  • 11. Data: 2012-02-22 22:55:32
    Temat: Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):
    > No, a użytkownik może sobie cofnąć zegar ;)
    > W programie shareware takie zabezpieczenia są trochę pozbawione sensu,
    > bo bardziej zaawansowany użytkownik i tak sobie poradzi. Ale jak już
    > chcesz to w Windowsie dla aplikacji jest klucz HKCU/Software lub
    > HKLM/Software.

    Aplikacja chodzi z prawami użytkownika, więc do HKLM nie będzie miała
    dostępu o ile nie jest to użytkownik z prawami administratora. Lepiej do
    HKLM pisać w trakcie instalacji a podczas pierwszego urchomienia do HKCU.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2012-02-22 22:57:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    szyk <s...@o...pl> napisał(a):
    > Witam
    > Chcę napisać i wydać program typu shareware i potrzebuję wiedzieć czy na
    > systemie był on już uruchomiony i jeśli tak kiedy to było. Więc muszę
    > jakoś ukryć gdzieś tą datę w systemie. Nie wiem nawet co wpisywać w
    > wyszukiwarkę w tym temacie. Interesują mnie systemy Windows i Linux.
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru systemowego,
    > ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.
    > dzięki i pozdro
    > Szyk

    W Windows IMO dobrym pomysłem byłoby pisać do alternatywnego strumienia
    katalogu domowego użytkownika, czyli np. C:\Users\Grzegorz:dataInstalacji
    Przeciętny użytkownik nie ma pojęcia o strumieniach, więc będzie miał
    problem z chakierowaniem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2012-02-22 23:19:01
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.02.2012 r. 16:45, Adam Klobukowski pisze:
    > Ale tam nie ma pewności co się z tym stanie np. podczas restartu.
    "Profil" (nomenklatura Windy pod Linuxem) tymczasowy (guest user) też
    nie daje tej pewności. Oczywiście istnieją sposoby, by ustalić, czy jest
    czy nie jest tymczasowy.
    Akurat IIRC /var[/spool]/mail i chyba /var/spool są gwarantowane przez
    LSB jako nieulotne.
    A, znalazłem. Na pewno jest [/var]/opt:
    <http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#VAROPT
    VARIABLEDATAFOROPT>

  • 14. Data: 2012-02-23 00:00:05
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.02.2012 r. 23:57, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > C:\Users\Grzegorz:dataInstalacji Przeciętny użytkownik nie ma pojęcia o
    > strumieniach, więc będzie miał problem z chakierowaniem.
    Może dostać ostrzeżenie od programu antywirusowego/antyrootkitowego.

  • 15. Data: 2012-02-23 00:25:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    n...@m...invalid <n...@m...invalid> napisał(a):
    > Może dostać ostrzeżenie od programu antywirusowego/antyrootkitowego.

    Tak. Zależy na ile taki program ufa instalatorom.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2012-02-23 08:18:27
    Od: Dsue <d...@w...pl>

    On 2012-02-22 13:07:02 +0000, szyk <s...@o...pl> said:

> [...]
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    Generuj szyfrowany klucz z datą oraz ilością dni dla twojej wersji przy
    pierwszym uruchomieniu i sprawdzaj. A tym którzy wykupią licencję
    rozdawaj klucz z ilością dni ustawioną na np. 0 (czyli bez limitu) i
    datą zakupu.

    A jeśli przypadkiem komputer podłączy się do internetu to niech program
    weryfikuje klucz z twoją bazą na serwerze i jeśli napotka na jakieś
    "hocki-klocki" to usuwa klucz (licencję) z komputera delikwenta.

    Pozdr
    Dsue

  • 17. Data: 2012-02-23 11:48:14
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 14:07:02 +0100, szyk napisał(a):

> [...]
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    Sposobów zabezpieczenia programu jest tyle samo ile jest sposobów obejścia
    zabezpieczeń.:)

  • 18. Data: 2012-02-23 12:13:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.02.2012 09:18, Dsue pisze:
> [...]
    > weryfikuje klucz z twoją bazą na serwerze i jeśli napotka na jakieś
    > "hocki-klocki" to usuwa klucz (licencję) z komputera delikwenta.

    Naprawdę podziwiam ilość czasu (a więc i pieniędzy) poświęcaną na
    "zabezpieczanie" oprogramowania przed legalnym użytkownikiem.

    Pirat pobierze crack i nie będzie się martwił o to, że jak zmieni mu się
    po wymianie sprzętu MAC albo serial napędu cd to będzie musiał
    przechodzić ponownie proces aktywacji udowadniając po drodze, że nie
    jest wielbłądem. Legalny użytkownik zapłacił to niech cierpi.

    Michoo

  • 19. Data: 2012-02-23 12:17:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-23 13:13, Michoo pisze:

> [...]
    > przechodzić ponownie proces aktywacji udowadniając po drodze, że nie
    > jest wielbłądem. Legalny użytkownik zapłacił to niech cierpi.

    No właśnie nie zapłacił jeszcze;)

    BTW, jak sie sprawdza model z Total Commandera?
    tam wersja testowa nie ma ograniczenia czasowego,
    a jedynie co jakiś czas wyskakuje okienko przypominające,
    by zapłacić i kilka guzików do wciśnięcia.
    Mnóstwo osób tego używa, chyba większość w wersji
    niezarejestrowanej, ale może jednak dzieki popularności
    wyszli lepiej?

    pzdr
    bartekltg

  • 20. Data: 2012-02-23 14:28:29
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    On 2012-02-23 13:17, bartekltg wrote:

    > BTW, jak sie sprawdza model z Total Commandera?

    wnioskując że jest rozwijany przez tyle lat to chyba dobrze :)

    --
    Tomek