  • 1. Data: 2009-07-24 10:24:43
    Temat: [upgrade] AGP Radeon9200 -> ? / Athlon 2000+ -> ?
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Witam serdecznie.
    Przymierzam si do "lekkiej" rozbudowy komputera mojej
    matki. Komputer ten gwnie suy do... gier przygodowych.
    (Od Monkey Island poczynajc, a koczc na Secret Files 2).

    Czasy takie, e nawet gry przygodowe potrafi wymaga do
    sporej wydajnoci od strony zarwno GPU, jak i CPU + RAM.

    Komputer jest "starszej daty", musi jeszcze wytrzyma
    z rok, wtedy bdzie kupiony nowy.

    Z racji tego, e wypadem cakowicie z obiegu (sprzt
    do gier itd. - zatrzymaem si na etapie voodoo i TNT2),
    to prosz o pomoc.

    Obecna sytuacja:

    MB: Gigabyte 7VASMFS (KT600 (poudniowy mostek: VT8237))
    Wynalazek, ktrego uywa fujitsu-siemens:
    http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...7VASFS-
    FS_d.pdf

    Siedzi w niej procesor:
    AMD Athom XP 2000+ (~1666MHz 133MHz (FSB333MHz) x12.5)
    Socket A (462)

    Grafika: AGP slot 4X (1.5V) / 8X(0.8V)
    (siedzi leciwwy Radeon 9200, co chyba wanie
    wymaga najwaniejszej modernizacji).

    Pami - dwa sloty, oba zajte:
    PC3200 (200MHz) 2x256MB

    ----
    Co proponujecie, eby nie kosztowao to ceny poowy
    nowego komputera?

    - karta graficzna... Co wsadzi na AGP (chyba nVidia), eby
    to jeszcze pochodzio i wytrzymaa MB (zasilacz jest mocny).
    Jaki model z allegro?

    - ram (dokupi 1024MB, wywal jedn 256MB)
    - procesor - czy ma sens upgrade do AMD do ~XP3200+ ?

    ps. siedzi na tym WinXP SP3

    pozdrawiam,

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2009-07-24 11:10:04
    Temat: Re: [upgrade] AGP Radeon9200 -> ? / Athlon 2000+ -> ?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > - karta graficzna... Co wsadzi na AGP (chyba nVidia), eby
    > to jeszcze pochodzio i wytrzymaa MB (zasilacz jest mocny).

    Swego czasu wymieniłem Radeona 9550 na X1950 GT - efekt: starsze gry
    chodzące płynnie na nisko-średnich ruszyły płynnie na wysokich; nowsze gry
    kulejące na niskich kulały nadal, mimo podkręconego procesora (2000+ 1666MHz
    @ 2600+ 2080 MHz), najnowsze nie ruszyły wogóle ze względu na brak
    instrukcji SSE2 w procesorze - szkoda 250 zł

    Do takiego komputera brałbym jednak jakąś kartę obsługującą DX 9.0c i
    shadery 3.0 (można pociupać np. w Bioshock) ale przede wszystkim więcej RAM
    (+1024MB) - jaką? - zależy od tego ile chcesz na nią wydać

    > - procesor - czy ma sens upgrade do AMD do ~XP3200+ ?

    Nie. Do filmów 1080 i 720 zbyt wolny, do gier również, ponadto bez SSE2.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2009-07-24 11:24:24
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Warto też rozważyć (jeśli można przeznaczyć ~1k PLN)
    zakup E5200 + płyty na P31 + HD4850 + RAM DDR2
    jako alternatywę dla rozbudowy starego komputera o RAM i grafikę w łącznej
    cenie ~300 zł

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 4. Data: 2009-07-24 11:24:49
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Michał wrote:

> [...]
    > shadery 3.0 (można pociupać np. w Bioshock) ale przede wszystkim więcej
    > RAM (+1024MB) - jaką? - zależy od tego ile chcesz na nią wydać

    Hej,
    ogólnie mam nadzieję, że typowe gry przygodowe (point&click a nie
    TombRider) jeszcze podziałają. Mnie właśnie najbardziej interesuje
    k. graficzna na AGP, co będzie działać na takiej płycie i właśnie nie
    będzie majątku kosztować. Coś za 200zł kupię? Przyglądać się np.
    takiej aukcji?
    http://www.allegro.pl/item693765584_palit_radeon_x19
    50_gt_512_mb_256bit_ddr3.html

  • 5. Data: 2009-07-24 11:42:22
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Michał wrote:
    > Warto też rozważyć (jeśli można przeznaczyć ~1k PLN)
    > zakup E5200 + płyty na P31 + HD4850 + RAM DDR2
    > jako alternatywę dla rozbudowy starego komputera o RAM i grafikę w
    > łącznej cenie ~300 zł

    Taaak - tylko problem w tym, że zbliżamy się do granicy,
    gdzie ma sens wsadzić 1500-1700zł ;-) Nowy komputer
    chcę kupić jednak gdzieś za rok, jak Win7 będzie, może już z SP1
    ;-)

    --
    http://www.aspireone.pl

  • 6. Data: 2009-07-24 12:05:12
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Coś za 200zł kupię? Przyglądać się np.
    > takiej aukcji?

    Ciężko dziś o X1950 za 200zł, jeśli się uda to będzie sukces, chociaż karta
    nie rozwinie skrzydeł. Można to jednak potraktować jako inwestycję zważywszy
    na obecne ceny takich kart jak GF 6200A (wydajność Radeona 9550), dochodzące
    do 150 zł :)

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 7. Data: 2009-07-24 12:12:58
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Michał wrote:

> [...]
    > karta nie rozwinie skrzydeł. Można to jednak potraktować jako inwestycję
    > zważywszy na obecne ceny takich kart jak GF 6200A (wydajność Radeona

    Dokładnie... a potem jeszcze sprzedam Radeona 9200, który potrafi
    kosztować wg. Allegro 40-50zł ;)

  • 8. Data: 2009-07-24 12:29:22
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Dokładnie... a potem jeszcze sprzedam Radeona 9200, który potrafi
    > kosztować wg. Allegro 40-50zł ;)

    Właśnie. Z kartami AGP jest jak z winem: im starsze, tym droższe :)
    Z ekonomicznego punktu widzenia warto nawet podarować sobie shadery 3.0,
    jeśli się za jakieś 50 zł trafi Radeon 9800 Pro - odczuwalna różnica z
    stosunku do 9200 będzie na pewno.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 9. Data: 2009-07-24 15:17:17
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Michał wrote:

> [...]
    > Z ekonomicznego punktu widzenia warto nawet podarować sobie shadery 3.0,
    > jeśli się za jakieś 50 zł trafi Radeon 9800 Pro - odczuwalna różnica z

    No właśnie nie mam tego punktu odniesienia, bo wypadłem
    z obiegu (mogę podać fajną konfigurację na szafę serwerową,
    ale gorzej z pecetem domowym...). Radeon 9200 vs 9800 Pro - różnica
    "odczuwalna" będzie x2 "szybciej"? ;)
    Inna sprawa - chciałem uciec od ATI, bo miałem wrażenie,
    że to jest problemem w niektórych grach, ale może się mylę?

  • 10. Data: 2009-07-24 15:43:49
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl wrote:

> [...]
    > z obiegu (mogę podać fajną konfigurację na szafę serwerową,
    > ale gorzej z pecetem domowym...). Radeon 9200 vs 9800 Pro - różnica

    Będzie 2 do 3 razy.

    miab