  • 1. Data: 2012-10-25 10:04:02
    Temat: [trollowanie] C.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mamy końcówkę roku 2012, za chwilę koniec świata, a szósta już odsłona
    wciąż tej samej, kiepskiej, blisko czteroletniej matrycy dynamicznie
    jeszcze gorsza niż poprzednio:
    http://www.optyczne.pl/189.8-Test_aparatu-Canon_EOS_
    650D_Zakres_tonalny.html

    Ja wiem, że ten parametr wyjątkowo ciężko sprzedać w ulotkach, ale ci,
    co zainwestowali w C. chyba się stresują...
    (uprzedzając - to nie ja)

    --
    pozdrawia Adam
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/

  • 2. Data: 2012-10-25 10:28:17
    Temat: Re: [trollowanie] C.
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ja wiem, że ten parametr wyjątkowo ciężko sprzedać w ulotkach,

    Otóż to.
    Więc dla tego targetu nie ma co topić kasy niepotrzebnie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2012-10-25 11:29:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    650D_Zakres_tonalny.html
    > Ja wiem, że ten parametr wyjątkowo ciężko sprzedać w ulotkach, ale ci,

    To nie jest lustrzanka dla fotografów! Ja ją kupiłem jako drugie body z
    przeznaczeniem do filmowania. W tej cenie nie da się obecnie kupić lepszej
    "kamery".

    A co do samego testu to mimo, że uważam ten portal za jeden z bardziej
    rzetelnych to tym razem się nie popisali - zupełnie pominęli testy nowego
    systemu AF wykorzystującego czujniki z matrycy i współpracę z nowym typem
    obiektywów.

    To oczywiście nie wypływa na zakres tonalny, ale jak pisałem to jest body
    dla filmowców: mikrofon stereo, odchylany ekran, osobna pozycja przełącznika
    do filmów, płynny AF przy współpracy z nowym typem obiektywów.

    > co zainwestowali w C. chyba się stresują...
    > (uprzedzając - to nie ja)

    A dlaczego miałbym się stresować? Moje inne body nie przestały robić zdjęć
    tylko dlatego, że Canon wypuścił kamerę jako następcę aparatu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-10-25 11:39:08
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-10-25 11:29, Ergie pisze:

    > To nie jest lustrzanka dla fotografów! Ja ją kupiłem jako drugie body z
    > przeznaczeniem do filmowania. W tej cenie nie da się obecnie kupić
    > lepszej "kamery".

    Dość odważne stwierdzenie ;) W tej cenie można wybrać spośród kilku
    modeli SLT z jeszcze lepszym AF przy filmowaniu, nowe Nexy też mają
    fazowy na matrycy, który spisuje się lepiej niż ten hybrydowy z Canona.
    W m4/3 też się znajdą godni konkurenci dla tego Canona.

> [...]
    > rzetelnych to tym razem się nie popisali - zupełnie pominęli testy
    > nowego systemu AF wykorzystującego czujniki z matrycy i współpracę z

    Dpreview zrobiło już jakiś czas temu porównanie tego hybrydowego AF.
    Generalnie szału nie ma i konkurencja potrafi lepiej, dużo lepiej.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2012-10-25 12:19:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > matrycy, który spisuje się lepiej niż ten hybrydowy z Canona. W m4/3 też
    > się znajdą godni konkurenci dla tego Canona.

    Z mikrofonem stereo, możliwością podpięcia zewnętrznego, odchylanym ekranem
    i trybem manualnym?

    > Dpreview zrobiło już jakiś czas temu porównanie tego hybrydowego AF.
    > Generalnie szału nie ma i konkurencja potrafi lepiej, dużo lepiej.

    Nie wiem jak to jest w Olku, ale w sony nie jest lepiej. Szybciej tak, ale
    nie lepiej. W trakcie filmowania istotne jest aby ostrość była płynnie
    przenoszona z obiektu na obiekt i to właśnie zapewnia nowy AF z nowymi
    obiektywami. A do tego aby było płynnie Sony by też musiało wypuścić szkła z
    silniczkiem krokowym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-25 15:25:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-25 11:29, Ergie pisze:
    > To nie jest lustrzanka dla fotografów! Ja ją kupiłem jako drugie body z
    > przeznaczeniem do filmowania. W tej cenie nie da się obecnie kupić
    > lepszej "kamery".

    Taaak? :)

> [...]
    > body dla filmowców: mikrofon stereo, odchylany ekran, osobna pozycja
    > przełącznika do filmów, płynny AF przy współpracy z nowym typem obiektywów.

    Jest tryb manualny audio, bez kompresji dynamiki (nie mylić z kompresją
    stratną), ze wskaźnikiem wysterowania? Bo jeśli nie, to można tym
    najwyżej wesela kręcić.
    Podobnie AF, też nie używa się praktycznie w ogóle przy poważnym
    robieniu filmu. Zresztą działanie af na samplach jest żałosne.
    Nadal w trybie filmowym (lv) pracuje w uproszczonym trybie, przede
    wszystkim brak dynamiki dostępnej w trybie foto.
    Na (nie)szczęście dotyczy to właściwie wszystkich aparatów.

    > A dlaczego miałbym się stresować? Moje inne body nie przestały robić
    > zdjęć tylko dlatego, że Canon wypuścił kamerę jako następcę aparatu :-)

    Jeśli cieszy Cię 6EV, to nie masz powodów do zmartwień.

    --
    pozdrawia Adam
    /zrobiłem tak dobre zdjęcie, że nikomu nie pokażę, bo jeszcze kto

  • 7. Data: 2012-10-25 16:23:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Taaak? :)

    Zaproponuj coś lepszego :-)

    > Jest tryb manualny audio, bez kompresji dynamiki (nie mylić z kompresją
    > stratną), ze wskaźnikiem wysterowania? Bo jeśli nie, to można tym najwyżej
    > wesela kręcić.

    Na razie to chrzciny i roczki, do wesela chyba go zdążę zmienić :-) Pisałem
    "kamera" w kontekście amatorskim do takich właśnie rodzinnych imprez a nie
    do kręcenia profesjonalnych klipów.

    > Jeśli cieszy Cię 6EV, to nie masz powodów do zmartwień.

    Nie mam telewizora który pokaże więcej więc mi to zwisa, a filmów z cieni
    ciągnąć nie będę. Jak będę chciał aparat do robienia zdjęć to kupię Nikona
    (Pentaks i Sony ciągle mają mało długich szkiełek na rynku wtórnym), ale
    jako kamera 650D jest ok.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-10-25 16:42:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-25 16:23, Ergie pisze:
    > Zaproponuj coś lepszego :-)

    Nie wiem, czy znajdziemy coś lepszego do filmów, ale z pewnością prawie
    każdy sprzęt tak filmujący zrobi lepsze zdjęcia, a nie raz taniej.

    > Nie mam telewizora który pokaże więcej więc mi to zwisa

    Ehm... chyba troszkę nie wiesz, o co w tym biega :)

    > a filmów z
    > cieni ciągnąć nie będę.

    Wystarczy na początek operować kontrastem w menu... byle było z czego.

    > Jak będę chciał aparat do robienia zdjęć to
    > kupię Nikona (Pentaks i Sony ciągle mają mało długich szkiełek na rynku
    > wtórnym), ale jako kamera 650D jest ok.

    Nikon może tu dokładnie to samo.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm, powstałaby wielka menda/

  • 9. Data: 2012-10-25 22:35:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Jest tryb manualny audio, bez kompresji dynamiki (nie mylić z
    > kompresją stratną), ze wskaźnikiem wysterowania? Bo jeśli nie, to
    > można tym najwyżej wesela kręcić.

    Wystarczy dokupić oddzielny rejestrator (np. niedrogie "amatorskie"
    Olympusa), można robić sync z dźwiękiem z aparatu.
    Chcesz mieć zewnętrzny mikrofon wpięty na długim kablu do aparatu?
    Zresztą w ogóle jeden mikrofon? Chyba że na weselu :-)

    > Podobnie AF, też nie używa się praktycznie w ogóle przy poważnym
    > robieniu filmu.

    Zależy od rodzaju filmu. Jak ktoś kręci w studio i może trenować do
    skutku to jasne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2012-10-25 22:52:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Wystarczy dokupić oddzielny rejestrator (np. niedrogie "amatorskie"
    > Olympusa), można robić sync z dźwiękiem z aparatu.

    Toteż od wieków właśnie tak się robi :)

    > Zależy od rodzaju filmu. Jak ktoś kręci w studio i może trenować do
    > skutku to jasne.

    Poza nielicznymi wyjątkami w prawie każdym wypadku (poza pracą na żywo,
    a i to nie zawsze).

    --
    pozdrawia Adam
    /Polsko, ojczyzno moja, gdzie Quinlan Private Golub buduje Enterprise