  • 1. Data: 2012-10-25 11:55:05
    Temat: uszkodzone zdjecia
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    co powoduje ze zdjecia uszkadzaja sie w ten sposob:
    http://www.abload.de/img/dscn01128katw.jpg ?

  • 2. Data: 2012-10-25 12:06:27
    Temat: Re: uszkodzone zdjecia
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> wrote:

    > co powoduje ze zdjecia uszkadzaja sie w ten sposob:
    > http://www.abload.de/img/dscn01128katw.jpg ?

    IMHO uszkodzenie pliku w części początkowej, "zarządzającej"
    strumieniem danych (chyba dałoby się obraz ręcznie naprawić?). Częstszym
    przypadkiem jest kaszanka wierszami w prawo i w dół obrazu od miejsca
    uszkodzenia pliku.

    [mr.]

  • 3. Data: 2012-10-25 12:12:32
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On Thu, 25 Oct 2012 11:55:05 +0200, Piotr wrote:

    > co powoduje ze zdjecia uszkadzaja sie w ten sposob:
    > http://www.abload.de/img/dscn01128katw.jpg ?

    Komóra w kieszeni spodni... Blisko klejnotów. Ja bym się bał...

    --
    Dariusz Laskowski
    darlas at post.pl

  • 4. Data: 2012-10-25 14:40:45
    Od: Piotr <p...@i...pl>

> [...]
    > strumieniem danych (chyba dałoby się obraz ręcznie naprawić?). Częstszym
    > przypadkiem jest kaszanka wierszami w prawo i w dół obrazu od miejsca

    A w jaki sposob powstaja takie uszkodzenia?moze przy naglym przerwaniu
    kopiowania zdjecia?

  • 5. Data: 2012-10-25 15:09:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> wrote:

    > A w jaki sposob powstaja takie uszkodzenia?moze przy naglym przerwaniu
    > kopiowania zdjecia?

    HGW, ale pewnie coś w tym rodzaju.

    Skoki napięcia, zakłócenie w buforze pamięci; a ja np. kiedyś dość
    długo miałem kłopot ze zdiagnozowaniem podobnego problemu, gdy na 1GB
    RAM-y zainstalowałem Win'98 (limit obsługi do 7xxMB) i mimo
    odpowiedniego wpisu okazało się, że sobie z tym RAM-em nie radzi.

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-10-25 15:12:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> wrote:

    [...]
    > A w jaki sposob powstaja takie uszkodzenia?moze przy naglym przerwaniu
    > kopiowania zdjecia?

    Uszkodzony RAM/HDD/Flash to też byłby pewnie dobry trop, gdyby
    problem zdarzał się częściej.

    [mr.]

  • 7. Data: 2012-10-25 15:33:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup
    >co powoduje ze zdjecia uszkadzaja sie w ten sposob:
    >http://www.abload.de/img/dscn01128katw.jpg ?

    Wszystkie ? A chkdsk na karcie robiles ?
    To sa kawalki jednego zdjecia czy kilku ?

    Wystarczy dowolne przeklamanie w pliku - jpg zapisuje informacje o
    kolejnych kwadratach 8x8 pikseli, dane sa skompresowane, wystarczy
    doslownie 1 bit zmieniony, aby odczytano zle informacje o takim
    kwadracie, a co wiecej - z kilku nastepnych. Zanim odzyska sie
    sychronizacje, to mozna zgubic pare kwadradow, i efekt bedzie prawie
    jak wyzej - do pewnego miejsca dobrze, a ponizej zdjecie przesuniete i
    zawiniete.

    Ale tu mi wyglada jakby dolna czesc byla z innego zdjecia - wiec
    sprawdzilbym czy pliki na karcie nie sa skrosowane. Skutek zbyt
    czestego wyciagania z pracujacego systemu :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-10-25 23:06:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > sychronizacje, to mozna zgubic pare kwadradow, i efekt bedzie prawie
    > jak wyzej - do pewnego miejsca dobrze, a ponizej zdjecie przesuniete i

    No nie, takiego efektu to sobie nie wyobrażam.

    > Ale tu mi wyglada jakby dolna czesc byla z innego zdjecia - wiec
    > sprawdzilbym czy pliki na karcie nie sa skrosowane. Skutek zbyt
    > czestego wyciagania z pracujacego systemu :-)

    To jest jednak jedno zdjęcie, tylko dziwnie pocięte i ze zmienionymi
    parametrami. Dobrze byłoby wiedzieć jak dokładnie to powstało.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2012-10-27 13:43:35
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    > Uszkodzony RAM/HDD/Flash to też byłby pewnie dobry trop, gdyby
    > problem zdarzał się częściej.
    >
    > [mr.]

    Byc moze cos z tego ale narazie sie nie powtarzaja uszkodzone zdjecia.

  • 10. Data: 2012-10-27 13:43:45
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    > No nie, takiego efektu to sobie nie wyobrażam.

    > To jest jednak jedno zdjęcie, tylko dziwnie pocięte i ze zmienionymi
    > parametrami. Dobrze byłoby wiedzieć jak dokładnie to powstało.

    Jak powstalo juz nie wiem gdyz mialem to zdjecie w niesegregowanych
    ktore kiedys tam skopiowalem.Nie wiem czy z karty czy z dysku.