne ?
    Czy u waszych registarow tez podajecie dane autoryzacyjne do swojego
    panelu ?
    Posrednik ma moj adres (poczta z trabką) , adres e-mail, na ktory
    joker.com wysyla np nowe hasla - jesli stare zapomniane itp- czy to nie
    wystraczy ?
    Niestety boje sie podawac te dane. A pokretne i metne odpowiedzi
    administratora - nie wzbudzaja mojego zaufania.

  • 2. Data: 2005-10-11 12:29:42
    Temat: Re: transfer domeny - pytanie
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik vova napisał:
> [...]
    > Do czego potrzebe sa tej firmie moje dane autoryzacyjne ?
    > Czy u waszych registarow tez podajecie dane autoryzacyjne do swojego

    nigdy

    > Posrednik ma moj adres (poczta z trabką) , adres e-mail, na ktory
    > joker.com wysyla np nowe hasla - jesli stare zapomniane itp- czy to nie
    > wystraczy ?

    wystarczy

    > Niestety boje sie podawac te dane. A pokretne i metne odpowiedzi
    > administratora - nie wzbudzaja mojego zaufania.

    i słusznie.

    transfery domen:
    polskich - authinfo dostajesz do ręki od obecnego registrara (listem
    poleconym, faksem, mailem - różnie) i u nowego registrara podajesz te
    kody by przetransferować domenę. Są dwa kody: dla domeny i dla kontaktu.
    Dodatkowo trzeba potwierdzić transfer mailem.
    globalnych .net .com - dtrzymujesz tylko maila z potwierdzeniem
    transferu - nie ma kodów auth.
    pozostałe globalne (.org .info .biz) - posiadają kod auth-code, z
    którym postępujesz jak w przypadku polskiego authinfo dla domeny.

    Nie rozumiem po co komu login do jokera - tam nie uzyska authinfo, co
    najwyżej auth-code, ale jak napisałem wyżej - tylko dla niektórych domen
    globalnych.

    maz

  • 3. Data: 2005-10-11 13:02:50
    Od: vova <v...@s...bez.spamu>

    Użytkownik maz napisał:
> [...]

    > Nie rozumiem po co komu login do jokera - tam nie uzyska authinfo, co
    > najwyżej auth-code, ale jak napisałem wyżej - tylko dla niektórych domen

    i wlasnie tez tak mysle
    to jest domena globalna w *.com - w zwiazku z tym poczta zykla/e-mail`em
    powinienem co dostac ?

    w firmie do ktorej chce przetransferowac otrzymuje taki komunikat:

    "Przepraszamy, transfer domeny xxx.com nie jest możliwy do wykonania.

    Domena jest zablokowana do transferu przez obecnego rejestratora -
    domena ma ustawiony status inny niż ACTIVE, co uniemożliwia dokonanie
    transferu.

    Prosimy o kontakt z obecnym rejestratorem domeny celem odblokowania
    domeny do transferu."

    w zwiazku z tym pytanie - czego wymagac od dotychczasowego posrednika ?

    dzieki za odpowiedzi

  • 4. Data: 2005-10-11 13:20:17
    Od: "ppp" <p...@p...pl>

> [...]
    > do transferu."
    > w zwiazku z tym pytanie - czego wymagac od dotychczasowego posrednika ?

    Jezeli jest to domena *.com to nie potrzebujesz zadnego kodu. Po rozpoczeciu
    transferu na adres mailowy wpisany w kontakcie administracyjnym domeny
    zostanie wyslany mail w ktorym beda informacje w jaki sposob masz
    potwierdzic transfer.
    Ale zeby transfer mogl zostac rozpoczety domena nie moze byc u obecnego
    rejestratora zablokowana. A z tego co piszesz ta domena jest zablokowana
    (moze byc zablokowana przez rejestratora, lub wlasciciela) Sprawdz w WHOIS
    jaki domena ma status. Jezeli Ty jestes wlascicielem domeny to ja odblokuj,
    a jezeli domena jest zablokowana przez rejestratora to popros o wyjasnienia.

  • 5. Data: 2005-10-11 13:26:17
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik vova napisał:
> [...]
    > domeny do transferu."
    >
    > w zwiazku z tym pytanie - czego wymagac od dotychczasowego posrednika ?

    właśnie dlatego że domeny .net i .com nie mają kodów auth wymyślono dla
    nich zabezpieczenie w postaci statusu domeny.

    domyślnie jest status ACTIVE - czyli można domenę transferować w
    dowolnym momencie.
    można natomiast ustawić też status REGISTRAR-LOCK, co określa że
    registrar przyblokował domenę na wypadek przypadkowego transferu.

    aby zmienić status domeny .com należy się zalogować na swój panel u
    obecnego registrara i wyłączyć opcję registrar-lock.

    status domeny można sprawdzić w whois, z tym że aktualizowane jest to
    najczęściej co 24h.

    domenę można przetransferować dopiero wtedy gdy uzyska status ACTIVE.

    jeśli masz dostęp do panelu w jokerze możesz to zrobić sam, jeśli
    natomiast ma ten dostęp obecny pośrednik - on powinien zmienić status w
    twoim imieniu.

    Nowy pośrednik / registrar nie potrzebuje haseł do panelu administracyjnego.

    maz

  • 6. Data: 2005-10-12 06:41:18
    Od: vova <v...@s...bez.spamu>

    Użytkownik maz napisał:

    Witam ponownie

    > aby zmienić status domeny .com należy się zalogować na swój panel u
    > obecnego registrara i wyłączyć opcję registrar-lock.

    wylaczylem opcje lock - domena zmienila status na "production" dalej nie
    mozna jej przetransferowac - poniewaz nie jest active.
    Pytanie - czekac az registar "z automata" zmieni status z production na
    active ? czy moze juz tak zostanie ?
    przyznam , ze nigdy nie mialem taki problemow z transferem - byc moze
    dlatego, ze rejestruje teraz w normalnych firmach -;)