  • 1. Data: 2002-04-07 17:13:39
    Temat: uslugi ISP ?
    Od: "msorion" <m...@s...pl>

    witam
    nie wiem czy to dobrze postawiony temat i czy przypadkiem NTG
    mam mala siec: kilka kompow w bloku + SDI
    niedlugo zamierzam rozbudowac LAN i zaopatrzyc sie w Polpaka.
    co musze zrobic, aby moc pobierac od ludzi oplaty za "udostepnianie
    internetu". Nadmienie, ze prowadze dzialalnosc gospodarcza i moge przeciez
    wykonywac przerozne uslugi firmom itp. ale czy moge wystawiac faktury osobom
    fizycznym za to ze kozystaja z internetu ?
    czy musze miec jakies zezwolenia, koncesje itp.
    jesli tak to jak sie do tego zabrac ?
    a jesli to jest niewykonalne, to jak to obejsc ?
    pozdrawiam :)

    --
    [msorion]
    243812

  • 2. Data: 2002-04-07 22:21:05
    Temat: Re: uslugi ISP ?
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

    > czy musze miec jakies zezwolenia, koncesje itp.
    > jesli tak to jak sie do tego zabrac ?
    Od strony formalnej musisz zgłosić do URTiP chęć świadczenia usługi
    transmisju danych. Jak po 21 dniach od otrzymania zgłosznia nie zaprotestują
    (a nie zaprotestują) to możesz legalnie świadczyć takie usługi.

    Pies jest pogrzebany gdzie indziej. Dokładnie dowiedz się od tepsiarzy czy
    ci będą chcieli sprzedawać polpaka jeśli ty będziesz świadczył usługi
    providerskie. Ostatnio łobuzy robią różne siupy małym ISP. Na zasadzie psa
    ogrodnika - sam gruszek nie je, innym nie da.

    > a jesli to jest niewykonalne, to jak to obejsc ?
    Obejście oporu Tepsy jest czasem niewykonalne i nie do obejścia...

  • 3. Data: 2002-04-07 22:58:28
    Od: "msorion" <m...@s...pl>

> [...]
    > providerskie. Ostatnio łobuzy robią różne siupy małym ISP. Na zasadzie psa
    > ogrodnika - sam gruszek nie je, innym nie da.

    ale przeciez tepsa nie musi nic o tym wiedziec
    ja przeciez prosze o podlaczenie polpaka w domu, tam stoi serwer i
    udostepnia maile i www
    a to ze bede mial pociagniety kabelek, do jednego sasiada i do drugiego i

  • 4. Data: 2002-04-08 23:08:57
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > udostepnia maile i www
    > a to ze bede mial pociagniety kabelek, do jednego sasiada i do drugiego i
    Jasne. I nagle łącze przestanie działać na miesiąc. I choćby wołami - nie
    będzie działać i już. Reklamowałeś kiedyś usługę w tepsie? Znam ludzi,
    którym tepsa takie właśnie numery robi. I nikt na to nie pomaga URT,
    UOKiK...

  • 5. Data: 2002-04-09 06:59:51
    Od: "msorion" <m...@s...pl>

> [...]
    > będzie działać i już. Reklamowałeś kiedyś usługę w tepsie? Znam ludzi,
    > którym tepsa takie właśnie numery robi. I nikt na to nie pomaga URT,

    nie mialem okazji :))
    a sad ? przeciez to jest po prostu niewywiazanie sie z umowy

  • 6. Data: 2002-04-09 09:27:50
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

    > nie mialem okazji :))
    > a sad ? przeciez to jest po prostu niewywiazanie sie z umowy
    A proszę bardzo. Wiesz ile czasu w tym kraju trwają rozprawy sądowe? Zanim
    będzie pierwszy wyrok minie w najlepszym wypadku rok, raczej dwa lata. Potem
    odwołanie - znów rok. Jeszcze jedno odwołanie - znów rok, do dwóch lat. W
    najlepszym wypadku, jak wygrasz proces dostaniesz po pięciu latach łącze.
    Jeszcze musisz mieć czas i pieniądze na proces...
    Na siłę z ch...mi nie wygrasz.

  • 7. Data: 2002-04-12 22:22:45
    Od: g...@h...pl (Wojtek Walczak)

    ** Since micro$oft is stupid it doesn't mean
    ** that you should be stupid too - do NOT toppost.
    Dnia Sun, 7 Apr 2002 22:58:28 +0000 (UTC), msorion napisał(a):
> [...]
    >udostepnia maile i www
    >a to ze bede mial pociagniety kabelek, do jednego sasiada i do drugiego i
    Wszystko fajnie, tylko ja tutaj jednego nie widze, mianowicie
    wizji ogromnej korporacji, ktora bedzie sie snic po nocach zarzadowi
    tepsy ;)
    No, chyba, ze "sasiad i drugi sasiad i ..." to bardzo bogaci ludzie ;)

    --
    [ Wojtek gminick Walczak ][ http://hacker.pl/gminick/ ]
    [ gminick (at) hacker.pl ][ gminick (at) klub.chip.pl ]

  • 8. Data: 2002-05-06 02:26:26
    Od: Andrzej Kaczmarek <a...@i...pl>

    Marcin Bójko wrote:

    > Pies jest pogrzebany gdzie indziej. Dok?adnie dowiedz si? od tepsiarzy czy
    > ci b?d? chcieli sprzedawaae polpaka je?li ty b?dziesz ?wiadczy? us?ugi
    > providerskie.

    Sorry, ale znasz temat z autopsji czy tak sobie piszesz,
    bo nie slyszalem zeby tepsa odmowila lacza fr 2mbps jesli ma warunki
    techniczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Kaczmarek