  • 1. Data: 2018-07-02 00:28:07
    Temat: unifikacja kolorow znakow drogowych?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Myslalem, ze takie sprawy jak kolor znakow drogowych sa ujednolicone w
    calej Europie...

    Tymczasem guzik prawda: jestem teraz w Islandii i zamiast blałego tła na
    znakach zakazu (np zakaz zawracania, zakaz wjazdu) lub na znakach z limitem
    prędkości tło jest żółte!!!

    Co jest grane? W innych państwach też są różne kolory?

    Tu w Islandii często też występuje znak którego nie widuję w Polsce: zakaz
    wjazdu ciągników rolniczych, z rysunkiem czernego traktorka, na oczywiście
    żółtym tle, bo jakby inaczej...

  • 2. Data: 2018-07-02 19:57:05
    Temat: Re: unifikacja kolorow znakow drogowych?
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 1 Jul 2018 22:28:07 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >Co jest grane? W innych państwach też są różne kolory?

    Też.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_European
    _road_signs

    >Tu w Islandii często też występuje znak którego nie widuję w Polsce: zakaz
    >wjazdu ciągników rolniczych, z rysunkiem czernego traktorka, na oczywiście
    >żółtym tle, bo jakby inaczej...

    Zakaz wjazdu czy zakaz ruchu? Bo jak to drugie to w Polsce jest
    widywane.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 3. Data: 2018-07-02 20:20:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >na
    >znakach zakazu (np zakaz zawracania, zakaz wjazdu) lub na znakach z

    Islandia to taka sobie Europa.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Convention_on_R
    oad_Signs_and_Signals

    >Co jest grane? W innych państwach też są różne kolory?

    Myslalem, ze o odcienie chodzi.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_European
    _road_signs

    A zobacz te gustowne kapelusiki
    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_European
    _road_signs#/media/File:Czech_Republic_road_sign_A_1
    1.svg
    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_European
    _road_signs#/media/File:B30cr.jpg
    https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_European
    _road_signs#/media/File:Czech_Republic_road_sign_A_1
    2.svg
    https://en.wikipedia.org/wiki/File:C07acr.jpg

    Zreszta caly ten "pedestrian only" ciekawy - widac caly przekrój
    filozofii gender :-)

> [...]
    >zakaz
    >wjazdu ciągników rolniczych, z rysunkiem czernego traktorka, na

    No bo rolnicy by protestowali, choc z drugiej strony ... jakby
    protetowali, to
    http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/1,14163
    7,17391764,A_gdyby_rolnicy_wjechali_na_traktorach_do
    _Warszawy_.html

    J.

  • 4. Data: 2018-07-02 20:47:44
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > wjazdu ciągników rolniczych, z rysunkiem czernego traktorka, na oczywiście

    Szwecja też ma żółte, może dlatego że mają tam dużo śniegu i takie są lepiej
    widoczne na białym tle?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2018-07-02 20:50:26
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 02-07-2018 o 00:28, Pszemol pisze:
> [...]
    > wjazdu ciągników rolniczych, z rysunkiem czernego traktorka, na oczywiście

    Jak najbardziej jest w Polsce.

    https://znaki-drogowe.dlakierowcy.info/s/4089/77039-
    lista/241201-Znak-B-6-Zakaz-wjazdu-ciagnikow-rolnicz
    ych.htm

    yabba

  • 6. Data: 2018-07-02 22:18:55
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

> [...]

    _road_signs

    > Zakaz wjazdu czy zakaz ruchu? Bo jak to drugie to w Polsce jest

    oznacza zakaz ruchu ciągników rolniczych

    Taka pokrętna definicja :) Ale jednak to ten pierwszy znak jest widywany ;P

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2018-07-03 00:19:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:

    > Szwecja też ma żółte, może dlatego że mają tam dużo śniegu i takie są lepiej
    > widoczne na białym tle?

    A to jest ciekawa interpretacja - podoba mi sie!

  • 8. Data: 2018-07-03 00:20:30
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Jak najbardziej jest w Polsce.
    >
    > https://znaki-drogowe.dlakierowcy.info/s/4089/77039-
    lista/241201-Znak-B-6-Zakaz-wjazdu-ciagnikow-rolnicz
    ych.htm

    No właśnie nie taki - poza żółtym tłem ciągnik jest przekreślony ukośną
    czerwoną kreską...
    https://goo.gl/images/6HwTwa

  • 9. Data: 2018-07-03 10:09:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 1 Jul 2018 22:28:07 -0000 (UTC), w <phbkhn$qsj$1@dont-email.me>, Pszemol
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Tymczasem guzik prawda: jestem teraz w Islandii i zamiast blałego tła na
    > znakach zakazu (np zakaz zawracania, zakaz wjazdu) lub na znakach z limitem
    > prędkości tło jest żółte!!!

    Normalne na północy z powodu śniegu -- są lepiej widoczne.
    Z kolei na kontynencie masz białe z powodu żółtych jesiennych liści.

  • 10. Data: 2018-07-03 11:34:56
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 03-07-2018 o 00:20, Pszemol pisze:

> [...]
    ych.htm

    > No właśnie nie taki - poza żółtym tłem ciągnik jest przekreślony ukośną

    Chodzi Ci o to, że inny jest rysunek traktorka? Bo w swoim pierwotnym
    poście nic nie pisałeś o czerwonej ukośnej linii.

    yabba