  • 1. Data: 2018-07-01 09:00:01
    Temat: Czym przykleic czujnik do szyby
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wyswietlacz od czujnika cofania mam puszczony pod podsufitka i ma być
    przyklejony na górze przedniej szyby.
    Niestety probowałem kilku rodzajów tasmy dwustronnej (niby jakies mega
    silne) i za kazdym razem kiedy przyjdzie mocniejsze słonce to to sie
    odkleja.
    Czym to cholerstwo przykleic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 2. Data: 2018-07-01 09:36:30
    Temat: Re: Czym przykleic czujnik do szyby
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.07.2018 o 09:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Niestety probowałem kilku rodzajów tasmy dwustronnej (niby jakies mega
    > silne) i za kazdym razem kiedy przyjdzie mocniejsze słonce to to sie

    kleljem do szyb!!!!!!!!111jeden jeden
    http://www.boll.pl/kleje-i-akcesoria-7/boll-klej-do-
    szyb-samochodowych-93
    jak zaczniesz nim kleić inne przedmioty w domu i okolicy, to wyrzucisz
    większość innych lepideł.

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-07-01 09:46:33
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 01.07.2018 09:36, ToMasz pisze:

    > kleljem do szyb!

    Ale jak trzeba będzie przenieść ustrojstwo w inne
    miejsce, to tego kleju na szybie już nie zmyjesz
    niczym. Pozostaje tylko usuwanie mechaniczne,
    kończące się zwykle podrapaniem szyby.

  • 4. Data: 2018-07-01 10:39:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 01 Jul 2018 09:46:33 +0200, collie napisał(a):

    > Ale jak trzeba będzie przenieść ustrojstwo w inne
    > miejsce, to tego kleju na szybie już nie zmyjesz
    > niczym. Pozostaje tylko usuwanie mechaniczne,
    > kończące się zwykle podrapaniem szyby.

    To poliuretan. Powinien mięknąć po nagrzaniu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-07-01 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > To poliuretan. Powinien mięknąć po nagrzaniu.

    No własnie chodziłoby o coś takiego co w razie "w" da się w miare
    bezinwazyjnie usunać.
    Wyswietlacz jest mały i lekki - gdzies tak 10cm x 1cm. Ile tego kleju
    dac? 1cm2 bedzie ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 6. Data: 2018-07-01 13:29:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 01 Jul 2018 10:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

    > Ile tego kleju
    > dac? 1cm2 bedzie ok?

    Nie znam konstrukcji. Zasada ogólna - czym mniej kleju tym lepiej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-07-01 13:30:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-01 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > bezinwazyjnie usunać.
    > Wyswietlacz jest mały i lekki - gdzies tak 10cm x 1cm. Ile tego kleju

    Jestem zwolennikiem powiedzenia, że jak chcesz coś mieć dobrze zrobione,
    to zrób sobie to sam.

    Ale tym razem zaryzykuję: może podjedź da jakiegoś lepszego zakładu
    zajmującego się szybami samochodowymi. W wielu modelach są teraz
    lusterka klejone do szyby. Taki np. Pilkington z reguły dostarcza już
    szybę z gotowym gniazdem do mocowania lusterka, ale niektórzy gorsi
    wytwórcy dają same gołe szyby. Zakłady takie mają wprawę w przeklejaniu
    lusterek ze starej szyby na nową. Może w cenie kupienia kleju (gdybyś
    chciał sam to robić) będziesz miał kompletną usługę razem z materiałem.

    Druga rzecz: taki klej podgrzany do wysokiej temperatury zachowuje się
    podobnie jak guma do żucia.
    Przednie lampy samochodowe, które mają klosze klejone do obudowy przed
    rozklejeniem wkłada się na chwilę do wrzątku. Klej odchodzi jednym
    ruchem. Lepszy klej nie zostawia śladów, gorsze zostają na kloszu, ale
    dość łatwo je zdjąć. Na obudowie (czyli na tworzywie sztucznym)
    praktycznie zawsze zostaje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-07-01 13:33:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie znam konstrukcji. Zasada ogólna - czym mniej kleju tym lepiej.

    Starzy stolarze mawiali:
    Klej najlepij trzyma, jak go nima.

    Im prasa była mocniejsza (w sensie więcej kleju wycisnęła = mniej kleju
    zostało) tym lepsza wytrzymałość spoiny. Analogicznie w innych
    sytuacjach, np. szewc, kaletnik.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-07-01 13:55:42
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 01.07.2018 o 13:30, Adam pisze:

    > Zakłady takie mają wprawę w przeklejaniu
    > lusterek ze starej szyby na nową. Może w cenie kupienia kleju (gdybyś
    > chciał sam to robić) będziesz miał kompletną usługę razem z materiałem.
    obawiam się nikt mu tego nie zrobi za 10zł za 20 albo 25 dostanie bolla
    w lokalnym sklepie. jak przyklei kropelką albo distalem, to mu za parę
    lat pęknie szyba. każdy klej z szyby usunie, bo szyba jest twardsza.
    myjką do garów na przykład

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-07-01 15:12:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, July 1, 2018, 9:36:30 AM, you wrote:

> [...]
    szyb-samochodowych-93
    > jak zaczniesz nim kleić inne przedmioty w domu i okolicy, to wyrzucisz

    Taśmą do przyklejania Viatolla do szyby? Uchwyt z kawałkiem taśmy
    kosztuje bodaj 6 PLN. Ale nie pamiętam, czy tam już taśma jest z
    jednej strony przyklejona czy jeszcze nie.

    --
    Best regards,
    RoMan